A gyakorlatvezető mentor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
A pedagógusminősítési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Agria Media Eger, október
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP A TANÍTÁSI GYAKORLATOKRÓL
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tanácsok a portfólió készítéséhez
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Előadás másolata:

A gyakorlatvezető mentor TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése A gyakorlatvezető mentor szerepe, feladatai Szabóné Bárdos Csilla bcsilla@babits.pte.hu PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola

Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként képes a tanárképzésben gyakorlatukat töltő mentoráltak számára adekvát szakmai támogatást nyújtani” a gyakorlat során valamennyi iskolai tevékenység gondozója; a hallgatói egyéni fejlődési terv megvalósításának legfontosabb szakmai támogatója;

Mi a feladata a gyakorlatvezető mentornak? Az egyéni összefüggő szakmai gyakorlat tevékenységcsoportjai: a szaktárgy tanításával kapcsolatos tevékenységek a szaktárgy tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek az iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése a szakmai gyakorlaton szerzett tapasztalatok feldolgozása szemináriumokon a szakmai gyakorlat során végzett tevékenységeket bemutató portfólió elkészítése

A szaktárgy tanításával kapcsolatos tevékenységek szakképzettségenként heti 2-3 (max. 6) óra tanítás; hospitálás a mentor óráin és más szakórákon; felkészülés az órákra, gyakorlatvezetői mentori megbeszélés, tanítási órán kívüli, de a szaktárgy tanításához kapcsolódó iskolai feladatok (pl. tehetséggondozás, felzárkóztatás…); a szaktárgy oktatását segítő pedagógiai tevékenységek, szolgáltatások megismerése és végzése(pl. tanulási segédletek, szemléltető anyagok készítése…);

A szaktárgy tanításán kívüli oktatási, nevelési tevékenységek hospitálás nem szaktárgyi órákon; osztályfőnöki jellegű tevékenységek; iskolai rendezvényeken való részvétel, közreműködés azok szervezésében, lebonyolításában; egy-egy tanuló életútjának, családi hátterének, iskolai pályájának megismerése; mérés, értékelés, minőségbiztosítás a gyakorlatban (kompetenciamérés, belső mérések, vizsgarendszer); ifjúságvédelem, drogprevenció, mentálhigiéné, iskolai agresszió, konfliktuskezelés helyi gyakorlatának megismerése; SNI-s, hátrányos helyzetű tanulókkal, kisebbségi csoportokkal való bánásmód megismerése;

Az iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése törvényi, rendeleti háttér, intézményi belső szabályozás dokumentumai; az iskola szervezeti felépítése, működési rendje; Pedagógiai program, a szakmai munka tervezésének tanévi elemei; minőségirányítási rendszer megismerése; az iskola, a család és a helyi közösségek kapcsolata, az együttműködés formái; támogató, segítő rendszerek, szakmák megismerése;

Ki lehet mentortanár? magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani tudás, igény e tudás megújítására, bővítésére; segítői, tanácsadói kompetenciák megléte, avagy igény annak kialakítására; elkötelezettség az eredményes iskolai gyakorlat kiemelt jelentősége mellett; gyakorlatvezető mentori megbízás a felsőfokú tanintézet részéről;

Mentortanár képzések a Pécsi Tudományegyetemen „Mentorok felkészítése a pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzésre” pedagógus-továbbképzés Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola, mint alapító „Gyakorlatvezető mentortanár” szakirányú továbbképzés Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar „Pedagógus szakvizsga” szakirányú továbbképzés „mentor tanulmányterület”

A pályázatnak tartalmaznia kell: Mentori pályázat A pályázatnak tartalmaznia kell: szakmai önéletrajzot pedagógusi hitvallás bemutatását felsőfokú iskolai végzettséget igazoló dokumentumot 2015-ig gyakorlatvezető mentor szakképzettséget igazoló dokumentumot 2015-től pedagógus szakvizsga meglétét igazoló dokumentumot, mely magában foglalja a gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzés, vagy a gyakorlatvezető mentor modul elvégzését a nevelő-oktató munkában eltöltött legalább 5 éves aktív szakmai gyakorlat igazolását a partneriskola igazgatójának támogató nyilatkozatát

? Előfordulhat-e, hogy a mentor és a mentorált nem azonos szakos? A mentorált olyan lesz, mint az árnyék?

Köszönöm a figyelmet! bcsilla@babits.pte.hu