TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A „KÖZPONTI” (I.) MUNKACSOPORT TEVÉKENYSÉGE, EREDMÉNYEI
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szakmódszertani fejlesztés
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció résztvevői számára a Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpontról Prof. Dr. Font Márta

PROJEKTMENEDZSMENT Szakmai felelősök: Prof. Dr. FONT MÁRTA oktatási és tudományos rektorhelyettes (PTE) Dr. MARTINKÓ JÓZSEF tanszékvezető (KE) Projektmenedzser: HARISNÉ DOBAI TEODÓRA Pénzügyi vezető: ÁRONFFY-VARGA PÉTER

MUNKACSOPORTOK, TEVÉKENYSÉGTERÜLETEK I. A KÖZPONT tevékenysége: koordinálás szervezés, szolgáltatás, adatbázisok létrehozása II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések: a tanári mesterképzés tananyagai a képzők képzése. III. Gyakorlóiskolai fejlesztések: a tanári mesterképzést kísérő és követő gyakorlati képzés a partneriskolák felkészítése mentorképzés

SZAKMAI KOORDINÁTOROK I. A KÖZPONT létrehozása, tevékenységei II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések III. GYAKORLÓISKO-LAI fejlesztések SZENDINÉ FARAGÓ ADRIENNE HUSZÁR ZSUZSANNA PETHŐNÉ NAGY CSILLA

A munkacsoportok kapcsolata Kaposvári Egyetem PTE (BTK, IGYFK, MK, PMMK, TTK) PTE GY DRPK (PKK) F indikátorok Pályázati kiírás Cél GY: Gyakorlóiskolák F: Felsőoktatás PKK: Pedagógusképzési Koordinációs Központ DRPK: Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont

(Céljait és hatókörét tekintve) I. MUNKACSOPORT HÁROM SZINT (Céljait és hatókörét tekintve) HELYI REGIONÁLIS ORSZÁGOS

Tevékenységek Helyi szint SZERVEZÉS Oktatásszervezés   Vizsgabizottsági tagok delegálása   A tanári mesterképzés felvételijére és a tanári záróvizsgára Szakmai gyakorlat TÁJÉKOZTATÁS Karok Hallgatók    Gyakorlóiskolák  Közoktatási intézmények és azok fenntartói    További partnerek

Tevékenységek Helyi szint Tartalmak   Pedagógusképzés Szakmai gyakorlat A tanári záróvizsga témakörei, szakirodalma Óraelemzési szempontok Oktatásszervezés Finanszírozás   Tanári mesterképzés   Létszámok  Tanárképzés Szakmai gyakorlat Továbbképzés Segédanyagok, dokumentumok A portfólió készítéséhez stb.

PROJEKTCÉLOK REGIONÁLIS SZINT A központ regionális minőségbiztosítási rendszerének kiépítése  

A KÖZPONT ORSZÁGOS SZINTŰ CÉLJAI Részvétel az országos szolgáltató és kutatóhálózat létrehozásában A regionális központok munkatársaink részvételével szakmai konzultációk szervezése Pécsett arról, hogy ezeknek a központoknak a második projektidőszak végére milyen feladatokat kell ellátniuk, azaz: kinek, mit, mikor, miért és hogyan kell szolgáltatniuk; valamint arról, hogy miképp válhatnak alkalmassá ezen feladatok ellátására? Részvétel a más központok által szervezett rendezvényeken.

A PÁLYÁZATI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI ÉS TERÜLETEI INTÉZMÉNYI ÉS INTÉZMÉNYKÖZI KOORDINÁCIÓ ÉS SZOLGÁLTATÁS A központ és partnerei közötti együttműködés kialakítása A pályázati tevékenységek összehangolása A központ által más központok számára nyújtandó szolgáltatások kereteinek kidolgozása, a társ központok bevonása Más központok által szervezett rendezvényeken való részvétel

TEVÉKENYSÉGEK A projektidőszak végén a pécsi szakmai konzultáción felmérés készítése: 1. az ország régiós központok általi lefedettségéről, 2. a régiós központok által végzett tevékenységekről, a fejlesztési lehetőségekről. Ajánlás készítése a területi és tartalmi hiányok pótlására. Kapcsolatfelvétel, illetve közvetítés a „lefedetlen” területek ellátásának biztosítására.

Együttműködés

Az együttműködés kiemelt területei Részvétel országos adatbázisok kialakításában, az azokhoz való kapcsolódás, majd folyamatos feltöltésük. A tanítási gyakorlathoz szükséges dokumentumok elkészítése. Oktatói műhelyek Pedagógus szakmák kompetenciaprofiljai A központok minőségbiztosítása A mentorok kiválasztására és felkészítésére vonatkozó módszertan kidolgozása Az együttműködés további lényeges területei (A pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzés folyamata, szolgáltatás, fórum, módszertani sztenderdek stb.) Jogállás, SZMSZ Szerzői jogi kérdések stb.

II. MUNKACSOPORT A tanári mesterszakok (MA) kompetencia-alapú fejlesztése STRATÉGIAI FEJLESZTÉS: tantervek, tantervi modulok, IKT-fejlesztések, EU –nyelvek és mobilitás, minőségbiztosítás TARTALOMFEJLESZTÉS: tananyagfejlesztés, a képzők-képzése programok tartalmai, a pályázati honlapra szánt tartalmak OKTATÓI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE (képzők képzése): IKT-kompetenciák, EU-nyelvi kompetenciák, felsőoktatás-módszertani kompetenciák INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉS: fejlesztői labor, interaktív tábla

III. MUNKACSOPORT Az iskolai gyakorlatot támogató projektek Közoktatási intézményeket felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása Közoktatási intézményekben gyakorlatvezető mentorokat felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása A kompetencia-alapú oktatásra felkészítő moduláris rendszerű szakmódszertani segédletek írása Módszerver IKT – képzők képzése műhely Árkádia web-lap

A sikeres együttműködés reményében köszönöm a figyelmet. Pécs, 2010. május 4.