Tanulási környezetek - Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
IKT = információs és kommunikációs technológia
Az „Y generáció” egyeteme
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Az e-tanulás. •Az e-tanulás csírái már a múlt század 40-es éveiben megjelentek. –Amikor Budapesten gyakoriak voltak a légiriadók, „feltalálták” a rádió-iskolát,
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
VI. Interaktív Tábla Konferencia
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Paradigmaváltás az oktatásban
E-NAPLÓ Szabó László.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hipermédia tanulási források az interneten
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Az online tanulás virtuális tanulási környezete. 1. Az elektronikus tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és.
- Pedagógiai szükségletek - Technológiai fejlesztések - Hallgatói igények - Pénzügyi források Tanulási környezetek.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
Nemzeti Köznevelési Portál
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
A digitális kompetencia fejlesztése
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
Előadás másolata:

Tanulási környezetek - Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények - Pénzügyi források - Technológiai fejlesztések

Technológiai determinizmus Az emberi intelligencia legalább annyira köszönhető a tárgyi eszközöknek, mint amennyire az agy strukturális fejlettségének. Jerome BRUNER „Az oktatási technológia megelőzte az oktatás elméletet.” (Salomon 1997)

Technológiai determinizmus Sok jel utal arra, hogy az előttünk lévő időszakban olyan átfogó paradigmaváltás zajlik le az iskolai oktatásban, amelynek jelentősége és hordereje ahhoz fogható, amit a tömegoktatás kialakulása jelentett a 19. században. Az előttünk álló „oktatási technológiaváltás” hordereje hasonló lesz ahhoz, amilyen a puskaporé volt a hadviselésben, a könyvnyomtatásé a kultúrában vagy a gőzgépé az ipari termelésben. Halász Gábor: Képességfejlesztés, iskolavezetés és pedagógiai paradigmaváltás

Technológiai determinizmus „Nincs semmi indok arra, hogy miért ne legyen az iskola kevésbé gépesítve, mint, mondjuk a konyha.” B. F. Skinner „Bizonyos azonban, hogy az interaktív információs hálózatokon hozzáférhető információk alapvetően megváltoztatják majd iskoláink belső életét.” Báthory Zoltán: TANULÓK, ISKOLÁK, KÜLÖNBSÉGEK OKKER KIADÓ, Budapest, 1997.

Technológiai determinizmus ... a digitális technológia lényegi eszközzé vált, mindennapi tudás megszerzését és megosztását olyan hatékonysággal szolgálva, ami már a pedagógiai gondolkodás konzervatív burkát is képes szétrepeszteni. S ezen, a jövőnk szempontjából lényeges ponton a fiatalok és a felnőttek közötti különbségtételnek digitális korunkban nincs sok értelme, a tanulás új formái ugyanis életkortól függetlenül kialakíthatók és alkalmazhatók. Benedek András: TANULÁS ÉS TUDÁS A DIGITÁLIS KORBAN In: Magyar Tudomány, 2007/9.

Technológiai determinizmus A közeg, amelyben a gyermekek játszanak, kommunikálnak és tanulnak, egyre inkább azonossá lesz azzal a világgal, amelyben felnőttek kommunikálnak, dolgoznak, üzletelnek és szórakoznak. Az internet és mobiltelefonok világa félreismerhetetlenül egyfajta szerves tanulási környezetté válik. Nyíri Kristóf: Virtuális pedagógia In: Didaktika szöveggyűjtemény. (Szerk.: Szabó László Tamás). Kossuth Egyetemi Kiadó (Pallas Debrecina sorozat), Debrecen, 2006.

Technológiai determinizmus „Az iskolát teljes mértékben a múlt primitív technológiái határozzák meg…” S. Papert „…a technológia – az orvostudományhoz hasonlóan – jelentős változásokat képes előidézni a neveléstudományban is, de teljesen eltérő módon. Míg az orvoslás úgy változott, hogy fokozottan technikai jellegűvé vált, addig a technológia az oktatásban az iskolai tanulás mechanikai jellegének megszüntetéséhez járul hozzá.” S. Papert

Elektronikus tanulási környezetek 1. Az elektronikus tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és tanulás feltételrendszerének kialakításánál meghatározó szerepe van az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközöknek.

Elektronikus tanulási környezetek 2. Az elektronikus tanulási környezeteknek mindig van virtuális dimenziója is. Ez sajátos interfész, interaktív kommunikációs és információszolgáltató platform. A virtuális tanulási környezet fogalmat gyakran az elektronikus tanulási környezet szinonimájaként használják.

Elektronikus tanulási környezetek 3. Az elektronikus tanulási környezet erőforrásai – virtuális dimenziója következtében – részben delokalizáltak. Ezek a szétosztott erőforrások azonban a hiperlinkek aktiválásával elvileg bármikor, bárhonnan elérhetők.

Elektronikus tanulási környezetek 5. Az elektronikus tanulási környezeteket gyakran digitális tanulási környezeteknek is nevezik. Ez arra vezethető vissza, hogy ilyen tanulási környezetekben az információk feldolgozása, tárolása, módosítása, továbbítása elsősorban a digitális technológiával történik.

Elektronikus tanulási környezetek 6. Az elektronikus tanulási környezeteket nem a hagyományos tanulási környezetek alternatívájának, hanem azok új fejlődési fázisának tekintjük, amelynek eredményeképpen eszköztáruk az új infokommunikációs technikával bővül.

Elektronikus tanulási környezetek 4. Az elektronikus tanulási környezet kommunikációs csatornákat biztosít közös tudáskonstrukcióhoz, illetve a tanulás során felmerült problémák megoldásához segítségül hívható szakértőkhöz, tutorokhoz.

R2D2

Aszinkron konferencia vagy vitafórum Digitális könyvtár Digitális portfóliók Elektronikus könyvek Hangvezérelt adatbevitel Intelligens tényezők Interaktív hírközlés Internet alapú videokonferenciák Játékok és szimulációk Kézi eszközök Kiegészített valóság Közös munkát elősegítő eszközök Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek, LCMS Megosztható tananyagok Oktatói portál

On-line alapú felmérések Online alapú vizsgáztatás és tesztelés Online házifeladat és osztályozás Online nyelvtanulás Segítő technológiák Tablet PC Tanulók közötti együttműködés Több játékost foglalkoztató on-line játékok Vezeték nélküli technológia Videó dossziék Videók újrafelhasználása (video streaming) Virtuális tanterem Virtuális valóság Viselhető számítógépek Web naplók, vagy blogok

1. Kiegészített valóság A képre kattintva egy videó kerül lejátszásra. A diósgyőri vár eredeti és a Kronoszkóp által megjelenített rekonstruált állapota

2. Segítő technológiák Beszédfelismerés Beszédszintetizálás VilágHalló magyar nyelvű hangos on-line elektronikus könyvtár, ahol több mint ezer híres magyar és világirodalmi művet lehet meghallgatni mesterségesen generált beszéd segítségével FülElek 1.0 Beszédfelismerő alkalmazás a Microsoft Word szóbeli vezérlésére

3. Web naplók, vagy blogok Személyes publikációk: Jane Zahner, amerikai professzor élmény-blogja Szakmai blog tanároknak

4. Aszinkron konferencia vagy vitafórum Az osztályterem néhány funkciója:

5. Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek, LCMS Blackboard, WebCT, Learning Solution, Moodle Az Eszterházy Károly Főiskola e-learning portálja

6. Közös munkát elősegítő eszközök PlanView, TeamSite Mahara Moodle

Az Országos Széchényi Könyvtár digitális könyvtári szolgáltatásai

8. Digitális portfóliók

Kempelen Farkas Digitális Tankönyv szolgáltatása 9. Elektronikus könyvek Kempelen Farkas Digitális Tankönyv szolgáltatása E-Könyv rendelésre

10. Játékok és szimulációk Apertus Multimédiás Keretrendszer

11. Kézi eszközök

Sulinet Digitális Tudásbázis 12. Oktatói portál Sulinet Digitális Tudásbázis Sulinet IKT műhely

13. Intelligens tényezők

14. Interaktív hírközlés

15. Internet alapú videokonferenciák Webináriumi betekintő (Infotéka online meeting) Networkshop 2009 A szekcióülésről online videóközvetítés látható

16. Több játékost foglalkoztató on-line játékok Magyar Királyi Vármegyék

Virtuális forgalmi- és rutinvizsga 17. Online alapú vizsgáztatás és tesztelés Virtuális forgalmi- és rutinvizsga

18. On-line alapú felmérések Szintfelmérő tesztek különböző nyelveken Hibavadász, angolul tanulóknak

19. Online házifeladat és osztályozás Az ELO online házifeladat szolgáltatása

Szótanító program tematikus csoportokkal. 20. Online nyelvtanulás Szótanító program tematikus csoportokkal. Virtuális tanulási környezet, hipermédiás anyagokkal.

21. Tanulók közötti együttműködés

22. Megosztható tananyagok Az európai Learning Resource Exchange portál, ahol különbőző országok számos tartalomszolgáltatója – köztük 16 oktatási minisztérium – jóvoltából ingyenesen használható oktatási tartalmak, tananyagelemek találhatók Témák és nyelvek alapján kereshetünk. Az LRE portál tartalmainak (hozzávetőlegesen 40.000 tananyagegység és 100.000 tananyagelem) túlnyomó része Creative Commons licenc alatt jelenik meg.

23. Virtuális tanterem

24. Tablet PC

25. Videó dossziék Magyar videómegosztó oldal tematikus csoportokkal. Utazási videókat gyűjtő és publikáló tematikus közösségi portál.

26. Videók újrafelhasználása Video Streaming

27. Virtuális valóság Virtuális iskola

28. Hangvezérelt adatbevitel

29. Viselhető számítógépek

30. Vezeték nélküli technológia

Köszönöm a figyelmet! www.ektf.hu/mediainf/inf/ktoth/