Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Public Affairs – Issues management
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Közönségkapcsolatok (PR)
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
Marketingkommunikáció
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
(1) A marketingkörnyezet
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Marketing mix.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A szolgáltatások humán tényezői
Controlling a gyakorlatban
Sponsorare necesse est
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
A marketingkörnyezet elemzése
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Marketing alapok Kopcsay László.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
CSR.
Vállalkozásmenedzsment I.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája október 14–15. Győr A járműipari beszállítók kapcsolati.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
CSR.
A szolgáltatások humán tényezői
Desztináció-marketing
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Kérdések a második zh-hoz
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) 10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR (CSR)

PR-elméletek Kettős törekvés Önálló tudomány legyen Integrálódjon más tudományokkal A PR mindig nagyobb folyamatok részeként jelenik meg Elengedhetetlen az integráció 3 fő integrációs terület Marketing folyamatok Szervezési-vezetési folyamatok Társadalmi folyamatok

A PR tevékenység 3 értelmezése Marketing-orientált PR felfogás Szervezet-orientált PR felfogás Grunig egy- és kétirányú, szimmetrikus és aszimmetrikus modelljei Egyirányú kapcsolat Sajtóügynökségi Közvélemény-tájékoztatási modell Személyes befolyáson alapuló modell Kétirányú kapcsolat Kétirányú aszimmetrikus Kétirányú szimmetrikus modell Kulturális közvetítő modell Társadalom-orientált PR felfogás Egyéb rendszerelméleti megközelítések Hazleton kommunikációs folyamat modellje A CCB-modell „Kontingencia”-modell

I. Marketing-orientált PR felfogás Legrégibb és legszűkebb értelmezés Értékesítési problémák megoldására Hazai viszonylatban ma is uralkodó irányzat Mikrogazdaság (vállalatok) kommunikációs segédlete Reklám és sales promotion kiegészítője A kommunikáció elsődleges célja az értékesítés növelése A piacbefolyásolás 4 eleme (4P - McCarthy) Product (termék) Price (ár) Place (értékesítési csatorna) Promotion (marketingkommunikáció) (Mc Carthy és Kotler) Személyes eladás Reklám Sales promotion (eladásösztönzés) Public Relations

II. Szervezet-orientált PR felfogás Mennyiben járul hozzá a public relation tevékenység a szervezeti célok megvalósításához? A PR tevékenység azoknak az eszközöknek az egyike, amelyekkel a szervezeti célokat megvalósítják J.E.Grunig: 15 év kutatás („Excellence in public relations”) A PR 2 modelljét (egyirányú és kétirányú), ezen belül 6 variációját állította fel A modellek egymás mellett élnek, néha keverednek Alkalmazásuk függ: Kultúra (a kommunikáció kultúrafüggő) A szervezet profilja és jellegzetességei

Egyirányú kapcsolat/1. Sajtóügynökségi modell Cél: kedvező sajtóvisszhang, erőfeszítések a sajtóra koncentrálva Cél: a saját érdek érvényesítése A marketingszemlélet hegemóniája A legrégibb PR modell Egyirányú kommunikáció, nem igényli a visszacsatolást Jellege: propagandisztikus (megnyerni a közönséget) Az információ igazságértéke nem lényeges A PR iránti ellenszenv oka e modell alkalmazása Alkalmazói: Politikusok, egyes vezetők Politikai pártok Érdekcsoportok Sportágak, sportolók Sztárok Erős piaci pozícióban levő vállalatok

Egyirányú kapcsolat/2. Közvélemény-tájékoztatási modell Cél: kedvező információk terjesztése, tájékoztatás Cél: saját érdek, álláspont érvényesítése Keletkezése: 1900-as évek, USA Egyirányú kommunikáció, nincs visszacsatolás Sajtócentrikus DE súlyt helyez az információk igazságtartalmára (viszonylag objektív) Alkalmazói: Kormányzati szervek, önkormányzatok, hatóságok Civil érdekcsoportok Erős piaci pozícióban levő vállalatok Kezdő versenyvállalatok

Egyirányú kapcsolat/3. Személyes befolyáson alapuló modell A távol-keleti kutatások hatására Cél: személyes presztízs, befolyás növelése A „személyi kultusz” PR modellje („alapító atya” vagy „vezér” kultusza) Maximálisan propagandisztikus (meggyőzésre tör) Esetenként etikátlan Módszer: személyes kapcsolatok kiépítése kulcsszemélyekkel (média, hatóságok, szervezetek) A lobbizásra koncentrál Alkalmazói: Alapító atyák kultúrájára építő vállalatok Ázsiai, távol-keleti vállalatok, szervezetek Kis- és középvállalatok kezdeti stádiumban

Kétirányú kapcsolat/1. Kétirányú aszimmetrikus modell Új elem: visszacsatolás, stratégiai fontosságú közvélemény kutatása Alkalmazza a kommunikációelmélet és –kutatás módszereit és eredményeit Nem biztos, hogy a szervezet magatartása változik Kezdeményező a kommunikációban: a szervezet Cél: a befogadók meggyőzése, attitűdjük megváltoztatása Alkalmazói: Kormányzati szervek, önkormányzatok, hatóságok Társadalmi célú intézmények Érdekcsoportok, lobbik Erős piaci pozícióban levő vállalatok

Kétirányú kapcsolat/2. Kétirányú szimmetrikus modell A kommunikáció célja a kölcsönös alkalmazkodás, optimális kompromisszum Kölcsönös interaktív kommunikációs kapcsolatot feltételez: tárgyalás, kompromisszum Alapelv: az érdekek kölcsönös figyelembe vétele Széleskörűen alkalmazza a kutatást Nyitottság, rugalmasság, szociális érzékenység, etikusság Alkalmazói: Egyes politikai pártok Kormányzati szervek Egyes érdekcsoportok Közvélemény fókuszában álló vállalatok, intézmények

Kétirányú kapcsolat/3. Kulturális közvetítő modell Görögországi kutatások hatása Multinacionális vállalatok külföldi leányvállalataira jellemző, ahol a vezető anyaországi Erőteljes kulturális különbségek a vezetés rá van utalva a közvetítőkre, megnő a tájékozódás igénye Gyakran kulturálisan idegen szemlélet, saját érdek, álláspont ráerőltetése Alkalmazói: Egyes politikai körök, idegen hatalmak Multinacionális vállalatok helyi érdekeltségei Külföldi tulajdonosok

III. Társadalom-orientált PR felfogás Mennyiben járul hozzá a PR tevékenység a társadalom funkciójához? A szűk vállalati szférából kilépés Egyrészt a nonprofit szervezetek, kormányzati szervek is alkalmazzák a PR módszereket Másrészt erősödik a társadalmi kontroll a gazdaság felett A szervezet mint alrendszer illeszkedik a nagyobb társadalmi rendszerbe, a PR feladata az illeszkedés segítése A vállalat kommunikálja hozzájárulását az össztársadalmi célokhoz

Egyéb rendszerelméleti megközelítések (nyílt rendszerek) Hazleton kommunikációs folyamat modellje A szervezet állandóan változó környezetben létezik (jogi, politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai, verseny környezet) A CCB-modell Cutlip – Center – Broom: Effective PR, 1985 Morphogenezis: a környezet hatására a nyílt szervezet változtathat szervezetén, szerkezetén, eljárásain, céljain „Kontingencia”-modell Szoros egymásmellettiség, érintkezés Alapelv: ekvifinalitás: több út vezethet ugyanahhoz a célhoz