Péczeli Katalin előadása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Sikeres utak megtalálása a gyorsan változó világban
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Készítette: Domokos Márta Losoncz Annamária
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
6. előadás.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Családi vállalkozás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A konfliktusok és elhárításuk
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Fogd A Kezem Alapítvány
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
KULCSKOMPETENCIÁK AZ MVMI FEJLESZTÉSI IGAZGATÓSÁGÁN
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Vállalati terv bemutató
A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Péczeli Katalin előadása A TQM emberi oldala Péczeli Katalin előadása

Mi a TQM? A TQM olyan vezetési filozófia, amelyben a minőségkultúrának prioritása van. A szervezet olyan irányítási koncepciója melynek középpontjában a minőség áll, amely összes tagjának a részvételén alapszik, amely azt célozza, hogy hosszú távon sikereket érjen el a vevő megelégedettsége révén, hasznára legyen a társadalom összes tagjának

Miért emberi oldal? MERT: A megvalósító: az ember A minőség és a siker az embereken múlik Az ember a fő tényező!

A siker kulcsa Az emberek felelősségét feladataikat és a folyamatokat összhangba hozni

A viselkedést azok a szerepek határozzák meg, amiket kiosztanak az emberekre. Ha feladatokat és felelősséget kapnak, csoportban működhetnek és folyamatok által mozgatott környezetben dolgoznak, akkor egy új kultúrát alakítanak ki: a változás és az abban való tevékeny közreműködés kultúráját.

A változások megközelítésmódja Folyamatok rendbe hozásán alapuljon Küldetésnyilatkozat megírásával kezdődjön Sikertényezők elemzésén keresztül Kritikus kulcsfolyamatokra irányuljon Ez a leghatékonyabb módja a dolgozók bevonásának a változtatás folyamatába.

A TQM kihívásai Emberek motiválása Szervezet értékrendszere Emberek értékrendje Üzleti etika Az emberi tényezők: az elkötelezettség és az egyéni kompetencia

Egy személy akkor kompetens, ha rendelkezik a megfelelő motiváltsággal és képességgel Ezt a modellt ki kell terjeszteni és a szervezeten belüli irányítási lehetőséget is bele kell vonni Tehát: motiváltság+képesség = kompetencia Kompetencia+irányítási lehetőség = hatás

A motiváltság, képesség és irányítási lehetőség modell csak akkor működik, ha egyensúlyban és összhangban van a szervezet céljaival A szervezet túlélése és sikere tehát a vezetők kompetenciájától függ Minél jobb a vezetés minősége, annál nagyobb a szervezet esélye a sikerre A minőségkultúra fontos összetevői az információk áramlásának módja, a bizalom a dolgozók és a vezetők között, és a cég-értékek Egy sikeres szervezetben a szervezet olyan értékeket közvetít, amely szerint mindenki fontos, és mindenkit felelősségteljes felnőttként kezelnek.

Köszönöm a figyelmet!