SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Advertisements

TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
SZTE BTK Spanyoltanár MA
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna - KPSZTI
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A versenyek!.
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK FELKÉSZÍTÉSE EGYÉNI ÖSSZEFÜGGŐ SZAKMAI GYAKORLATRA ÉRKEZŐ PEDAGÓGUSJELÖLTEK FOGADÁSÁRA részprojekt (Pécs-Kaposvár)

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. A fejlesztő team tagjai: Rózsahegyi Ágnes (csoportvezető) PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola Ákli Istvánné Kaposvári Egyetem Pedagógus- továbbképző és Szolgáltató Intézet Dombiné Borsos Margit PTE 1. számú Gyakorló Általános Iskolája Engel Mária PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola Holjevicz Ferencné Kaposvári Egyetem Pedagógus- továbbképző és Szolgáltató Intézet Kanyar Gyöngyi PTE 1. számú Gyakorló Általános Iskolája Mészárosné Segesdi Zsuzsanna Toldi Lakótelepi Általános Iskola és Gimnázium Kaposvár Dr. Pap Gáborné PTE Deák Ferenc Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola Dr. Varga Lajos PTE Polláck Mihály Műszaki és Informatikai Kar

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. A képzés időtartama: 30 óra /2x(5+10) A képzés formája: tréning (prezentációk, egyéni és kooperatív feladatok) A képzés során elsajátítandó illetve megerősítendő kompetenciák: Személyes kompetenciák - innovációs kompetencia - kezdeményezőkészség

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Szociális kompetenciák - partnerközpontúság - kommunikáció - vezetés - kapcsolatteremtés - együttműködés

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Kognitív kompetenciák - analizálás - alkalmazás - indukció - dedukció - ötletelés - szintetizálás - előrejelzés - értékelés

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. A képzés célja: partnerintézmények bevonása a tanárképzés folyamatába olyan ismeretek közvetítése, illetve olyan kompetenciák fejlesztése, melyek alkalmassá teszik az intézményt a felsőoktatási gyakorlóhelyi funkció ellátására.

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Az elsajátított ismeretek, valamint a kialakított és megerősített kompetenciák segítségével a résztvevő intézményvezetők képessé válnak a várható teendők számbavételére és elvégzésére, valamint a prognosztizálható problémák megelőzésére, azok megfelelő kezelésére.

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Eddigi képzések Pécs 2011. 02.18-03.18. Kaposvár 2011. 03.10-04.07. Pécs 2011. 05.25-06.09.

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Résztvevő intézmények Pécs 1. Simonyi Károly Szakközépiskola és Szakiskola  2. Bátai Általános Művelődési Központ 3. Koch Valéria Középiskola, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium 4. PTE Deák Ferenc Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola 5. Hajnóczy József Kollégium 6. Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola 7. Városközponti Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Int.

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. 8. VKI- Mezőszél Utcai Iskola 9. Mecsekaljai Iskola Bánki Donát Utcai Általános Iskola Székhelyintézmény 10. ANK 1. Sz. Általános Iskola 11. ANK 2. SZ. Általános Iskola 12. Apáczai NK Gimnázium 13. Apáczai Nevelési és Művelődési Központ 14. Dél - Zselic Középiskola Istvánffy Miklós Általános Iskolája 15. Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskola

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Résztvevő intézmények Kaposvár 1. Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola Kisfaludy Utcai Tagiskola 2. Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola Gárdonyi Géza Tagiskola 3. Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 4. Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola 5. Benedek Elek Tagiskola 6. Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola Toponári Tagiskola 7. Kodály Zoltán Központi Általános Iskola Pécsi Utcai Tagiskola 8. Móricz Zsigmond Mezőgazdasági Szakközépiskola

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. 9. Toldi Lakótelepi Általános Iskola és Gimnázium 10. Kaposvári Egyetem Gyakorló óvoda 11. Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 12. Kodály Zoltán Központi Általános Iskola 13. Munkácsy Mihály Gimnázium 14. Honvéd Utcai Tagiskola , Kaposvár 15. Berzsenyi Dániel Tagiskola 16. Kaposvári Általános Iskola Kinizsi Lakótelepi Tagiskola 17. Bárczi Gusztáv Módszertani Központ és Nevelési Tanácsadó

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Leendő képzések Akkreditáció (Kaposvár) a kurzus várható indítása: november-december részvételi díj: minimum létszám: 10 maximum létszám: 24 jelentkezni lehet: Rózsahegyi Ágnes tel: 70-2830311 e-mail: rozsa.ag@freemail.hu)

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. A képzés vázlatos tematikája 1. A tanárképzés eddigi és új struktúrája és gyakorlata Az eddigi gyakorlat szerkezete és főbb jellemzői Az új típusú tanárképzés Bologna folyamat kompetencia alapú tanárképzés MA képzés a gyakoroltatás új rendszere

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. Fogalmak: hallgatói oldal portfolió tevékenységi háló egyéni fejlesztési terv reflektív értékelés szakdolgozat tanulmány C) Fogalmak: szerkezet felsőoktatási gyakorlóhely gyakorlatvezető mentor gyakorlatvezető oktató partneriskola gyakorlóiskola regionális pedagógusképzési szolgáltató és kutatóközpont

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. 2. A felsőoktatási gyakorlóhely intézményi hátterének bemutatása a közoktatásban betöltött szerepe az intézményi jogi környezet infrastrukturális feltételek finanszírozás személyi, szakmai erőforrás-bázis

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. intézményi szervezet és támogató rendszere tanulói kör, tanulói összetétel az intézmény társadalmi környezete (fenntartó, szülői háttér, partnerek, kapcsolatrendszer) intézményi specialitások

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. 3. Az intézmény alapvető tanügyi dokumentumai a gyakoroltatás tükrében pedagógiai program helyi tanterv SZMSZ házirend

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. 4. A gyakorlatra érkezők fogadásának előkészítése az intézményvezető /vezetés feladatai tervezés tevékenységi formák szervezés kompetenciák folyamatkövetés ellenőrzés értékelés

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. B) a gyakoroltatáshoz kapcsolható intézményi és intézményen kívüli szereplők tájékoztatása, feladataik (tanórai és tanórán kívüli) meghatározása tantestület szakmai munkaközösségek, szakcsoportok mentorok hallgatók oktatást segítő dolgozók DÖK szülők közössége külső partnerek (a felsőoktatási intézménnyel/intézményekkel kapcsolatot tartó megbízott)

SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP 2011. 10. 13. C) intézményi kínálati tevékenységrepertoár és értékelési standardok összeállítása az egyéni összefüggő szakmai gyakorlatra érkezők számára

Köszönöm a figyelmet!