A TÁMOP 3. 2. 2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4 A TÁMOP 3.2.2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4.1.2./B projekttel Csizmazia Sándorné szakmai vezető Dél-dunántúli RHK Garay János Általános Iskola és AMI Pécs, 2010.11. 08.
TÁMOP 3.2.2. projekt A projekt címe: Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Nyertesek: Mind a 7 régióban egy-egy koordinációs központ
TÁMOP 3.2.2.- országos lefedettség
A regionális koordinációs központok (RHK) működése Az RHK egy közvetítő csatorna 3 szereplő között: A központi oktatásirányítás és az intézményi pályázatok között. A szakmai szolgáltatást nyújtók és az intézmények ( fenntartók) között. Alapvető cél: az intézményi fejlesztések szakmai támogatása
Stratégiai célok A hálózati tanulás szintereinek kialakítása,fejlesztése, referenciaintézményi hálózat létrehozása, fejlesztése A régió intézményei önfejlesztő mechanizmusának kialakítása és támogatása – modellé formálása Regionális közoktatási intézmények hálózatba szervezése, kistérségi lefedettség biztosítása Hálózatok közötti szakmai, rendezvények szervezése, kapcsolat biztosítása Intézmények szakmai támogatása és fejlesztéskoordináció Fejlesztési folyamat nyomon követése és a hálózat működésének minőségbiztosítása
A TÁMOP 3.2.2 és a TÁMOP 3-as prioritáshoz tartozó projektek kapcsolata
Fejlesztéskoordinációs hálózat Régióközi koordináció Specifikációk Hálózati tanulás Referenciahely felkészítés Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Referencia-intézmények típusai: Integráció 3.2.2 régió 3.2.2 régió Inklúzió Kompetencia-fejlesztés 3.1.1 kiemelt program Alternatív pedagógiák Felkészítési portfólió 3.2.2 régió 3.2.2 régió Komprehenzív iskola 3.2.2 régió Új típusú gyakorlóhelyek 3.2.2 régió 3.2.2 régió
A megvalósítás területei - alprojektek 1. Referencia intézményi rendszer kialakítása, hálózatba szervezése 2. Szakmai szolgáltatók hálózatba szervezése 3. Intézmények szakmai támogatása - a hálózati tanulás megalapozása 4. Fejlesztéskoordináció +1. Disszemináció +2. Információmenedzsment 5. Információmenedzsment működtetése
Az alprojektekhez kapcsolódó feladatok (példák) Intézményi Jó gyakorlatok gyűjtése, ajánlása; az átadás koordinálása A referencia intézményi hálózat kialakítása régiónként, közreműködés a minősítési folyamatban A referencia intézmények mint kistérségi pontok Fejlesztő – és szakmai műhelyek működtetése Disszemináció:információs napok, workshopok, konferenciák szervezése Információmenedzsment: adatbázis készítése - a régió közoktatási fejlesztéseiről, fejlesztési szükségleteiről A régiós fejlesztések írásos dokumentálása – tanulmányok készítése
Jó gyakorlat – fogalmi meghatározása Olyan innovatív folyamat,cselekvés,módszer, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban megtapasztalható Legalább 2 éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható,fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a felhasználók által elismert szolgáltatásként képes működni.
Nyilvános jó gyakorlatok
A referencia-intézmény definíciója Egyedi, más intézmény számára is példaértékű működésében koherens gyermekközpontú pedagógiai,szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény
A potenciális referencia - intézmények minősítése Kritérium: egy központilag kidolgozott standardnak való megfelelés Bármely közoktatási intézmény számára lehetőség Feltétel: rendelkezzen legalább 2 jó gyakorlattal (Szolgáltatói kosár) standardnak való megfelelés
Referenciaterületek Kompetencia alapú nevelési, oktatási program Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény IKT technológiák alkalmazása példaértékű Kistérségi együttműködésben mintaértékű Művészeti nevelés terén kompetencia alapú program Tehetséggondozó program Ökoiskola Múzeumpedagógiai program Reformpedagógiák valamelyikét képviselő Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely – bármely referencia területhez kapcsolódóan
Partner intézmény - Referencia intézmény – új típusú gyakorlóhely Közös pontok Partner intézmény - Referencia intézmény – új típusú gyakorlóhely Mentorok
Közös pontok Gyakorlóhelyi mentor – felkészítési követelmények, kompetenciák Gyakorlóhely kiválasztása, a jelöltek delegálása
Köszönöm a figyelmet! www.kontaktus.eu Csizmazia Sándorné Pécs, 2010. 10. 08.