Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Matematika kompetencia
Kooperatív tanulás – szakmai gyakorlaton
Komplex Instrukciós Program
Lovas Emma szaktanácsadó Debrecen augusztus 25.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Széchenyi tehetségműhely
Matematikai nevelés az óvodában
Ajánlott korosztály 7.évfolyam Ajánlott időkeret 6x 45 perc A modul céljaA tevékenységeken keresztül a környezetükre való odafigyelés, a környezetet óvó.
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
EGYEDÜL NEM MEGY Módszertani ötletek egy kooperatív óra megtartásához
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
„- Mi volt ma az iskolában? - Semmi!”
Az érzelmi intelligencia készségei
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Drogokról Saját modul megvalósítás es tanév Készítette : Szegedi Károlyné.
A Számvitel Didaktikája
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
A komplex tehetségfejlesztő program
Gyermekvilág régen és ma
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Munkaszervezési formák
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
A fizika tanítása 7. lecke Ismeretalkalmazás 2, mérési gyakorlat.
Wesselényi Miklós Szakközépiskola és Szakiskola OM: Telefon: 42/ Fax: 42/ cím:
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Értékek.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZFP II Kompetenciamérés
Szociális kompetencia
Tanácsok a portfólió készítéséhez
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
3. osztályban.
Előadás másolata:

Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet arat.

1. óra Módszer, munkaforma Csoportmunka, táblázat kitöltése Tevékenység Nevezetes ókori csaták Korábban tanultak felidézése, ismétlése Fejlesztendő készségek Ismétlés, rendszerezés, térkép használata, térben, időben való tájékozódás

1. óra Tevékenység Módszer, munkaforma Filmrészlet megtekintése, meghatározott szempontok alapján Módszer, munkaforma Frontális munka, filmnézés, szabad hozzászólások Fejlesztendő készségek Érdeklődés felkeltése, képolvasás

1. óra Módszer, munkaforma Csoportmunka, ötletelés, szóforgó Tevékenység Ötletbörze, hadvezérek kívánatos tulajdonságainak áttekintése, hadvezérek feladatai Gyűjtött anyag megbeszélése Fejlesztendő készségek Összefüggések felismerése, együttműködés, szabálykövetés

2. óra Módszer, munkaforma Szakértői mozaik, ellenőrzés Tevékenység Forrásrészletek feldolgozása Feladatlap megoldása Feladatkártyák kiosztása, felkészülés Fejlesztendő készség Szövegértés, lényegkiemelés, munkamegosztás, együttműködés

3. óra Módszer, munkaforma Differenciált csoportmunka Tevékenység Feladatok elvégzése Haditerv kidolgozása Lelkesítő beszéd megírása Fejlesztendő készség Összehangolt alkotómunka Kreativitás, fantázia, együttműködés, ismeretek alkalmazása

3. óra Módszer, munkaforma Differenciált csoportmunka, ötletbörze Irányított beszélgetés Tevékenység Lelkesítő beszéd Lista készítése a csata váratlan fordulatairól Fejlesztendő készség Önkifejezés Empátia Összefüggések felismerése

Erősségek, gyengeségek Gyűjtőmunka Ötletbörze Feladatlap kitöltése Szövegértés Feladatok megosztása Kreatív feladatok Szövegértés Vitakultúra Fegyelem Arányos munkavégzés Csoportok eltérő munkatempója Időbeli csúszás

Mire figyeljünk? Előkészítő munka kiemelt szerepe Feladatok, utasítások nagyon precíz megfogalmazása Időterv készítése Osztály képességeihez való alkalmazkodás Értékelés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!