SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
tájékoztatás (egyirányú), kapcsolattartás (kétirányú)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Közönségkapcsolatok (PR)
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
CSR.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Humánerőforrás Kontrolling
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Kérdések a második zh-hoz
Controlling a gyakorlatban
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Marketing alapok Kopcsay László.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
CSR.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
CSR.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Kérdések a második zh-hoz
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
SEEM alapok.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^Belső kommunikáció ^Külső PR tevékenység ^Vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR Corporate Social Responsibility) ^2001: EU „Zöld Könyv” (Green Paper) ^A célcsoportok meghatározása

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 A vállalat belső kommunikációs rendszerének értelmezése ^Célja: a vállalat működőképességének biztosítása és szolgálata ^Többrétegű rendszer vHierarchikus viszony vKölcsönhatás vMinden eleme vezetésfüggő ^Elemei vMenedzsmentkommunikáció vBelső PR vEEM kommunikáció vInformatikai rendszer (intranet) vMűszaki (termelési) információáramlás vPénzügyi-számviteli, statisztikai adatképzés és –forgalom vFormális interperszonális kommunikáció vInformális interperszonális kommunikáció

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 A belső PR szerepe ^A szervezetirányítás hatékonyságának növelése ^Teljesítménynövekedés ^A szervezet környezeti és munkaadói megítélésének formálása

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 A belső PR szerepe/1. A szervezetirányítás hatékonyságának növelése A belső PR szerepe/1. A szervezetirányítás hatékonyságának növelése ^CIO (Chief Information Officer: infófőnök) vAz információkhoz való hozzáférés és információhasználat rendszerének irányítója ^Gyakori hibák vLefelé w Leszűkülő információk, az összefüggések lehetősége korlátozott w Nem folyamatos, ad hoc w A közlések módja nem megfelelő (sablonos, rutinszerű) w Lassú w Párhuzamos tájékoztatás w Elakadó információk vFelfelé w Az alsószintű vezetők megszűrik w Csak a „szolgálati utat” betartva w Nem tájékoztatnak felfelé w Lassú

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 A belső PR szerepe/2. Teljesítménynövekedés ^A PR teljesítménynövelő tényezői, a megfelelő informáltság eredményei: vA vállalatvezetés és a munkatársak megfelelő viszonya vBevonás a döntési folyamatokba, a célok meghatározásába (participáció=beleszólás) vA dolgozók munkahelyi körülményei vA munkahelyi légkör vDolgozói lojalitás, pozitív beállítódás a vállalat iránt vMotiváltság vMunka- és teljesítménykészség vVéleményalkotási készség vMunkamorál vA munka minőségének javulása vSzemélyes elégedettség vCsapatszellem (company feeling)

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 Hivatkozással Tannenbaum–Schmidt-re, Harvard College, In: Steade–Glowry–Glos: Business. South-Western Publ. Cincinatti-Dallas etc. California, o. Főnökközpontú vezetés A menedzseri autoritás tartománya Beosztottak szabadságtartománya A menedzser dönt és kinyilatkoztat „Eladja” a döntést (érvel) Ötleteket ad elő és kérdez Változáshoz vezető döntést hoz Rávilágít a problémákra, javasol és dönt Megvonja a határokat, és csoportos döntésre bíztat Előírt korlátok között működni hagyja beosztottait Beosztott-központú vezetés A vezetői magatartás kontinuuma

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 A belső PR szerepe/3. A szervezet környezeti megítélésének formálása A belső PR szerepe/3. A szervezet környezeti megítélésének formálása A legfontosabb imázs-formáló tényezők

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 9 EEM (az alkalmazottak információs igényei) EEM (az alkalmazottak információs igényei) A jövővel kapcsolatos szervezeti tervek95% Termelékenység javulása90% Személyzeti politika és gyakorlat90% Munkával kapcsolatos információ89% Előmeneteli lehetőségek88% Külső események hatása saját munkára88% A munka illeszkedése a szervezetbe85% Osztályon vagy részlegen kívüli események85% Hogy állunk a versenytársakkal összehasonlítva83% Személyi változások és előléptetések81% A szervezet társadalmi környezettel kapcsolatos kötelezettségei81% Aktuális társadalmi témákkal kapcsolatos szervezeti álláspont80% Hogyan használja a szervezet a profitot78% Reklám tervek77% Pénzügyi eredmények76% Történetek más alkalmazottakról70% Személyi hírek57%

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 10 Külső PR tevékenység (CSR) ^CSR: Corporate Social Responsibility (vállalatok társadalmi felelősségvállalása) vA vállalatok a szociális és környezeti kérdéseket önkéntesen az üzletmenetükbe és a kapcsolataikba integrálják vA törvényes előírásokon túl többet invesztálnak a humán tőkébe, a környezetbe ^EU Green Paper 2001, EU Green Book 2002 ^Belső dimenzió vHumán erőforrás menedzsment (tanulás, karrier, biztonság, egyensúly), baleset- és munkavédelem, alkalmazkodás a változásokhoz, a környezet- és a természeti erőforrások kezelése (energia, hulladék, káros anyag) ^Külső dimenzió vIntegráció (munkahely, fizetés, adó, helyi munkaerő, környezeti adottságok, szakképzés, befektetések) vÜzleti partnerek, beszállítók vEmberi jogok vGlobális környezetvédelem