Fegyelmezés Rokszin Mónika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Hogyan és mire neveljük őket? © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 5. Nevelőszülői módszertan.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Kommunikációs stratégiák
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Tanulásszervezés 3. Bemutató
A fejlődési folyamatok biológiai és környezeti tényezői
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Rokszin Mónika Pszichológus
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Konfliktus és konfliktuskezelés
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Szororigén pszichikus ártalmak
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
Alfred Adler individuálpszichológiája
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A gyermek erkölcsi fejlődése
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A motiváció.
Kontinuitás és változás
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Pszichológiai Ismeretek
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Út a sikeres tanuláshoz
Az autentikus motiváció feltételei a munkahelyen
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Dráma és színjátszás a személyiség fejlesztésben
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A diszfunkcionálisan működő család
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

Fegyelmezés Rokszin Mónika

A gyermek, fiatal felnőtt emberi méltóságát még a legszélsőségesebb esetben is tiszteletben kell tartani tehát a gyereket tilos: - megütni, fizikailag bántalmazni - érzelmileg bántalmazni - megfélemlíteni - sértő kifejezésekkel illetni - indulatosan szólni v. ellátni - megszégyeníteni - büntetésből bezárni - élelmezést megvonni büntetésből.

Hatékony fegyelmezéshez szükséges: Türelem Határozottság Nyitottság Barátságosság és határozottság Jó kommunikáció Fejlődés ismerte (életkori krízisek) Őszinteség, törődés Önbizalom Távolságtartás Következetesség

Hatékony fegyelmezés módszerei: Modellt nyújtunk (vis.modell) Környezet megváltoztatása Nem veszünk a dolgokról tudomást Megfelelő betartható szabályokat állítunk fel A gyermek kimenőjének rendszerét változtatjuk meg. Engedélyezzük a kockázatvállalást Meghallgatjuk a gyereket

Kérdezzünk Bíztassunk Bizonyos helyzetben adott tevékenységet megtiltunk Tevékenységeket megváltoztatunk A gyermek számára stresszt okozó helyzetet kerüljük A gyermek tevékenységeit megtervezzük Önbizalmat erősítünk Probléma megoldásban segítünk

Jó kommunikáció Vis.-el kapcsolatos elvárásokat előre közöljük Alkalmat adunk, hogy tanuljon saját hibájából Megfelelő vis. dicsérjük Változásra felkészítjük Bátorítjuk, hogy állítson fel maga szabályt

Fegyelmezésnél figyelembe kell venni: A kezelni kívánt viselkedést Belőlünk kiváltott érzéseket Gyerek egyediségét, sajátos szükségleteit Viselkedést kiváltó motivációt A viselkedés színhelyét, jelenlevőket Gyerekkel való kapcsolatukat

+ kudarcok okai: gy. Szem. egyéni életút önhibáztatás elkerülése

Köszönöm a figyelmet!!!