A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
as tanév Záró értekezlet.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A nevelési-oktatási program előzményei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Előadás másolata:

A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján 2007. november 14. Leövey Klára Gimnázium és Szakközépiskola, Budapest Gelencsér Sándor

Támogató rendszer: továbbképzés + mentorálás A programcsomag elemei www.sulinovadatbank.hu tanterv tanulói eszközök tanári eszközök értékelő eszközök Milyen ütemben, tartalommal? Hogyan? Módszerek, tevékenységek, szervezés, feladatok… Milyen eredménnyel? Bemeneti, kimeneti mérés koncepció Mit, miért fejlesztünk? Támogató rendszer: továbbképzés + mentorálás

Óvoda: folyamatos fejlesztés A FEJLESZTÉS ÜTEMEZÉSE I. II. III. IV. 2004. június- 2005. augusztus 2005. szeptember - 2006. augusztus 2006. szeptember - 2007. augusztus 2007. szeptember – 2008. március k o r r e k c i ó k o r r e k c i ó 1. BE V E Z E T É S 1.2.5.7.9. 2. MULTIPLIKÁCIÓ 3. 4. LEZÁRÁS 5. TESZTELÉS TESZTELÉS 6. 7. 8. 9. 9. sz. 10. 10. sz. 11. Óvoda: folyamatos fejlesztés 12.

A HEFOP 3.1.1-es központi programhoz kapcsolódó pályázatok Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása a kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében HEFOP 3.1.3 Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra HEFOP 2.1.6 A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése HEFOP 3.1.4 A kompetencia-alapú oktatás elterjesztése

Partnerintézmények, pedagógusok, tanulók 2005/2006-os tanévben (HEFOP 3.1.2-es tesztelő TIOK-intézmények) Intézmények száma 109 Pedagógusok száma 1 380 Tanulók/gyermekek száma 10 100 2006/2007-es tanévben (HEFOP 3.1.2, (TIOK), 3.1.3, 2.1.6-os program) Intézmények száma 600 Pedagógusok száma 5 000 Tanulók/gyermekek száma 42 000 2007/2008-as tanévben (HEFOP 3.1.2, (TIOK), 3.1.3, 2.1.6-os program) Intézmények száma 540* Pedagógusok száma 7 000 Tanulók/gyermekek száma 95 000 * A 3.1.2-es intézmények 88%-a, a 3.1.3-as intézmények 99%-a, 2.1.6-os intézmények 82%-a folytatja a programcsomagok alkalmazását

Az előbbi számok grafikonon

Választott kompetenciaterületek megoszlása az iskolákban (IKT nélkül)

a 2006/2007-es és a 2007/2008-as tanévben HEFOP 3. 1. 4 a 2006/2007-es és a 2007/2008-as tanévben Pályázatnyertes szolgáltatóintézmények száma 21 Partnerintézmények száma 910 Felkészítésben részt vevő pedagógusok száma 6300 E program intézményi taneszköz-ellátást nem biztosít, azonban a pedagógusok felkészítésével 45-50 ezer tanuló közvetlen bevonását teszi lehetővé a jövőben alkalmazható kompetencia-alapú programokban történő részvételre.

Budapest IX. kerület 5 HEFOP 3.1.3-as intézmény Ferencvárosi Általános és Szakiskola Közgazdasági Politechnikum, Gimnázium és Szakközépiskola Budapest Leövey Klára Gimnázium és Szakközépiskola Lónyay Utcai Református Gimnázium és Kollégium Novus Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Mintegy 60 pedagógus és 900 tanuló 17 HEFOP 3.1.4-es intézmény 8 óvoda 9 iskola Mintegy100 pedagógus

A suliNova adatbank látogatottsága

Letöltött anyagmennyiség (Gb)

Alapelvek Cselekvésközpontú tanulásszervezés Mélységelvű tanítás („a kevesebb több”) Gyermekközpontú módszertan Differenciálás, egyéni tanulási utak Kooperáció Életszerű tartalmak Árnyalt értékelés Tanári szerepváltozás Befogadó környezet

Beszélgető-kör

„Meg kell mondjam, ilyen látványos fejlődést, ennyi idő alatt ritkán tapasztaltam elsős gyerekeknél. Egyre szebben, kifejezőbben beszélnek. Beszédbátorságuk bámulatos átalakuláson ment keresztül. Türelmesek lettek.” „A kompetenciás órákban az a jó, hogy játékosak a feladatok, ezért könnyebben lehet tanulni az anyagot.” „Kezdem megérteni, miért fontos a matematika.” „Nem kell magolni, logikai úton meg lehet érteni a lényeget.” „Jó, hogy történelem és magyar órán a matekot is gyakoroljuk.” „Olyan osztálytársammal is közelebbi kapcsolatba kerültem, akivel az elmúlt négy évben alig beszéltem.”

Bemutató óra

Lehetőségek és feladatok A teljes körű jogtisztaság biztosítása A programcsomag akkreditáció kialakítása Új programcsomagok pályázati fejlesztésének koordinációja Regionális és kistérségi támogató hálózat kialakítása Cél: A kész programcsomagok taneszköz-piaci és pályázati beszerezhetőségének biztosítása

K ö s z ö n ö m a f i g y e l m ü k e t ! Gelencsér Sándor Educatio Kht. Közoktatási Igazgatóság hálózatkoordinációs irodavezető sandor.gelencser@sulinova.hu