A megújuló tanárképzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Tanári mesterképzés a FIR-ben EKOP-1.A.1-08/C
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A felsőoktatási felvételi eljárás
Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar.
ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Ismertető a magyar szakról.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
MESTERKÉPZÉS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Agria Media Eger, október
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat. Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Felsőoktatási képzési rendszer és a felvételi eljárás Dr. Bakos Károly vezető főtanácsos Oktatási és Kulturális Minisztérium.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A tanári mesterszak Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Papp Lajos ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály.
A tanárképzés szerkezete
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Szakok, képzési formák az Eszterházy Károly Főiskolán 2009.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

A megújuló tanárképzés Stéger Csilla Oktatási és Kulturális Minisztérium

A tanárképzés bolognai átalakítása többciklusú képzésben mesterszinten, alapképzési ciklus után választható egyik út, minőség emelése: résztvevők szűrése, szerkezet-váltás, tartalmi megújulás, pedagógiai karakter, két szakképzettség, fél éves összefüggő szakmai gyakorlat.

A kétszakosság szakmai tanárképzés, művészeti tanárképzés, Kivételek: szakmai tanárképzés, művészeti tanárképzés, hittanárképzés, mesterszakra épülő tanár, pedagógusvégzettség utáni tanár, főiskolai szintű tanár után, egyetemi szintű tanári/nem tanári végzettség után.

Tanári szakképzettségek Első Második Közismereti, műveltségterületi 40/33 db jogszabályban/ indít Valamennyi első kizárólag másodikak: 19 /5 db SPM-ek: 16/10 db Szakmai és művészeti 9/5 db - Hitoktatás hittanár-nevelő tanár Mesterfokozatra épülő 11 db

Közismereti tanári szakképzettségek Például: magyartanár, angoltanár, matematikatanár, történelemtanár, biológiatanár, ének-zene tanár, vizuális- és környezetkultúra-tanár, testnevelő tanár.

Második tanári szakképzettségek Kizárólag második közismereti tanári szakképzettségek: nyelv és beszédfejlesztő-, ábrázológeometria és műszakirajz-, filozófia, hon- és népismeret, technika-, etikatanár. Speciális pedagógiai modulok: Szaktárgyat idegen nyelven oktató, játék- és szabadidő-, multikulturális nevelés-, család- és gyermekvédő-, tanulási és pályatanácsadási-, kollégiumi nevelőtanár, minőségfejlesztés-, könyvtár-pedagógia-, tantervfejlesztő-, andragógus tanár

Nem közismereti tanári szakképzettségek Szakmai, művészeti tanári például: mérnöktanár, közgazdász tanár, gyógypedagógia tanár, egészségügyi tanár. Hitoktatás területén: hittanár-nevelő tanár. Mesterfokozatra épülő: agrármérnök tanár, mérnöktanár, közgazdásztanár, egészségügyi tanár, gyógypedagógus tanár.

(min. 30 + max 50 + 40 + 30 gyakorlat = 150) Tanárképzés összesen: 330 40 + 40 + 40 + 30 gyakorlat = 150 (min. 30 + max 50 + 40 + 30 gyakorlat = 150) A szak: 120 + 40 = 160 szakterületi B szak: 50 + 40 = 90 szakterületi pedagógia/pszichológia 10 + 40 = 50 120 + 50 + 10 = 180 A szak B szak

A tanárképzés tartalma: közismereti tanári szakképzettség, alapképzési szakot követően

A tanárképzés tartalma: közismereti tanári szakképzettségek nem alapképzési szak után

A tanárképzés tartalma: újabb szakképzettség megszerzésére irányuló képzés

A tanárképzés tartalma: szakmai és művészeti tanárképzés

Általános bemeneti feltételek: első szakképzettséget megalapozó alapszak/szakirány15/2006. OM rend. 4/a szerint (110 kredit megalapozó szakmai ismeret kreditelismeréssel), második szakképzettséget megalapozó 50 kredit szakmai ismeret, 10 kredit pedagógiai és pszichológiai ismeret.

Speciális bemeneti feltételek: 10 kredit értékű ismeretek követelménye alól mentesülnek a pedagógusképzési területhez tartozó alapképzési szakokon oklevelet szerzettek. SPM-eknek nincs alapképzésben megalapozó 50 kredites előfeltétele. Idegen nyelv műveltségterületnél C típusú felsőfokú nyelvvizsga kell (kivételekkel, romológia középfok)

Speciális bemeneti feltételek: Természetismeret-tanár csak biológia, fizika, kémia, földrajz, környezettan alapszakokról választható. (50 kr-es előtanulmány nem kell) Ahol az alapképzési szak két szakképzettséget is megalapoz, ott a második felvételének nincs további előfeltétele.

Szakindítások helyzete szakképzettségek engedélyek sz. PTE-n közismereti 33 122 engedély 12 intézményben 17 szk. kizárólag második 5 13 engedély, 8 int. 1 szk. SPM-ek 10 25 engedély, 8 int. 2 szk. szakmai, művészeti, mesterfokozatra épülő 13 engedély, 10 int. ÖSSZESEN: 53 173 engedély, 20 intézményben 21 szk.

Felsőoktatási intézményi kihívások feltételek biztosítása intézményen belül (oktatási szervezeti egységek együttműködése, tárgyi feltételek), résztanulmányok biztosítása, Kiválasztás, felvétel elveinek meghatározása, a szakmai gyakorlat előkészítése, (mentorok, szakvezetők kiválasztása, képzése,) képzés megvalósulásának folyamatos értékelése.

Közös kihívásaink Tájékoztatás Indítás Értékelés Egyeztetés Korrekciók

Köszönöm a figyelmet! csilla.steger@okm.gov.hu

A pedagógusképzés útjai a többciklusú képzésben pedagógia Phd Phd képzés pedagógia tanári mesterszak mesterképzés diszciplináris alapszakok tanító, óvódapeda-gógus, gyógypeda-gógia, szakoktató pedagógia alapképzés