A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai 2008. szeptember 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Minőségbiztosításunk helyzete
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Működő képzések akkreditációja A jó gyakorlat elemei Szántó Tibor A MAB főtitkára január 22.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.

A minőségügyi folyamatok szervezése Stratégiai és Minőségbiztosítási Bizottság elnöke Tanszéki/intézeti Bizottsági tag Tanszéki/intézeti Bizottsági tag Tanszéki/intézeti Bizottsági tag Tanszéki/intézeti Bizottsági tag HÖK Bizottsági tag Stratégiai és Minőségbiztosítási Bizottság titkára Kari vezetés

Főbb minőségügyi feladatok EKF Minőségügyi Tanácsában képviselet, minőségügyi folyamatok segítése, közreműködés minden minőségügyet érintő feladatban, döntésben EKF Minőségügyi Tanácsában képviselet, minőségügyi folyamatok segítése, közreműködés minden minőségügyet érintő feladatban, döntésben Éves Kari Minőségbiztosítási Terv készítése, jóváhagyatása (vezetés, Kari Tanács) Éves Kari Minőségbiztosítási Terv készítése, jóváhagyatása (vezetés, Kari Tanács) Minőségértékeléshez kapcsolódó kérdőívek, adatgyűjtések koordinálása Minőségértékeléshez kapcsolódó kérdőívek, adatgyűjtések koordinálása Szervezeti önértékelés, szöveges értékelés készítése Szervezeti önértékelés, szöveges értékelés készítése Folyamatgazdák tevékenységének módszertani segítése Folyamatgazdák tevékenységének módszertani segítése Minőségügyi továbbképzések keretében részvétel, minőségügyi képzések szervezése Minőségügyi továbbképzések keretében részvétel, minőségügyi képzések szervezése Akkreditációs folyamatok segítése, Kari akkreditációs dokumentumok összeállításának koordinálása Akkreditációs folyamatok segítése, Kari akkreditációs dokumentumok összeállításának koordinálása

Szöveges értékelés főbb tapasztalatai a TKTK-n Teljeskörű áttekintést biztosít – precíz adatokkal, objektív információkkal Teljeskörű áttekintést biztosít – precíz adatokkal, objektív információkkal Akkreditációs folyamatot is segíti – alapvetően az akkreditációhoz is szükséges adatokra épít Akkreditációs folyamatot is segíti – alapvetően az akkreditációhoz is szükséges adatokra épít Folyamattervezést tesz lehetővé – minőségbiztosítás, minőségfejlesztés Folyamattervezést tesz lehetővé – minőségbiztosítás, minőségfejlesztés A Kari CSWOT összeállításának előfeltétele A Kari CSWOT összeállításának előfeltétele

Az adatok, információk egy helyen elérhetővé válnak benne Az adatok, információk egy helyen elérhetővé válnak benne Nagyfokú együttműködést feltételez – hatékony csapatmunka Nagyfokú együttműködést feltételez – hatékony csapatmunka Az adatok több forrásból gyűjthetők össze, sok utánajárást igényel Az adatok több forrásból gyűjthetők össze, sok utánajárást igényel EKF Minőségügyi Iroda működésével gyorsabbá, pontosabbá válhatna EKF Minőségügyi Iroda működésével gyorsabbá, pontosabbá válhatna

Oktatói elégedettségmérés főbb eredményei a TKTK-n 32 fő kitöltő (kb. 75%-os) 32 fő kitöltő (kb. 75%-os) Átlagosnál jobb elégedettségi szint (3,6- 3,8 érték közötti) Átlagosnál jobb elégedettségi szint (3,6- 3,8 érték közötti) A folyamatok szervezettsége a leggyengébb, de az is 3,5 A folyamatok szervezettsége a leggyengébb, de az is 3,5 Munkatársi elégedettség (előlépés, karriertervezés stb.) a legmagasabb pont- számú Munkatársi elégedettség (előlépés, karriertervezés stb.) a legmagasabb pont- számú

Akkreditációs folyamat A tanév legfontosabb munkálata A tanév legfontosabb munkálata Kari szintű koordinációs feladatok Kari szintű koordinációs feladatok Kari és egységvezetőkkel egyeztetett formában Kari és egységvezetőkkel egyeztetett formában A minőségügyi anyagokra építeni lehet A minőségügyi anyagokra építeni lehet A minőségügyi anyagokban feltárt hiányosságok menetközben korrigálhatók A minőségügyi anyagokban feltárt hiányosságok menetközben korrigálhatók