A művészet mint terápia?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Advertisements

A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel
Tehetséggondozás művészetek
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A kulcskompetenciák.
akkreditált szakirányú továbbképzés
1 A négy kvadráns: Az emberi valóságok integrált térképe.
Baljós képek a művészet történetében (önkényes válogatás és kijelölés)
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Színjátékos tehetséggondozó projekt
A tehetség fogalomköre
A képzőművészet-terápia
Népszerű kultúra és magaskultúra
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
MŰVÉSZETTÖRTÉNET Előadó: dr. Újvári Edit főisk.docens
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A környezethez való jog tartalma
A képzőművészet-terápia
Az egyéni fejlesztési terv
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Készítette: Szatmári Kinga
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
Az ember egszisztenciális szükségletei és a karakterből eredő, különböző szenvedélyek Erich Fromm.
Ötödik előadás. A képzelet Ha korábbi emlékképeinket tapasztalatainkat új struktúrába szervezzük képzeleti működésről beszélünk.
Képesség, készség, adottság, tehetség
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Pszichikus működés zavarai
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A pszichikumról általában
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
Művészetterápia csoportban
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
CreArt – Network of Cities for Artistic Creation Kultúra 2007–2013 Program.
A népesség számának változása Európában
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Mire lehet/ne jó az iskola
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
A borderline személyiségzavar
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
A láthatatlan ember a zenekarban Tóth Tibor. Tartalom  Magamról röviden  A zenekar és az értékteremtés  Managment – a bookingtól a művészeti tervezésig.
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
A képzőművészet-terápia
A képzőművészet-terápia
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
1.1 Marketing előadás Az élmény szerepe a marketingtevékenységben
KREATIVITÁS ÉS PSZICHOPATOLÓGIA
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az ember tragédiája Rendezte: Paulay Ede.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

A művészet mint terápia? Affektív zavarok és kreativitás A művészet mint terápia?

Affektív zavarok és művészi kreativitás kapcsolata N.C. Andreasen – 1987 30 kreatív és 30 nem kreatív személy összehasonlítása Kay Redfield Jamison 47 művész vizsgálata Arnold M Ludwigh 1995 Biográfiai elemzések Akiskal – 750 páciens Az enyhébb hangulatzavarok 9-10%-a képzőművész és író  affektív instabilitás

Jamison: „Az intenzív alkotó időszakok sok tekintetben elkülöníthetetlenek a hipomániától.” Fokozott energia és produktivitás Érzelmi reaktivitás (érzékenyre hangolt idegrendszer, filter funkciók zavara?) Gátlások feloldódása: könnyebb hozzáférés a tudattalan anyaghoz Az intenzív bevonódás képessége, élénkebb fantázia, szokatlan fókuszálási képesség

Affektív instabilitás elmélet A kreativitás fokozott lehet azokban az emberekben, akik enyhébb, szubklinikai hangulatzavarban szenvednek. A hangulatzavarra való hajlam intenzívebb élményekhez való könnyebb hozzáférést idéz elő. Tehetséges egyénekben ez művészi alkotásba vihető át.

Művészet és pszichiátria összefonódásai „Művészet és elmebetegség társadalmilag és kulturálisan meghatározott jelenségek.” M. Foucault XX. Század elején  pszichotikus művészet, mint az outsider art része 1960-as 70-es évek  pszichotikus művészet „feloldódása”, a művészetterápia mint önálló diszciplína megjelenése

Frida Kahlo 1907-1954

A művészet „önmagában is megáll”. A művészet, kreatív önkifejezés „gyógyító” hatása hosszú ideje ismert és alkalmazott. Művészi tevékenység és affektív zavar kölcsönhatásban áll: A művészet enyhülést hozhat Affektív zavar  Hozzáférés intenzívebb élményekhez