A NAT és az élő idegennyelvek 2012. 10.06.. Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Advertisements

TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Pályaválasztás 2014/15.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Miért volt szükség a NAT megújítására?
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Beiskolázási tájékoztató december
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Informatika tanítása ea.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizgaközpont SZAKMAI NAP 1 1.Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2.Ebédszünet.
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A nevelési-oktatási program előzményei
A kerettantervek implementációja
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A kerettantervek fejlesztése
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban: Élő idegen nyelvek
A középiskolai oktatás szabályzatai
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Érettségi eredmények május-június. 13. A – Emelt szint.
BEVEZETŐ.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Iskolai közösségi szolgálat
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
NAT 11/2012. (VI.4.) 66. sz. kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról A pedagógiai program módosítása.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Informatika tanítása ea.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Barcsák Marianna KPSZTI
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

A NAT és az élő idegennyelvek

Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös műveltséganyag, közös nyelv A kompetenciák és az közműveltségi elemek összhangjának megteremtése

Idegennyelv: alapelvek, célok Egységes terület Alapcélok: kultúrák értelmezése, nyitottság interkulturális készségek és ismeretek pozitív attitűd és motiváció kialakítása valóságos helyzetek megoldása

Alapelvek, célok: a kommunikatív kompetencia kialakítása = nyelvi + szociokulturális + szociolingvisztikai + szövegkompetencia

Alapelvek, célok Esélyegyenlőség:  emelt szintű érettségi vs. nyelvvizsga Fejlesztési feladatok:  IKT eszközök  minimumszintek (ill. emeltebb képzés!)  nemzetközi mérce (KER)

A KER Eddigi felhasználása: h elyi tanterv problematika érettségi problematika Mostantól: a pedagógusképzésben a már pályán lévők esetében Haszna: az ötletszerű értékelés arányának csökkenése szakmai hitelesség erősödése Jelentősége: egységes szakmai alap kialakulása

A NAT és a kerettantervek Az egyes iskolatípusokra és oktatási szakaszokra lebontva:  nevelési és oktatási célok  témakörök és tartalmak  a tantárgyközi tudás- és képességterületek fejlesztési feladatai  időkeret – nyelv1, nyelv2, (nyelv3), tagozat  évfolyamonkénti követelmények

Minimumszintek Első élő idegen nyelv:  4. évfolyam: KER szintben nem megadható  5 ‑ 8. évfolyam: A2  9 ‑ 12. évfolyam: B1 Második élő idegen nyelv:  9-12 évfolyam: A2

Emeltebb szint Első élő idegen nyelv: 8. évfolyam: A2-B1 10. évfolyam: B1-B2 12. évfolyam: B2-C1 Második élő idegen nyelv 8.évfolyam: A1 10.évfolyam: A2 12. évfolyam: B1-B2

Kerettanterv és önállóság Szakmai önállóságunkat biztosítja: a kerettantervekben szabadon hagyott időkeret a módszertani szabadság az engedélyezett kerettantervek (?) tankönyvek???

Összegzés a KER fogalom- és szintrendszerében világos célok minimum követelmények emelt szintű érettségi összhang az érettségivel ill. a nemzetközi vizsgakövetelményekkel

Linkek Törvények / háttéranyagok: A évi CXC. számú tv. a köznevelésről: évi CXXIV. törvény a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény módosításáról A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet EMMI tanévkezdő kiadvány a 2012/2013-as nevelési évre KER:  magyarul:  English:  Deutsch: NAT: / tantárgyak Szálka Márti és Einhorn Ágnes előadásai az OFI és NYESZEkonferenciákon