A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens 2010. május 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Mentortanárképzés eLearning támogatása
E-learning alapú távoktatásos képzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Székely István fejlesztési tanácsadó
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Integráció, inkluzió PPK,
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! A tárgy helye a tanárképzésben május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Mérnöktanár-képzés Korábban egyszintű képzés: Kötelező tárgy - Didaktika III. tantárgy Kétszintű képzésben: BsC: Kötelezően választható tárgy: Méréselméleti alapok ( 3 kredit) Mérnöktanár mesterszak: Kötelező tantárgy: Mérés és minőség (3 kredit)

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tevékenységvizsgálat (DACUM) május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt A LEGFONTOSABB ÉRTÉKELÉSI KOMPETENCIÁK Az értékelési kompetenciák feltárása (DACUM): A pedagógiai értékelés fogalmi rendszerének szakszerű használata. Oktatási és képzési célok megfogalmazása. A tudás leírása egy taxonómia alapján. … Tudáselemekhez feladatok (feladattípusok) hozzárendelése. Feladatlap és javítókulcs megszerkesztése egy szövegszerkesztő program segítségével. … Mérési adatok számítógépes rögzítése. Egy mérés adatainak feldolgozása statisztikai szoftver segítségével. Külső mérés eredményeinek elemzése. Közreműködés az iskola belső értékelési rendszerének a tervezésében és működtetésében. …

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tantárgyi program május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Heti program (részlet) 1.hét: A pedagógiai értékelés alapfogalmai. A pedagógiai értékelés rendszere. Tanterv és a pedagógiai értékelés. Gyakorlati feladat: Irodalomkutatás: (1) a pedagógiai értékelés fogalmának változása, (2) tantervi követelmények összegyűjtése egy kiválasztott tárgy érvényes dokumentumai alapján. Terjedelem: oldal. … 6. hét: Ellenőrzés-értékelés. Egy tanítási egység lezárása után írásbeli mérőeszköz tervezése. Tanterv, követelmény, pontosított követelmény, feladatszerkesztés. Zártvégű feladatok szerkesztése. A feladatszerkesztés tartalmi és formai követelményei. Gyakorlati feladat: A korábban kiválasztott 2 órás tanítási egységhez kapcsolódóan ellenőrző óra tervezése. Feladatlap készítése (feladatok összeállítása, javítókulcs). Egy csoport az elkészített feladatsort a gyakorlóiskolában kipróbálja (mérés). …

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tantárgyi program május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Heti program (részlet) 14.hét: A feladatlapok (mérőeszközök) javítása, kódolása. Gyakorlati feladat: Az iskolában felhasznált mérőeszköz javítása, kódolása. Az adatok számítógépes rögzítése. Adatkonverzió: Excel – SPSS – STATISTICA rendszerek között. Statisztikai feldolgozás. A statisztikai mutatók felhasználása, elemzés, publikálás. … 15.hét: A mérések tapasztalatai. A felmerült problémák elemzése. Megoldási javaslatok. …

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tantárgyi program május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Feldolgozás megoldásai: Korábban: Előadás, gyakorlat Feladatok ZH Beszámoló, vizsga Blended-learning megoldások (átalakítás közben): Előkészítő foglalkozások (maximum 1-1 óra előadás) LMS rendszer a folyamat szervezésére (LMS - Moodle) E-learning tananyagok (tanulás előkészítése, önálló tanulás – Moodle, Coedu) Közös munka (csoportmunka) Feladatok (otthon – beadás számítógépen, javítás elektronikusan - Moodle) ZH (számítógépen - Moodle) Beszámoló (feladat megvédése, ZH áttekintése)

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS - Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Fontos feladat az e-learning megoldások megismertetése: Tananyag Értékelési eljárások E- megoldások a tanítási-tanulási folyamatban, stb. A rendszert a rendszerrel ismerik meg a hallgatók Tantárgy (részlet):

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (Moodle részlet):

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (ZH):

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (Moodle feladatbank)

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (Moodle részlet):

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Coedu - Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Coedu részlet (Méréselméleti alapok) Coedu: Course30-offline\index.htmlCourse30-offline\index.html Moodle részlet (Méréselméleti alapok) Moodle: EXE\gyakweb2\index.htmlEXE\gyakweb2\index.html

Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! május 31. Záró dia 13 A TÁMOP 412 B projekt KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET A TÁMOP 412 B projekt