Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP A TANÍTÁSI GYAKORLATOKRÓL
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A kísérőszeminárium funkciója a tanárképzésben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az óvodai tevékenységterv
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B

I. A TEVÉKENYSÉGTÜKÖR AZ EGYÉNI (ÖSSZEFÜGGŐ SZAKMAI) GYAKORLATOT VÉGZŐ TANÁRJELÖLTEK ÉS MENTORAIK SZÁMÁRA Összeállította a 7. témacsoport tevékenysége alapján Dombiné Borsos Margit

A szakmai gyakorlat legfőbb célja a hatékony tanulás szakképzettséghez kapcsolódó gyakorlati ismeretek elsajátítása munkahely világával való ismerkedés alkalmazható pedagógia tudás megszerzése

A mentor segítő és értékelő tevékenységének területei A szaktárgyi tanítás (tudatosítania kell azt is, hogy milyen elmélet rejlik az alkalmazott módszerek mögött) A szaktárgy tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek Az iskola mint szervezet és támogató rendszereinek megismertetése A tanárjelölt tájékozódásának, beilleszkedésének elősegítése

Néhány példa

Az iskola mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése feladat tevékenység indikátor Az intézmény működését meghatározó legfontosabb jogszabályi háttér megismerése Megismerendő dokumentumok: Közoktatási törvény; iskolák működéséről szóló miniszteri rendelet, az intézmény alapító okirata A pedagógus és a tantestület jogszabályokban meghatározott kötelességeinek, jogainak ábrázolása valamilyen grafikai szervező segítségével (pl. fürtábra)

Az iskola mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése feladat tevékenység indikátor Az iskola pedagógiai programjának megismerése Tanulmányozni az alábbi dokumentumokat: Pedagógiai program, helyi tanterv, nevelési terv Valamelyik dokumentum tantestületi ismertségének vizsgálata interjú módszerrel

A tanárjelölt szaktárgyi tanítása feladat tevékenység indikátor A szaktárgyi oktatómunkát segítő pedagógiai tevékenységek és szolgáltatások rendszerének megismerése. feladatlapok szerkesztése szemléltető anyagok gyűjtése linkgyűjtemény készítése gyakoroltató memóriakártyák, szó- és fogalomkártyák, számkártyák, csoportbontási technikákhoz eszközök, bábok (ujj, kesztyű, fakanál, sík) egyéb az elkészített eszközök egy példánya az eszközök felhasználásáról készített fénykép reflektív feljegyzés a saját készítésű eszközök alkalmazásáról

A szaktárgy tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek feladat tevékenység indikátor Iskolai rendezvényen való részvétel, közreműködés a szervezésben Egy iskolai ünnepély lebonyolításának segítése Forgatókönyv készítése egy ünnepélyről feladatokkal, felelősökkel

II.További, elkészült segédanyagok az egyéni tanítási gyakorlat megszervezéséhez, lebonyolításához A.) Óraelemzést segítő anyagok Komplex önelemzési szempontrendszer Általános óraelemzési szempontok Az óralátogatás általános szempontrendszere Általános óraelemzést segítő szempontok kérdések formájában Részletes óraelemzést segítő szempontok

II.További, elkészült segédanyagok az egyéni tanítási gyakorlat megszervezéséhez, lebonyolításához B.) Értékelést segítő anyagok Tanítási gyakorlatok értékelési szempontsora angol nyelvtanárok és tanárjelöltek esetében Az egyéni szakmai gyakorlat értékelési szempontsora A tanárjelölt pedagógus szerepre való felkészültsége A tanárjelölt szaktárgyi és módszertani felkészültsége A pedagógusmunka egyéb – tanításon kívüli – tevékenységei Tanítási gyakorlat értékelési táblázata a szempontok és a teljesítményszintek részletes meghatározásával

PORTFOLIÓ

A gyakorlat szakszerű dokumentálása

Tennivalók A tanárjelölt előzetes várakozásainak megfogalmazását irányító kérdéssor összeállítása 2. Óramegfigyelési adatlap a tanárjelölt számára a tanuló/k megfigyeléséhez és az órát tartó pedagógus megfigyeléséhez 3. Kalauz az óramegbeszélésekhez benyomások, tapasztalatok, értékelések, észrevételek, alternatívák, egyéb 4. Ütemterv-sablon. 5. A tanárjelölt végső önértékelését irányító kérdéssor

Köszönöm a figyelmet! dombine.greti@pte.hu