Stratégia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Etikai Kódex.
Advertisements

Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
A tervezés mint menedzsment funkció
A stratégiai tervezés módszertana
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
„Jövőműhely beszélgetések” Észak-Kaposi Partnerek LEADER Helyi Közösség Szánjunk rá egy órát, hogy átgondoljuk jövőnket!
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Kontrolling házi dolgozat
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A Körös-menti TDM Egyesület a „Szarvasért” Alapítvány, és a Szarvasi Város-, és Környezetvédő Egyesület megállapodása.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Minőségbiztosítási ismeretek
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A külső környezet elemzése
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Vállalati terv bemutató
SEEM alapok.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Stratégia

A STRATÉGIA MEGHATÁROZÁSA Stratégiai gondolkodás Helmuth v. MOLTKE (Bismarck hadvezére 1858-88) események jelentőségének megértése előítélet nélkül kockázattal is számoló döntés, végrehajtás késlekedés nélkül irányok kiadása részletes utasítás helyett. A stratégia vezetési megközelítés, gondolkodásmód, eljárások összessége, amely lehetővé tesz egy hosszabb távú eredményességet és hatékonyságot.

Fajtái: elébevágó, kockázatvállaló “Tudja, mit akar” Csapatépítő: integráló, együttműködő

STRATÉGIAI FOGALMAK, FOLYAMATOK ÉS MÓDSZEREK A stratégia meghatározása, típusai: verseny-, kooperációs, transzformációs stratégiák stb. A stratégia alkotóelemei: küldetés, jövőkép, vállalati, üzleti és funkcionális stratégia A stratégia tervezése: SWOT analízis, portfolió analízis, stratégiai állásfoglalás A stratégia megvalósítása: sikertényezők, stratégiai térkép, az előrehaladás mérése (BSC)

amely: - megalapozott (külső, belső analízis), A stratégia az elhatározások egy olyan összefüggő egészet alkotó következetes együttese: amely: - megalapozott (külső, belső analízis), - szilárd (tartósan érvényes, robusztus), - átlátható (világos mindenkinek), - a kulcsvezetők által elfogadott (felvállalt), - megvalósítható (realisztikus) és kitűzi: - a hosszabb távú szervezeti célokat - azok eléréséhez vezető utat - a prioritásokat.

MIÉRT VAN SZÜKSÉG STRATÉGIÁRA ? A szervezet/cég/vállalat/intézmény/egyesület: irányíthatósága a változások tudatos menedzselése tartós sikeressége

IRÁNYÍTHATÓSÁGA - vezetés munkamegosztásban, döntések decentralizálása (delegálása) - nem lehet mindenre utasítás (változások) ezért: vezérelvek, cégfilozófiák, hogy a döntések polarizálódjanak vállalati értékek, hogy “mikor csinálja jól”.

VÁLTOZÁSOK A környezet változásainak kihívása a cégvezetés felé: 1. Technológia (mind szélesebb konvergencia) 2. Liberalizáció (a verseny jogi kereteinek megteremtése) 3. Globalizálódás (különböző régiók, kultúrák találkozása)

A STRATÉGIÁK TÍPUSAI Értékteremtő stratégiák: A szervezet hogyan teremt értéket részvényesei, vevői, polgárai, a köz, stb. számára? (Általános fogalom, de önállóan is használ immateriális javak esetén) Verseny stratégiák: (legjellemzőbb) verseny analízisre épülnek, cél: versenyelőny szerzés, profit; Kooperációs stratégiák: pl. kutatásban, szabványosításban (prekompetitív fázisban) Közszféra és non-profit szervezetek stratégiái: társadalmi hatás, küldetésorientált

Transzformációs stratégiák: Modernizálási stratégiák: szerkezet/kultúra átalakítás, technológiaváltás Privatizációs stratégia: Készítője a tulajdonos Válság stratégiák: Túlélésre vagy kivonulásra irányulnak Környezetalakító/lobby stratégiák: Érdekcsoport elemzésre épülnek: elvárások, érdekérvényesítő erők feltárása A stratégiai válasz: a lehetséges válaszok és prioritásaink összehangolásával Pl. Jogi környezet átalakítása, liberalizáció

Stratégiák a könyvtárban Tervezési szintek: a tervezésnek több szintje van – a készítők személyét és a tárgyidőt tekintve egyaránt A felsőbb menedzserek általában hosszabb távra és nagyvonalakban terveznek, a szolgáltatásban közvetlenül részt vevők pedig az előbbiből kiindulva rövidebb távra és részletesebben

felülről lefelé végzett (top-down) tevékenység: hosszú távú célok meghatározása stratégiai tervezés után történik meg az időben és tevékenységben részletesebb kifejtés, melynek eredménye a rövidtávú tervek megszületése egyes szintek terveinek együttese maga az ún. üzleti terv

A brainstorming a szervezeti–szervezési problémák esetében alkalmazható leginkább, de lehet önállóan is használni. Jobb azonban, ha a csoport meghatározott időközönként, előzőleg megszerzett adatok és elképzelések birtokában ül össze. A Masaaki Imaitól származó ún. kaizen (kaizen = változás jó) alapfeltevése, hogy minden munkafolyamat, termék és szolgáltatás javítható. Ennek érdekében az összes munkatárstól elvárja, hogy minden időben, minden problémával kapcsolatban együttgondolkodjon, és hogy újítási javaslatokkal álljon elő.

A stratégiai terv haszna és lehetőségei Segíti a tudatosság fejlődését a szervezetben. A stratégiai tervezés arra sarkallja a szervezetet, hogy gondolja végig szándékait és a rendelkezésre álló eszközöket. Képessé teszi továbbá arra, hogy megelőző politikát folytasson, hogy kézbe vegye saját jövőjét A tervezés által a könyvtár meggyőzheti a fenntartót, hogy a könyvtár tudatában van, hová is tart. (Ha a fenntartó valamiben érdekelt, akkor az a kiszámítható, tudatos és átgondolt tevékenységek támogatása.)

A stratégiai tervezés fontossági sorrendet határoz meg, és ezt világossá teszi minden munkatárs számára. Így saját helyén mindenki meg tudja ítélni, hogy tevékenységével mennyiben járul hozzá az intézményi célok megvalósításához Fejleszti a munkatársak gyakorlatát és készségeit, pl. az adatgyűjtés és -feldolgozás, a kreatív gondolkodás, valamint a szóbeli és írásbeli kommunikáció területén. Bevonja, s ezzel érdekeltté teszi (motiválja) a munkatársakat, növeli az ún. intézményi identitást; az intézmény céljaival való azonosulást.

A stratégiai terv területei és szakaszai 1.**Jövőkép (vízió) 2. **Misszió (küldetés) 3. **Marketing-felmérés: környezeti felmérés; SWOT-elemzés, piacelemzés 4. **A politikai lehetőségek kihasználása (Politikán könyvtárpolitikát, a könyvtár stratégiájának és taktikájának megvalósítási törekvéseit, valamint az érdekérvényesítést értjük.)