Grafikus kalkulátor használata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutató-készítés PowerPoint.
Advertisements

Bemutató-készítés PowerPoint.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
Bakos Károly ESRI Magyarország
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Weblap szerkesztés HTML oldal felépítése Nyitó tag Záró tag Nyitó tag Záró tag oldalfej tözs.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Operációs rendszerek Beállítások.
Számítógépes ismeretek 5. óra
Számítástechnika I. 2.konzultáció
Humánkineziológia szak
Microsoft Navision - Expressz módszertan Általános kezelés
Műveletek logaritmussal
Készítette: Szobonya Ferenc
Táblázat kezelő programok
MATHCAD PROFESSIONAL 2001i
4. VÉGES HALMAZOK 4.1 Alaptulajdonságok
Táblázatkezelés-Excel
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Excel: A diagramvarázsló használata
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás v
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
Másodfokú egyenletek.
A körlevél készítésének menete
T.Gy. Beszedfelism es szint Beszédfelismerés és beszédszintézis Beszédjelek lineáris predikciója Takács György 4. előadás
A TERMÉSZETTUDOMÁNYOK ALAPJAI 1. Matematika
Darupályák tervezésének alapjai
Egyéni animációk készítése
Táblázatok beillesztése, formázása dokumentumokban
,,Én így tanítanám az informatikát”
Táblázatok beillesztése, formázása dokumentumokba
Táblázatok beillesztése, formázása dokumentumokban
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Lineáris függvények.
Ma sok mindenre fény derül! (Optika)
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
A LabVIEW használata az oktatásban
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
szakmérnök hallgatók számára
Exponenciális egyenletek
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Másodfokú egyenletek megoldása
Kétismeretlenes elsőfokú (lineáris) egyenletrendszerek
Szükségünk lesz valamilyen spreadsheet / táblázat kezelő programra
Prezentáció a prezentációról
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Lagrange-interpoláció
Határozatlan integrál
Objektum orientált programozás
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Elektronikus tananyag
Turócziné Kiscsatári Nóra
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Licensz vizsga Újvidék, Kandidátus: FARKAS ANDOR
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Az Office 2007 új grafikus felülete
Dokumentum formázása.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
PowerPoint A PowerPoint szerkesztői felülete öt fontosabb részre osztható fel. menüsor és eszköztár - ahonnan az utasításokat, eszközöket, opciókat,
Szövegszerkesztés.
Excel alapok Templom Téri Német Nemzetiségi Általános iskola Pilisvörösvár 2015 A leggyakoribb Excel műveletek, ill. típusfeladatok Készítette: Kárpát.
Előadás másolata:

Grafikus kalkulátor használata 2017.04.04. Grafikus kalkulátor használata A bemutató felépítése olyan, hogy egy-egy aktuális témánál külön-külön bemutathatók a funkciók. Nem animált, így aktívtábla szoftverbe is könnyen átemelhető. Nincs időzítés, kattintással lehet továbblépni a következő diára. A nyomtathatóság érdekében inkább csak a gombok esetén használtam színezést, egyébként az egyszerűségre törekedtem. CASIO fx-9750GA PLUS Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

TARTALOM I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS II. ALAPVETŐ MŰVELETEK ii 2017.04.04. TARTALOM I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS Be- és kikapcsolás Funkcióválasztás Menü megjelenítése Memóriák törlése Almenü; kilépés az almenüből Beállítások Kijelzési formátum (Display) ii II. ALAPVETŐ MŰVELETEK Funkciók elérése; művelet eredménye Kijelző törlése; visszalépés (javítás); beszúrás Előző eredmény visszahozása; továbbszámolás Értékadás; változó használata Törtek bevitele; átalakítások III III. MENÜK leírása ( a teljesség igénye nélkül) RUN Műveletsor Kombinatorika, valószínűségszámítás EQUA: Egyenletek, egyenletrendszerek Elsőfokú egyenletrendszer Másod-és harmadfokú egyenlet GRAPH – Grafikonok rajzolása UTÓSZÓ Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 1.. Az AC/ON gombbal kapcsolhatjuk be a számológépet. Ekkor ez a MENÜ jelenik meg. Kikapcsolás SHIFT + AC/ON segítségével. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 2.. Az aktuális funkció mindig az, amelynek fekete háttere van (jelen esetben pl. a „RUN”). A kívánt funkciót a nyílgomb segítségével választhatjuk ki,…. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS ….és az exe gombbal léphetünk oda be. 2017.04.04. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 3.. Bármely üzemmódból a MENU gombbal léphetünk vissza a nyitóképernyőre. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 4.. Mielőtt munkához látunk, célszerű megnézni, mi van a memóriákban, és szükség esetén kitörölni. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS Itt például a jobb oldalon látható „Alpha Memory„ almenü azt jelzi, hogy a betűvel jelzett memóriák legalább egyike tartalmaz nullától különböző értéket. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 5.. Az egyes almenükben a képernyő alján megjelenő művelet a közvetlenül alatta lévő funkcióbillentyűvel hajtható végre. Most például az F1 megnyomásával törölhető az „Alpha Memory” tartalma. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS Almenüből az EXIT –tel léphetünk egyet vissza. 2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS Almenüből az EXIT –tel léphetünk egyet vissza. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 6.. Bármely menüben vagyunk, az aktuális funkcióhoz a beállítások mindig a SHIFT + MENU segítségével érhetők el. A képen az „Equation” menühöz tartozó beállítási lehetőségek láthatók. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS Itt például beállíthatjuk, hogy milyen szögegysé-get, illetve milyen számformátumot szeretnénk használni. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F1 fokban F2 ívmértékben F3 újfokban 2017.04.04. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS 7.. A „Display” almenüben pedig mindig beállíthatjuk, hogy milyen számtartományban illetve milyen számformátummal szeretnénk dolgozni:……. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F1 fixpontos ábrázolás:F1megnyomása után megadhatjuk, hogy hány tizedesjegy legyen (0-9)……. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F2 az értékes jegyek számát adhatjuk meg (0-9) …….. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F3 kiválaszthatjuk, hogy milyen szám-tartományban akarunk dolgozni: Norm1 10-2 alatt vagy 1010 felett normálalak Norm2 10-9 alatt vagy 1010 felett normálalak….. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F4 SI prefixumokat használ kijelzéskor: 2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F4 SI prefixumokat használ kijelzéskor: k kilo (103) M mega (106) G giga (109) T tera (1012) P peta (1015)……. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F4 SI prefixumokat használ kijelzéskor: 2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS F4 SI prefixumokat használ kijelzéskor: m milli (10-3) μ micro (10-6) n nano (10-9) p pico (10-12) f femto (10-15)…… Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS A képen látható példában az F2,F4,F4 eredménye: 2017.04.04. I. ÁLTALÁNOS LEÍRÁS A képen látható példában az F2,F4,F4 eredménye: A végeredményben a kijelzett értékes jegyek száma 3 és SI prefixumot használ. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

II. ALAPVETŐ MŰVELETEK A gombok fölötti barnával írt funkciók a SHIFT ; piros funkciók az ALPHA gomb majd a megfelelő gomb megnyomásával adhatók meg. 1.. Egy műveletsor eredménye az EXE gomb megnyomása után jelenik meg. 2.. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

II. ALAPVETŐ MŰVELETEK A kijelző törlése az AC/ON-nal történik. A kijelző törlése után a nyilakkal visszaléphetünk az előző számításokra: ; illetve javíthatjuk az elütéseket: 3.. A kurzor helyére karaktereket szúrhatunk be az „Ins” segítségével. 4.. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

II. ALAPVETŐ MŰVELETEK Egy műveletsor eredményével folyamatosan számolhatunk tovább. 5.. Az előző műveletsor eredményének visszaolvasása: Ans EXE 6.. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

2017.04.04. II. ALAPVETŐ MŰVELETEK Változóknak értéket adhatunk és eltárolhatjuk egy memóriában. 7.. Legyen például A=4 Ezt a segítségével tehetjük meg: 4 SHIFT X,θ,T Kattint a képre! A képre kattintva egy rövid video mutatja be a műveletet. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

II. ALAPVETŐ MŰVELETEK Közönséges törtet illetve vegyes számot az ab/c gomb segítségével írhatunk be, majd EXE . 8.. Az előző módon bevitt vegyes szám SHIFT ab/c -vel alakítható át d/c alakúvá. 9.. Közönséges tört tizedes törtté alakítása illetve fordítva: F↔D 10.. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

II. ALAPVETŐ MŰVELETEK EXE után 8.. 9.. SHIFT ab/c -vel 10.. F↔D hatására 10.. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

III. MENÜK leírása RUN 1.. Ebbe a menübe belépve a kijelző bal felső sarkában villog a kurzor. Itt bármilyen műveletsort beírva elvégezhetjük a számításokat. Pl. A=4 értékadás után: Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

III. MENÜK leírása RUN 2.a. után különböző almenükből választhatunk. Néhány példa: OPTN Kombinatorika és valószínűségszámítás: F6, F3 után érhető el. Ezen belül újabb almenük: F1: x! F2: variáció (nPr) F3: kombináció (nCr) ………… Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

III. MENÜK leírása 2.a. Beépített matematikai műveletek: RUN 2.a. Beépített matematikai műveletek: érékének kiszámítása: Példa: OPTN, F6, F3, 6, F3, 3, EXE Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

III. MENÜK leírása 1.. Egyenletrendszerek megoldása: EQUA 1.. Egyenletrendszerek megoldása: F1: lineáris egyenletrendszer megoldása 2-6 ismeretlennel F2: másod- és harmadfokú egyenletek megoldása F3: megoldás ……… Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

III. MENÜK leírása 1.a.a Egyenletrendszerek megoldása: EQUA 1.a.a Egyenletrendszerek megoldása: Oldjuk meg a következő egyenletrendszert: Ehhez a menübe való belépés után válasszuk ki az F1 funkciót, majd adjuk meg az ismeretlenek számát. (F1 kiválasztásával) Ezután adjuk meg az együtthatókat. F1-gyel megkapjuk a megoldásokat. …….. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Elsőfokú egyenletrendszer megoldása: együtthatók megadása: F1 F1 Megoldások tehát X=-11 és Y=9 Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Másodfokú egyenlet megoldása: Oldjuk meg a következő egyenletet: Ehhez a menübe való belépés után válasszuk ki az F2 funkciót, majd adjuk meg az egyenlet fokszámát (F1 kiválasztása). Most adjuk meg az együtthatókat, majd F1-gyel megkapjuk a gyököket. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Másodfokú egyenlet megoldása: Együtthatók megadása után F1: megoldások: X1=-1 X2=4 Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Grafikonok rajzolása A GRAPH menübe belépve a beállításoknál állíthatjuk be a kívánt tulajdonságokat, például: folyamatos vonal vagy pontonkénti rajz egy vagy két grafikont mutasson egyszerre (vagy grafikon + táblázat) kijelezze-e a függvényt kijelezze-e a derivált értékét milyen szögegységet használunk olvashatók-e a grafikus kurzor koordinátái tengelynevek, rács megjelenítése, stb Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Grafikonok rajzolása Egyszerre akár 20 függvényt is megadhatunk; többféle megadási mód közül választva(F3). F1-gyel kiválasztjuk az ábrázolandó függvényt. F6-tal végezhetjük el az ábrázolást. F5-tel egy kiválasztott grafikus memóriában tárolhatjuk a függvényt. ………… Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Az ábrázolandó függvény kiválasztása……. Grafikonok rajzolása Példa: Az ábrázolandó függvény kiválasztása……. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Grafikonok rajzolása Példa: F1 majd F1-F6 valamelyikével a függvény tárolása a kiválasztott grafikus memóriában…. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

Grafikonok rajzolása Példa: A függvény grafikonja Kattints a képre! Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.

UTÓSZÓ Ez a bemutató a teljesség igénye nélkül készült. Az eredeti, idegen nyelvű leírása is több száz oldalt tesz ki. Úgy gondolom, induláshoz a leglényegesebb információkat tartalmazza, és megérthető belőle a felépítés logikája. A részletesebb bemutatás már egy másik innováció anyaga lehet. Készítette: Görbe Mária, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest, 2009-2010.