Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Útvesztő számukra a világ…
Advertisements

A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az autizmusról Cubáné Horváth Klára.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Autizmussal élő személyek lakhatási szükségletei
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
A média mint nevelési intézmény
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Szociális tanulás formái
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Olyan vagy nekem mint csendnek a szó, Úgy kellesz mint télnek a hó,
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Hatodik előadás.
Hypertensiv nephropathia talaján kialakult veseelégtelenség
Értelmi fogyatékosságok kórtana
Agyi lebenyek normális funkciói, lebenysérülések tünettana
Speciális tanulási nehézségek
Beilleszkedési zavarok
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Az emberi magatartást kialakító tényezők
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Baba Etológia.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Mindennapi veszteségeink
A „diszes” problémák korai jelei
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Az alapvető kommunikáció
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
Tévhitek az autizmusról előadások nem csak szakembereknek
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A nélkülözhetetlen kellékek 5/11. Előkészület – tanár Beszédművelés papírt kinyomtatni Az érdeklődési tesztet kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
TÖRTÉNET §Autos = önmaga §Ernst BLEUER 1911; – szkizofrénia egyik tünete §Leo KANNER 1943; Baltimore §Hans ASPERGER 1944; Bécs.
Érzékenyítés Értelmifogyatékosok, autisták, halmozottan fogyatékosok.
Korai fejlesztés a gyermekneurológus szemszögéből Készítette: Dr. Darvas Éva március 24.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A nyelv és beszéd fejlődése
Szkizofréniák A lakosság kb 1 %-át érinti világszerte
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam Autizmus Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam

A legtöbb ember az autizmus fogalmát az Esőember c. filmből ismeri, ebben a bemutatóban szeretnék néhány információt és gondolatat megosztani a témával kapcsolatban.

"A világ nem talált hozzám utat Magányodból, üveg alól nézed, Amint a világ halad,..." (Donna Williams autista nõ verse)

Az autizmus a szociális viselkedés, a képzeletbeli működés és a kommunikáció, a képzeletbeli működés és rugalmas gondolkodás fogyatékossága.

Az autizmusról pár mondatban: Agymûködés fejlõdési zavara, mely genetikai tényezõk, ill. az agyat ért károsító hatások következményeként jön létre. A tünetek az elsõ három életév során jelentkeznek, és csaknem minden esetben egész életre szólóan megmaradnak. A károsodás mértéke különbözõ, a súlyosan megzavart fejlõdéstõl az enyhe szociális zavarig terjed. 10 000 ember közül 4-5 mutat súlyos, 15-20 enyhébb autista tüneteket. Fiúkban négyszer gyakoribb, mint lányokban.

Minőségi károsodás és elmaradás területei: -  a társas kapcsolatokban: pl. társaktól való elkülönülés vagy szokatlan közeledés, egyoldalú interakció -  a kommunikációban (beszéd, gesztus, mimika): pl. a beszéd hiánya, a beszéd szintjéhez képest gyenge beszédhasználat, kommunikáció, vagy a nyelv szó szerinti értelmezése, furcsa tartalma, szokatlan hanghordozása -  az érdeklődés, aktivitás és játék területén: pl. szokatlan, sztereotip, repetitív tevékenységek, hobbik -  a gondolkodásban, a tanulásban és a mindennapi alkalmazkodásban pl: ragaszkodás az állandósághoz, a megszokotthoz -  a mozgás területén: pl. repkedő kézmozgás, lábujjhegyen járás

Ádám, egy 7 éves autista kisfiú

SZERETET, AZ ÉN MEGSZÜNŐBEN. - JELES ANDRÁS

Vége Köszönöm a figyelmet! 2003. 05.06.