Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Tájékoztató A évi Turizmus Szatellit Számla összeállításának eredményeiről december 15.
Turizmus gazdaságtan 12..
Európai Utazási Biztosító Zrt. (EUB) Oktatás 2008.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
Bozzay Andrásné főosztályvezető
A szabadidő fogalma.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A turizmus rendszer környezete
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
Idegenforgalmi statisztika
Árpolitika a turizmusban
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
TDM Szakmai Nap november 21.
Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások?
A turizmus kutatási irányzatai - 1
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
A turizmus gazdasági hatásai
Településmarketing Értékaudit.
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
Turizmusstatisztika a KSH-ban Központi Statisztikai Hivatal
A turizmus alapfogalmai
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Turizmus gazdaságtan 3..
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
SZOLGÁLTATÁSOK A TURIZMUSBAN
Turizmus a statisztika tükrében 3. előadás
A PIAC.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2007-es összefoglalója.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Digitális témahét.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
Irány Pécs! kártya.
Előadás másolata:

Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz) 8.00 – 9.30 IV. előadó

Kereskedelmi szálláshely szolgáltatás a turizmusban Szállodai gazdálkodás és vezetés Kereskedelmi szálláshely szolgáltatás a turizmusban A turizmus alanyai

Szálláshelyszolgáltatás helye a turizmusban Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus intézményei Turizmus alanyai települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Makroszinten turista Utaztatásban utas Szálláshelyen vendég Turizmusra jellemző Alapszolgáltatást nyújtó Turizmushoz kapcsolódó szolgáltatást nyújtó Motiváció Trendek Mutatószámok Vendégismeret Szegmensek Szokások Költések Szállás Vendéglátás Közlekedés Kulturális szolgáltatások Utazásszervezés kereskedelmiszálláshely

Vendég szálláshely igénybevételekor regisztrált turista. Turizmus alanyai Látogató / utazó minden olyan személy, aki valamilyen okból és célból, egy évnél nem hosszabb időre szokásos lakókörnyezetén kívül tartózkodik. A látogatók állandó lakhelye alapján megkülönböztethetők belföldi és külföldi látogatók. A látogatók összessége az utasforgalomnak, illetve ennek szinonimájaként idegenforgalomnak. Turizmus olyan személyek tevékenységei, akik saját, szokásos környezetükből más helyre utaznak A tartózkodás ideje alapján Egynapos látogatók, akik a felkeresett helyen 24 óránál kevesebbet töltenek, tehát nem éjszakáznak, többnapos látogatók más néven turisták.  a látogatók azon csoportja, akik legalább 24 órát, azaz egy éjszakát szokásos lakóhelyén kívül tölt, és utazásának célja nem jövedelemszerzés (3 éjszaka „rövid”) és (4 vagy több éjjel „tartós”) Kirándulók is egynapos utazók. Utazási céljuk lehet turisztikai jellegű (pl. városnézés, természetjárás, egészségmegőrzés) és nem turisztikai jellegű (pl. vásárlás, munkavégzés, tanulás). Vendég szálláshely igénybevételekor regisztrált turista. Átutazó azon látogató, aki átutazik az országon, 24 óránál kevesebbet tartózkodik az adott területen, országban vagy régióban és az oda történő belépés, illetve kilépés helye általában eltér. Nem turisztikai célok külföldieknél átutazás, bevásárlás, tanulás, munkavégzés, napi ingázás, illetve munkába járás és egyéb célok. Nem turisztikai célok magyarok esetében: vásárlás, tanulás, külföldi munkavégzés, gyógykezeltetés és az egyéb célok.

Turizmus alanyai Motiváció szerint Turisztikai utazási célok (motivációk) Szabadidős turizmus üdülés; körutazás; városnézés; természetjárás; rokon, barát, ismerős meglátogatása; gyógykezelés, egészségmegőrzés; kulturális és sportrendezvény meglátogatása; vadászat; vallási cél Üzleti turizmus konferencia, kongresszus; üzleti út, kiállítás, vásár.

Nemzetiség szerint szálloda Turizmus alanyai Nemzetiség szerint szálloda Belföld fejlődik Belföld 7 év 3 pont 1 év 2 pont Belföld +47, +11 külföld +21, +4 Belföld + 4 külföld - 4 Összes +30% Német -8 pont 300 e -12 % EU Összes 53 Külföld 85 EU - 5 pont EU kívűl 15 %

Turizmus alanyai Magyarországra érkezők külföldi látogatók száma tartózkodási ideje megoszlása az utazás célja szerint kiadásai utazási célok és országok szerint megoszlása az utazás célja szerint országonként megoszlása a felkeresett turisztikai régió szerint magyarországi kiadásai kiadásai utazási célok szerint jellemzői országok szerint egy napjára jutó költése országok szerint fogyasztási szerkezete turisztikai céllal utazó külföldiek magyarországi fogyasztása Lakossági belföldi turisztikai kereslet utazó és a nem utazó háztartások száma aránya az öt- és többnapos utazásokon utazások száma és időtartama a lakóhely szerint utak megoszlása utazási cél szerint, többnapos belföldi utazások száma többnapos utazásra fordított idő, tervezési-statisztikai régiók és a turisztikai régiók között kiadások összetétele a többnapos utakon úti cél szerint turisztikai fogyasztás termékek és szolgáltatások szerint magyarországi turisztikai fogyasztás Magyar lakosság külföldi turisztikai kereslete külföldi utazásai megoszlása az utazás célja szerint külföldre látogatók tartózkodási ideje költése a külföldi utakhoz kapcsolódóan költése utazási célok szerint száma és tartózkodási ideje országonként,

(Vendégszegmens) Customer segment Szállodai gazdálkodás és vezetés (Vendégszegmens) Customer segment A vendégszegmensek olyan vendégkategóriák, amelyekbe azok a vendégek tartoznak, akik a szállodai szobákat hasonló okokból veszik igénybe, valamint fogyasztó szokásaik többé-kevésbé azonosak. A kategóriák megkülönböztetése, valamint elvárásaik kielégítése érdekében a vendégeket két fő szempont alapján csoportosítjuk utazásuk célja (üzleti út – turista, szabadidő,kikapcsolódás), illetve utazásuk módja (egyéni vagy csoportos)

Üzleti Turista Eladott szobák szegmensei Egyéni üzleti Csoport üzleti Szállodai gazdálkodás és vezetés Eladott szobák szegmensei 35 % 65 % Utazási célok - motivációk - Üzleti Turista Egyéni üzleti Csoport üzleti Egyéni turista Csoport turista Rack rate légitársaság Rack Rate egyedi vállalati incentive család széria nemzetközi helyi prioritás 2 - 5 szeminárium hétvége tartalmi meghatározás részben egyedi szabályzat törzskártya kongresszus utazási iroda egyéb 14 % tipus 7 % gyógy wellness márka szállodalánc - franchise cég - management cég - szállodavetés döntése

Szállodavezetés I Köszönöm ! Kérdés ? 2007