Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
HÁLÓZATOK.
Mozgókép és médiaismeret
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
A direkt marketing fogalma
Multimédia szerzői rendszerek
Multimédia szerzői rendszerek
Videó kommunikáció ben!  Marketingtorta – IV. Fókuszban a webáruházak  WebSEO Kft. Horváth Ernő.
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Az Internet adta lehetőségek
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
A reklámeszközök jellemzöi
Hang- és videotechnika Bevezetés
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
GERILLA-MARKETING.
ATL - mit hirdessünk és hol?
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Molnár András bemutatja.
Készítette: Fajkusz Lívia
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
Avagy mire is emlékezem…
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Hálózatok Kialakulásának okai: kommunikációs igény gépek közt,
A tömegkommunikáció.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
Élet az Interneten.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Alkalmazott nyelvészet I.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Molnár András bemutatja. EURÓPA EGYIK LEGNAGYOBB VÁROSHÁZÁJA.
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
Molnár András bemutatja. A KASTÉLYBAN A SZÖVETSÉGI GYŰLÉ S (LANDTAG) ÜLÉSEZIK ÓTA.
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
Kommunikáció Boda Klaudia 12.c. Mi a kommunikáció? A kommunikáció tájékoztatás, információk cseréje közlése valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Számítógép-hálózatok
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Molnár András bemutatja BADACSONY FÉNYKÉPALBUMÁT.
DAVOS JAKOBSHORN HEGY 2. RÉSZ
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Molnár András bemutatja VELENCE 3. RÉSZ FÉNYKÉPALBUMÁT.
Molnár András bemutatja GRAAL-MÜRITZ FÉNYKÉPALBUMÁT.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

Internet alapjai

Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró

Elvárás -Átlagon felüli műveltséggel rendelkezik -Kíváncsi és tág az érdeklődési köre -Minden réteggel és korosztállyal képes megértetni magát -Van véleménye a világ dolgairól -Képes érthetően és összeszedetten fogalmazni -Nem ijed meg a képernyőtől és mikrofontól -Nem ijed meg a technikai eszközök kezelésétől -Ért a fotózáshoz, képretusáláshoz, képméretezéshez -Ért a hangfelvételek készítéséhez és a hangvágásához -Ért a videofelvételek készítéséhez és vágásához -Képes a szöveget alátámasztó illusztrációk, hanganyagok és videó anyagok megfelelő kiválasztására és ezek tálalásához -Képes weblapok, multimédiák és animációk készítésére

Szakmák Hírszerkesztő Kommentátor Fotóriporter Képszerkesztő Hang- és videó vágó Moderátor Szóvivő

On-line és off-line médiumok közötti különbségek Újságíró és olvasója közötti kapcsolat, Tv és Rádió esetében is Közvetlen Fórum Chat Közvetett Levél Telefon SMS Olvasói-, hallgatói és nézői kör kapcsolata Létezik Fórum Chat Nem létezik legalábbis a médiumon keresztül nem Megjelenő információk ellenőrzöttségeUtólagos cenzúra Ha egyáltalán van Szerkesztői szűrés Idő és tér Csak korlátozott mennyiségű SMS v. telefonáló fér a műsoridőbe, vagy levelező a sajtóorgánum lapjaira Korlátozott - műsoridő korlát - újság oldalinak korl. Korlátlan - idő és tér független interakciós lehetőség - elviekben korlátlan férőhely ON-LINEOFF-LINE

Olvasó dönti el, h. mikor és mit olvas el a kínálatból A hallgató kötve van az adás menetéhez A néző kötve van az adás menetéhez A felhasználó dönti el, h. mit és mikor olvas/néz/hallgat a kínálatból Az anyagokat könnyedén másolhatja és továbbíthatja Az olvasó lapozhat, félreteheti az olvasmányt A hallgató másra is figyelhet, más állomásra hangolhat, Kikapcsolhatja a r.-t A hallgató másra is figyelhet, csatornát válthat, kikapcsolhat-ja a tv-t A felhasználó választhat, szörfözhet, interaktív kapcs-t teremthet Lineáris szöveg, optikai elemek (fotó, rajz, karikatúra, infografika) Akusztikus elemek, szignálok segítik a hallgatót az eligazodásban Optikai, akusztikus és szövegelemek segítenek a tájékozó- dásban Szöveg-, kép- és hangelemek segítenek a tájékozódásban Újságíró szöveget ír, részt vesz az illusztrációk megkomponálásában A szerk. beszél és hangelemekkel illusztrál A szerk. forgatókönyv- et ír és a kamera előtt, ill. „mögött” tevékenykedik A szerk. olyan forgatókönyvet ír, melyet a felh. Úgy játszik le, h. maga dönt, h. mely elemeket és milyen sorrendben játszik le TelevízióOn-LineNyomtatottRádió