AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT. 2009. május
A cég rövid története 1961-ben a francia Gérard Mulliez alapította a vállalatot 1967. első hipermarket építése 1981-től terjeszkedés külföldön 1998. első magyarországi Auchan megnyitása 2009. 13 Auchan hipermarket Magyarországon
Gérard Mulliez így definiálta vállalatát: Alapvető értékekkel megerősített családi charta. Egy projekt. Egy vállalat, mely feladatának tekinti: A vásárlók igényeinek kielégítését, az alkalmazottak felelősségvállalását, a gazdaságban való részvételt.
Auchan a világban Jelen van: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Luxemburg, Lengyelország, Magyarország, Oroszország, Románia, Ukrajna, Kína és Tajvan. A cég neve eltérhet (főleg a nyelvezet miatt) A színekhez, a betűtípushoz, a megjelenéshez hűségesek Az eltérések minimálisak.
Auchan - Moszkva
Auchan - Sanghai
Auchan Magyarországon Marketingszempontból a vállalatnak szigorú szabályoknak kell megfelelnie. Mindenkori forrás: Franciaország. Rendszeres ellenőrzés Változtatás minden hipermarketben egyidejűleg történik.
Épület külső képe Jellegzetes neonfelirat 4 alapszín használata minden országban: kék, piros, fehér, zöld Meghatározott betűtípus A madár logó
Épület belső képe Itt is a 4 alapszín tudatos használata Meghatározott az alkalmazottak ruháinak összeállítása beosztástól, munkakörtől függően Plakátok, címkék, brossok előírt, módszeres használata
Színek a vállalatnál A kék, a fehér és a piros egyértelműen a francia zászlóra vezethető vissza. A zöld szín eredetéről nincsenek hozzáférhető információk.
Személymarketing-cégmarketing A jó eladó magával együtt a terméket is „eladja” Egy személy által kap a vásárló egy képet a cég imázsáról Megjelenés-stílus-mosoly jelentősége Pozitív vásárlási élmények = törzsvásárló
A reklámújságok marketingje Szlogen használata minden oldalon „Nálunk az árak a földön járnak” 1 téma előtérbe helyezése, pl. 11. szülinap Alapszínek állandó megléte Kedvezmények ajánlása a hátoldalon Szolgáltatások felsorolása, pl. házhozszállítás, termékcsere
Mindennapi marketingfogások Az autóutak mellett álló villanyoszlopokra szerelt kb. 50x70 cm-es táblák Nagy hirdetőtáblák használata az autópályák mellett Rendezvények, iskolák, sportolók támogatása 2008 Az olimpiai csapatot 30 millió Ft-tal támogatta
Termékek és árak Budaörsön közel 30. ezer terméket forgalmaznak. Termékpolitika: egy termékcsaládon belül a legolcsóbbtól az exkluzívig. Árpolitika: minél több fajta termék kínálata, minél alacsonyabb áron. A kihelyezés és a címkézettség, mint prioritások.
Piaci szegmensek A megcélzott piaci szegmensek: senki és mindenki! Nincs megcélzott konkrét réteg. A cél: Minél több vásárló igényeinek kielégítése. Aktív konkurencia és piacvizsgálat.
Auchan és az internet-marketing Dinamikus, színes külső Informatív, de szervezetlen tartalom Nem elég tagolt az információáradat A színek használata azonban átgondolt Az akciós újság megjelentetése az interneten, eredeti formában és elrendezésben
Köszönöm a figyelmet! További szép napot kívánok! Készítette: Gábli Andrea /MKZERK/ Nemzetközi tanulmányok szak, I. évfolyam Marketingkommunikáció és PR eszközök