Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Professzionális iskolai kutatások
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
12. Vagyongazdálkodás „Vagyon”
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
Brüsszel milyen messze van
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák.
7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Fejlesztések a szállodaiparban”
A TURIZMUSKUTATÁS HELYZETE MAGYARORSZÁGON
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Elektronikus információbiztonsági kihívások – új szempontból – a Magyar Honvédségnél
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
Magyarországi konferencia- turizmus eredményei 2010 Magyar Kongresszusi Iroda.
Master of Art Spa Management
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
F&B Menedzser Szakirányú Továbbképzés
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2008 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban

Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 2 Minőség – marketing – szálláshely kiválasztás Osztályba sorolás – ISO 9001 – Turizmus Minőségi Díj Minőség – elvárások - elégedettség Minőségbiztosítás eszközei Probléma felvetés Minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Minőség 2012 Hipotézis Következtetés 2. végső Következtetés Tartalom Következtetés 1.

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 3 A hipotézisem szerint segítséget jelenthet a szálloda kiválasztásnál a vendég számára ha a szálloda közzéteszi minőség iránti elkötelezettségét. A szálláshely kiválasztásnál a minőség illetve a minőségbiztosítás formalizált megléte piaci előnyt jelent. Hipotézis A vizsgálatok és elemzések azt bizonyítják, hogy ezt a funkciót nem teljes mértékben tölti be.

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 4 A szálloda által felállított követelményekhez való alkalmazkodás mértéke a minőség. A vendégigény kielégítése a kereskedelmi szálláshely szolgáltatás alapküldetése. A legnagyobb kihívást az eltérő vendégcsoportok igényeinek megismerése jelenti, a kutatási módszernek a kialakítása, amellyel a termék vagy szolgáltatásfejlesztés megalapozható. Minőség - Vendégszegmens – Szállodatípus A vendégelégedettség mérése * szállodai technikai berendezései, bútorzata, felszereltsége * alapszolgáltatások és kiegészítő szolgáltatások, * a szolgáltatás folyamatának zökkenőmentes (hibátlan) lebonyolítása és ennek egyik szegmense a személyzet udvariassága.

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 5 A minőségbiztosítás azon tevékenységek összessége, mely biztosítja, hogy a szálloda szolgáltatásai a vezetés által meghatározott színvonalon folyamatosan előálljon. Ez különböző módszerek, és eszközök segítségével * Osztályba sorolási rendelet * International Standard of Organization 9001 * Magyar Turizmus Minőségi Díj Minőségbiztosítás eszközei

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 6 A tanulmány célja felmérni az eltérő rendszerek megfeleltetését, * vendég, * hatóságok, * szálloda üzemeltető, ISO 9001, 14000, és Magyar Turizmus Minőségi Díj előnyök és hátrányok Probléma felvetés

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 7 Jogszabályi szint – osztályba sorolás Feltételek, Felszerelések, kötelező alapszolgáltatások Szálloda – Kemping, 1 -5 csillag, színvonal Nemzetközi szint ISO 9001 vagy szobakiadás ???-000 Minőségbiztosítás jövő szállodáiban Szakmai szint Típus szállodák kistérségi szakszövetségei (Wellness SzSz Budapest) Fakultatív - típus szolgáltatások (gyógyászat) Tagság = névhasználat Besorolás (Classic – Premier – Executive) Magyar Turizmus Minőségi Díj Díj a legjobbaknak évente egy-egy szakszövetség és színvonal alapján

Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 8 Hipotézis Következtetés 2. végső Következtetés Kérdés? Köszönöm a figyelmet ! Következtetés 1.