Konfliktus és konfliktuskezelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit tehet a szülő? A szülői felkészítő tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről Buncsik Ildikó Kommunikációs és PR vezető Heim Pál Gyermekkórház Budapest.
Advertisements

Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
A stratégiai tervezés módszertana
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Konfliktus és kooperáció
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A személyek szabad áramlásának közpolitikai elemzése
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
A TÁRGYALÁS Mint a versengés és az együttműködés közötti egyensúlyozó tevékenység.
KONFLIKTUSOK A MUNKAHELYI KÖRNYEZETBEN
Fegyelmezés Rokszin Mónika.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
Egyéni döntések a szervezetben
Együtt egymásért és magunkért
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
A kulturális intelligencia
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
Konfliktuskezelés - mediációval
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Krízis.
A pedagógus.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
DR. ERDÉLYI ÁGNES ADDIKTOLÓGIAI OSZTÁLY
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
Quality Human Management
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Mindennapi veszteségeink
Önmenedzselés a mindennapokban
A döntés, a döntés folyamata
Stressz kezelése, coping (megküzdési) technikák Együtt a betegség okozta károk leküzdéséért TÁMOP / Előadó: Kardos Bernadett egészségfejlesztő.
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Marketing alapok Kopcsay László.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
PSZICHOTERROR Készítette: Valcsákné Kecskeméti Kornélia Varga Anita III. év.2. félév lev.tagozat, EMBERI ERŐFORRÁS SZAK Irodalom: Klein: Vezetés és szervezet.
Konfliktusok az iskolában
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Szociálpszichológia-2 Attitűd
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROBLÉMAMEGOLDÁS.
Előadás másolata:

Konfliktus és konfliktuskezelés Rokszin Mónika

Konfliktus Egyének vagy társadalmi csoportok közötti olyan ütközés, amely mögött - igények - szándékok - vágyak - törekvések szembenállása húzódik meg - érdekek - szükségletek - vélemények - értékek

Kifejezése szerint Intrapszichikus: A konf. csak az egyén belső világában zajlik le, nincs külső megnyilvánulása Inerperszonális: A konf. az egyén viselkedésében, tetteiben is megnyilvánul.

Örökbefogadó szülők konfliktusai: Gyermekvállalási próbálkozás Sikertelen kezelés Önbizalom csökkenése Elbizonytalanodás Szorongás Feszültség Erőfeszítések az örökbefogadásra

Mi az alapfeltétele a konfliktuskezelésnek? Legyenek tudatában a konfl. Ne kerüljük el a konfl. Tiszteljék és ismerjék egymást. Legyenek tekintettel egymás érzéseire Figyelmes és megfelelő komm. Ne alázzuk meg a másikat Ismerjen alternatívákat.

Konfliktuskezelési stratégiák I. 1. Győztes/vesztes stratégia: A felek a konf. harcként értelmezik, győzelemre, a másik legyőzésére törekednek. Megegyezés nincs. Gyors cselekvést igénylő helyzetekben gyakran szükségszerű.

Konfliktuskezelési stratégiák II. 2. Alkalmazkodó stratégia: Lemondás az érdekek, vágyak érvényesítéséről: - félelemből - kényszerből - hosszabb távú érdekek miatt megfontolt döntés alapján a konfl. első jeleit észlelve.

Konfliktuskezelési stratégiák III. 3. Elkerülő stratégia: Az egyén nem mond le a fentiekről, hanem magát a konfl. helyzetet igyekszik kikerülni. 4. Kompromisszum kereső stratégia: Közösen elfogadható megoldás keresése a cél, amely mindkét félnek megfelelő Egyenrangú feleknél gyakori, az erőviszonyok változásával az erősebb fél a másik legyőzésére törekszik.

Konfliktuskezelési stratégiák IV. 5. Problémamegoldó (győztes/győztes): A résztvevők a probléma olyan megoldására törekednek, amelyben mindkét fél - érdekei - szükségletei - meggyőződései érvényesülnek Kölcsönösen elfogadják a másik fél önérvényesítését, vállalják az önalávetést, készek együttműködni, empatikusan vis. a legjobb megoldási alternatívák megtalálása érdekében. A közösen elfogadott megoldás mellett mindkét fél elkötelezett.