A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Reklámeszközök, reklámhordozók
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Negyedik előadás Március 11
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A Magyar Köztársaság kormánya. A gyógyszer-gazdaságossági törvény eredményei és a patikaliberalizáció.
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2009 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
HOGYAN KÉSZÜLNEK A MAGYAROK NYUGDÍJAS ÉVEIKRE?. A magyarok fele nem, vagy alig törődik a nyugdíjjal.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Vecsés város kutatás Közéleti, politikai kérdések Második hullám
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Helyettesítő termékek a tej esetében
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A reklám centruma.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
© GfK 2012 | Hazai fogyasztói trendek alakulása | április 04.1 HAZAI FOGYASZTÓI TRENDEK ALAKULÁSA Kozák Ákos, Budapest, április 04.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
– Letölthető változat –
Iskolakezdés, ahogy a családok látják
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Bankreklám vagy szappanopera?
Az egymillió darabos piac
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Kató Lenke Magyar Fogyasztó Platform

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Szerintetek mekkora helyet foglal el agyunkban a fogyasztás gondolata. Alapvetően úgy tűnik, hogy a fogyasztás minden értékrend, emberi kapcsolat alapja.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Milyen témák érdeklik Önt? Csoportok Magyarországon az eltérő érdeklődési körök szerint Kultúrlények: (15%) Kiemelkedő érdeklődés: Kultúrák; Művészet; Tudomány; Vallás; Környezet 40+ korosztály Magasabb végzettség Háziasszonyok: (18%) Kiemelkedő érdeklődés: Főzés; Ház, lakás; Gyereknevelés; Természet nők 40 év felett középfokú végzettség Ifjú titánok: (13%) Kiemelkedő érdeklődés: Sportolni; Wellness; Internet; Divat; Mozi Tizen- és huszonévesek Technokraták: (15%) Kiemelkedő érdeklődés: Autók; Elektronikai termékek; Internet férfiak 30 éves korig Elzárkózók: (30%) Kiemelkedő érdeklődés: Csak a sport nézése esetében haladja meg kissé az átlagot, minden egyéb tekintetében átlag alatti. 60 + korosztály Befogadók: (9%) Kiemelkedő érdeklődés: minden iránt az átlagot jóval meghaladó érdeklődés, Pl. művészet, kultúrák, környezet, wellness, sportolás nők leginkább a 20-30 éves korosztályból felsőfokú végzettség forrás: GfK Hungária

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Már egészen kis korunkban jelentkezik fogyasztási igényünk. Persze ludasak ezen igény kialakításában a márkák és a reklámok is…

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó?

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? de segít benne a szülő is, aki már igencsak kicsi gyermekét elviszi vásárol, ahol a csöppség maga válogathat. Így korán kialakul bennünk a vásárlás mechanizmusa.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Végignézve a mai társadalmon, feltehetnénk a kérdést: „Vásárolok, tehát vagyok” ? Ha nem is vagyok, de kompenzálok. A magyarok egyre erősödő múltidéző szokásáról és ennek valószínűsíthető okairól kevés szó esik; pedig jelenleg Magyarországon a lakosság 42 százaléka nyilatkozik úgy, hogy nagyon csalódott a rendszerváltásban, mert az elvárásai közül szinte semmi sem teljesült.

20 év a magyar társadalomban Gazdasági- és politikatörténeti változások Az érzelmek – kötődés intenzitása Kezdünk tisztán látni: Itt már minden az EU-felkészülés jegyében történik Mégsem olyan egy-szerű (és nekünk kell megvívni a csatát) A magyar gazdaság gyakorlatilag betagozódik a nagy európai rendszerben A pártpolitika eluralja Magyarországot Mindenekfelett konvergencia Változást akarunk! (reformok nélkül) Eufória és cselekvési vágy ? ? ? forrás: GfK Hungária

A rendszerváltás megítélése Magyarországon forrás: GfK Hungária

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Rendelkezünk elvárásokkal, melyek életünkhöz, jövőnkhöz, karrierünkhöz stb. kapcsolódnak. De vannak vajon fogyasztói várakozásaink is? A ritka kivételtől eltekintve nem igazán, hiszen senki nem ébred úgy reggel, hogy nekem például feltétlenül málna ízű ásványvízre van szükségem, azonban a reklámokkal a gyártok felkeltik a vágyat... Furcsa mód, a fogyasztó az utóbbi 6-7 évben mintha tönkrement volna, például hullik a haja és a foga, pedig a valóságban ugyanolyan, mint volt csak a reklámokból sugárzik felé ez a kép.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Sokan és sokféleképpen próbálnak hatni érzelmeinkre. Így tesznek a márkák is. Kihasználják, hogy a magyar fogyasztók alapvetően nem szeretik felvállalni az érzelmi konfliktusokat. Szeretjük a fejünket homokba dugni, könnyű támadási felületet biztosítva azt érzelmi alapon meggyőzni kívánó márkáknak.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Bár hagyjuk magunkat érzelmi impulzusokat befolyásolni, a jövőbeni kampányokban valószínűleg ez már nem lesz elég. Mivel amennyiben egy márka szeretné a fogyasztót megfogni, akkor élményt kell adnia, érzelmi kötödést kell kialakítania.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó?

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? A GfK Hungária 2007. februári, mintegy 1000 fő megkérdezésével történt kutatásának kérdései egyebek mellett firtatták azt is, hogy hogyan viszonyulunk a reklámokhoz. A sokszor újdonságokról is hírt adó reklámokkal szemben a legfőbb követelmény az, hogy informáljanak. A megkérdezettek háromnegyede szerint a reklám manapság már életünk része. És hogy hogyan vélekedünk a reklámokról?

Informáljon. Például, hívja fel a figyelmemet a globális felmelegedésre.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? A GfK Hungária februári kutatása során a fogyasztók reklámokkal kapcsolatos állításokat értékeltek: Legnagyobb arányban (86 százalék) azzal az állítással értettek egyet, mely szerint a reklámoknak elsősorban informálniuk kellene, nem pedig befolyásolniuk. Hasonlóan magas arányban (75 százalék) értettek egyet azzal is, hogy manapság a reklám már az életünk része. A fogyasztók háromnegyede úgy véli, hogy a reklámok mindig túlzóak, így nem hihetőek. A válaszadók 67 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint reklámozás nélkül a termékek olcsóbbak lennének. Minden második megkérdezett szerint a reklámok összezavarják az embereket, akik így azt sem tudják, mit vásároljanak meg.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Legkevésbé azokkal az állításokkal értettek egyet a fogyasztók, amelyek a reklámok szórakoztató szerepét firtatták. A válaszok alapján csupán 32 százalék gondolja azt, hogy a reklámok változatosságot hoznak az életünkbe. A reklámot a megkérdezettek 30 százaléka tartja a szórakozás esztétikailag kellemes formájának, de csak 27 százalékuk szokta a reklámokban hallott dallamokat, szlogeneket dúdolni.

Az „egyetértek” és „teljesen egyetértek” együttes százaléka Állítás Az „egyetértek” és „teljesen egyetértek” együttes százaléka 2007 2003 1999 A reklámok nem befolyásolják igazán a közvéleményt 38 41 a reklámok összezavarnak, az ember nem tudja, mit vásároljon meg 50 58 53 manapság a reklám az életünk része 75 74 78 a reklámoknak informálniuk kellene, nem pedig befolyásolniuk 86 85 89 reklámozás nélkül a termékek olcsóbbak lennének 67 72 66 a reklám a szórakoztatás esztétikailag kellemes formája 30 36 31 a reklámok manapság elkerülhetetlenül szükségesek 55 56 a reklámok mindig túlzóak, így nem hihetőek 76 73 a reklámozás szükségtelen 37 47 a reklámok változatosságot hoznak az életünkbe 32 39 a reklámok rávesznek bennünket, hogy felesleges dolgokat vásároljunk meg 63 61 gyakran azon kapom magam, hogy a reklámokban hallott dallamokat vagy szlogeneket dúdolom 27 Mennyire ért Ön egyet az alábbi kijelentésekkel egy 1-től 4-ig terjedő skálán, ahol az 1 = egyáltalán nem ért egyet, 4 = teljesen egyetért? (az adatok a válaszadók százalékának átlagában kifejezve) A reklám nem szórakoztató???? Legkevésbé azokkal az állításokkal értettek egyet a fogyasztók, amelyek a reklámok szórakoztató szerepét firtatták.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Szerintem ez szórakoztató…

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Meg ez is…

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Tehát nem szeretik nagyon a reklámokat. Nem könnyű ilyen „ellenszélben” alkotni… Azonban a márka, hosszú évtizedek munkája után, akár ikonikus márkává is válhat, így immár egyszerű termék- vagy szolgáltatás cserén kívül többet tud majd adni a fogyasztónak. Például eldukálhatja, akár környezetvédelemre is (vagy sportra ;) - box). A nevelt fogyasztó pedig valószínűleg tudását tovább adja, mivel a ma embere viselkedésének 90%-át másolja valakiről.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Az is tény, hogy a reklám állandóan megszakítja életünket…A márkák által manapság használt „figyelem gazdaságát”, melyben a fogyasztók életét állandóan megszakítják és őt egyszerű gyakori felhasználónak tekintik, akit nagy ígéretekkel próbálnak elcsábítani, el kell érkeznie a „vonzás gazdaságának”, ahol a márka elkötelezettséget vált ki az inspirált, intim gesztusokkal kényeztetett és érző emberi lénynek tekintett felhasználóból.

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Élmény…

A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó? Tehát dőljünk hátra (vagy levitáljunk nyugodtan), és várjuk a kényeztetést!

Köszönöm a figyelmet! Kató Lenke kommunikációs- és programmenedzser Magyar Fogyasztó Platform 1016 Budapest, Naphegy tér 8. Tel.: +36.1.488.0018 kato.lenke@magyarfogyaszto.hu