Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest 2006. 06. 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
A szociális munka módszerei
Csoport munka.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Don Bosco Oratóriuma. Don Bosco egykor  nevelni másképp!  a kezdetek: börtön és utca  „az alapítás”  „laboratórium” – a kor oratóriumai  háttérbe.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Férfivá és nővé teremtve
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A személyiség.
Szocializáció Fogalmak:
A nevelés stílusa.
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Fenomenológiai megközelítés
CSALÁD.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
CARL ROGERS
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Engedd / Engedj közelebb
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
Pedagógiai személyiségértelmezések
Fenomenológiai megközelítés
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Nevelés és nevelői attitűdök
Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Önállósodási törekvések támogatása
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Inklúzív nevelés Magyarországon
Speciális gyermekvédelem
A fenomenológiai perspektíva a személyiséglélektanban
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Személyiségfejlődési zavarok
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A láthatatlant megadni
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Hiteles Élet – Élménydús Élet
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Irgalom a családban.
Értékek.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Fenomenológiai megközelítés
Kultúra és kommunikáció
A diszfunkcionálisan működő család
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A konfliktusok hátterében fennálló családi problémák
Előadás másolata:

Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest

Ideális család Mentálisan egészségesen működő rendeltetés szerűen Azaz érezni a meghittséget és a reális elvárást mely által dinamikusan tudnak szeretni Továbbá mindenki a rá eső feladatért felelősnek érzi magát saját fejlődési sajátossága szerint és szeretetből, örömmel, szabadon igyekszik azt végezni.

Ideális család 2 Minden tag része a közösségnek, vérségi alapú A családban az egyén szükségleteit, érzelmeit ki meri fejezni, és figyelembe tudja venni másokét. Támogatást tud adni az egyénnek (útmutatás, világnézet, probléma megoldás, kontroll, pihenés)

Ideális család 3 Teret biztosít az interakcióra (kötődés, biztonság, anyanyelv, kognitív, érzelmi, erkölcsi fejlődésre) Körülhatárolható szerepek, normák, szabályok, értékek, generációs határok légkörét biztosítja

Valóságos család Küzd a fentiekkel, ki-ki a maga sajátos módján szerettei, és vannak akik Isten kegyelmében bízva is.

A valóságos családban előfordul Kommunikáció zavar Túlzott megengedés Túlzott korlátozás Túl hideg – és túl meleg viszonyulás Összemosódott határok Szerepkonfliktusok Kötődésben - i konfliktusok –koalíciók Életkori krízisek –fejlődési krízisek Szexuális zavarok Szomatikus terhek Generációs problémák Előző családokból való hátrahagyott kötelezettségek

Ideális / sikeres vagy áldott személy „A személyiség elérése nem kevesebbet tartalmaz, mint egy különleges egyedi lény teljességének a lehető legjobb kibontakozását” C.G.Jung Isten kegyelméből, Krisztusban, Isten dicsőségére és embertársaim javára /Biblia – Kálvin –Loyola/ után szerény magam

Ideális / sikeres vagy áldott személy Mit tudjon? Szeretni és dolgozni – Freud Munka – szerettet – játék – istenhit – Richard Cabot

Ideális / sikeres vagy áldott - érett személy A. H. Maslow történelmi személyiségek esetelemzését végezte Akiket a közvélemény érettnek tartott Akiknek „önmegvalósításuk sikeres volt”

Ideális / sikeres vagy áldott - érett személy A valóságot hatékonyan észleli – az ismeretlen nem félemlíti meg Elfogadás önmagukkal, másokkal és a természettel szemben Spontaneitás – befogadni tudja az örömet Feladatközpontúság Távolságtartás – nem a birtoklás vágya irányítja Függetlenség a kultúrától és környezettől A befogadás állandó frissessége – nyitott a kihívásokra való válaszadásra Végtelen horizontok – „legvégső kérdések” –Transzcendens nyitottság Szociális érzékenység – /részvét –empátia/ Mély de szelektív társas kapcsolatok Demokratikus jellemszerkezet – ember tisztelet Etikai szilárdság (célok – eszközök össze nem tévesztése) Ellenségtől mentes humorérzék Alkotóképesség (kreativitás) – nyomot hagyott

Sugallt Csoport munka

Köszönöm a figyelmet, és az együtt munkálkodás örömét!