A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Advertisements

2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
Területi együttműködés, hálózati tanulás
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Jó gyakorlatok óvodánkban
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. Zalaegerszeg, szeptember 9. Innovációval, a régió oktatásának dinamikus fejlődéséért… „Gyermekeink jövőjéért”
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A TÁMOP 3. 2. 2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4 A TÁMOP 3.2.2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4.1.2./B projekttel Csizmazia Sándorné szakmai vezető Dél-dunántúli RHK Garay János Általános Iskola és AMI Pécs, 2010.11. 08.

TÁMOP 3.2.2. projekt A projekt címe: Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Nyertesek: Mind a 7 régióban egy-egy koordinációs központ

TÁMOP 3.2.2.- országos lefedettség

A regionális koordinációs központok (RHK) működése Az RHK egy közvetítő csatorna 3 szereplő között: A központi oktatásirányítás és az intézményi pályázatok között. A szakmai szolgáltatást nyújtók és az intézmények ( fenntartók) között. Alapvető cél: az intézményi fejlesztések szakmai támogatása

Stratégiai célok A hálózati tanulás szintereinek kialakítása,fejlesztése, referenciaintézményi hálózat létrehozása, fejlesztése A régió intézményei önfejlesztő mechanizmusának kialakítása és támogatása – modellé formálása Regionális közoktatási intézmények hálózatba szervezése, kistérségi lefedettség biztosítása Hálózatok közötti szakmai, rendezvények szervezése, kapcsolat biztosítása Intézmények szakmai támogatása és fejlesztéskoordináció Fejlesztési folyamat nyomon követése és a hálózat működésének minőségbiztosítása

A TÁMOP 3.2.2 és a TÁMOP 3-as prioritáshoz tartozó projektek kapcsolata

Fejlesztéskoordinációs hálózat Régióközi koordináció Specifikációk Hálózati tanulás Referenciahely felkészítés Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Referencia-intézmények típusai: Integráció 3.2.2 régió 3.2.2 régió Inklúzió Kompetencia-fejlesztés 3.1.1 kiemelt program Alternatív pedagógiák Felkészítési portfólió 3.2.2 régió 3.2.2 régió Komprehenzív iskola 3.2.2 régió Új típusú gyakorlóhelyek 3.2.2 régió 3.2.2 régió

A megvalósítás területei - alprojektek 1. Referencia intézményi rendszer kialakítása, hálózatba szervezése 2. Szakmai szolgáltatók hálózatba szervezése 3. Intézmények szakmai támogatása - a hálózati tanulás megalapozása 4. Fejlesztéskoordináció +1. Disszemináció +2. Információmenedzsment 5. Információmenedzsment működtetése

Az alprojektekhez kapcsolódó feladatok (példák) Intézményi Jó gyakorlatok gyűjtése, ajánlása; az átadás koordinálása A referencia intézményi hálózat kialakítása régiónként, közreműködés a minősítési folyamatban A referencia intézmények mint kistérségi pontok Fejlesztő – és szakmai műhelyek működtetése Disszemináció:információs napok, workshopok, konferenciák szervezése Információmenedzsment: adatbázis készítése - a régió közoktatási fejlesztéseiről, fejlesztési szükségleteiről A régiós fejlesztések írásos dokumentálása – tanulmányok készítése

Jó gyakorlat – fogalmi meghatározása Olyan innovatív folyamat,cselekvés,módszer, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban megtapasztalható Legalább 2 éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható,fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a felhasználók által elismert szolgáltatásként képes működni.

Nyilvános jó gyakorlatok

A referencia-intézmény definíciója Egyedi, más intézmény számára is példaértékű működésében koherens gyermekközpontú pedagógiai,szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény

A potenciális referencia - intézmények minősítése Kritérium: egy központilag kidolgozott standardnak való megfelelés Bármely közoktatási intézmény számára lehetőség Feltétel: rendelkezzen legalább 2 jó gyakorlattal (Szolgáltatói kosár) standardnak való megfelelés

Referenciaterületek Kompetencia alapú nevelési, oktatási program Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény IKT technológiák alkalmazása példaértékű Kistérségi együttműködésben mintaértékű Művészeti nevelés terén kompetencia alapú program Tehetséggondozó program Ökoiskola Múzeumpedagógiai program Reformpedagógiák valamelyikét képviselő Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely – bármely referencia területhez kapcsolódóan

Partner intézmény - Referencia intézmény – új típusú gyakorlóhely Közös pontok Partner intézmény - Referencia intézmény – új típusú gyakorlóhely Mentorok

Közös pontok Gyakorlóhelyi mentor – felkészítési követelmények, kompetenciák Gyakorlóhely kiválasztása, a jelöltek delegálása

Köszönöm a figyelmet! www.kontaktus.eu Csizmazia Sándorné Pécs, 2010. 10. 08.