Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2008 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban
Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 2 Minőség – marketing – szálláshely kiválasztás Osztályba sorolás – ISO 9001 – Turizmus Minőségi Díj Minőség – elvárások - elégedettség Minőségbiztosítás eszközei Probléma felvetés Minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Minőség 2012 Hipotézis Következtetés 2. végső Következtetés Tartalom Következtetés 1.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 3 A hipotézisem szerint segítséget jelenthet a szálloda kiválasztásnál a vendég számára ha a szálloda közzéteszi minőség iránti elkötelezettségét. A szálláshely kiválasztásnál a minőség illetve a minőségbiztosítás formalizált megléte piaci előnyt jelent. Hipotézis A vizsgálatok és elemzések azt bizonyítják, hogy ezt a funkciót nem teljes mértékben tölti be.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 4 A szálloda által felállított követelményekhez való alkalmazkodás mértéke a minőség. A vendégigény kielégítése a kereskedelmi szálláshely szolgáltatás alapküldetése. A legnagyobb kihívást az eltérő vendégcsoportok igényeinek megismerése jelenti, a kutatási módszernek a kialakítása, amellyel a termék vagy szolgáltatásfejlesztés megalapozható. Minőség - Vendégszegmens – Szállodatípus A vendégelégedettség mérése * szállodai technikai berendezései, bútorzata, felszereltsége * alapszolgáltatások és kiegészítő szolgáltatások, * a szolgáltatás folyamatának zökkenőmentes (hibátlan) lebonyolítása és ennek egyik szegmense a személyzet udvariassága.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 5 A minőségbiztosítás azon tevékenységek összessége, mely biztosítja, hogy a szálloda szolgáltatásai a vezetés által meghatározott színvonalon folyamatosan előálljon. Ez különböző módszerek, és eszközök segítségével * Osztályba sorolási rendelet * International Standard of Organization 9001 * Magyar Turizmus Minőségi Díj Minőségbiztosítás eszközei
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 6 A tanulmány célja felmérni az eltérő rendszerek megfeleltetését, * vendég, * hatóságok, * szálloda üzemeltető, ISO 9001, 14000, és Magyar Turizmus Minőségi Díj előnyök és hátrányok Probléma felvetés
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 7 Jogszabályi szint – osztályba sorolás Feltételek, Felszerelések, kötelező alapszolgáltatások Szálloda – Kemping, 1 -5 csillag, színvonal Nemzetközi szint ISO 9001 vagy szobakiadás ???-000 Minőségbiztosítás jövő szállodáiban Szakmai szint Típus szállodák kistérségi szakszövetségei (Wellness SzSz Budapest) Fakultatív - típus szolgáltatások (gyógyászat) Tagság = névhasználat Besorolás (Classic – Premier – Executive) Magyar Turizmus Minőségi Díj Díj a legjobbaknak évente egy-egy szakszövetség és színvonal alapján
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 8 Hipotézis Következtetés 2. végső Következtetés Kérdés? Köszönöm a figyelmet ! Következtetés 1.