Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Az olvasástanítás módszere:
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Tanulásmódszertan Dr. Nuszplné Vágvölgyi Ágnes BNI
Képességszintek.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
4. Kreatív döntéshozatal
E-learning és a multimédia
A TANULÁS BELSŐ FELTÉTELEI
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Tanulásmódszertan kötelező tantárgy I. év – 1. félév
Tanulásmódszertan kötelező tantárgy I. év – 1. félév
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A kulturális intelligencia
Projektmunka.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Tanuló szervezet.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
1 A CSOPORT NEHÉZSÉGEK KEZELÉSE A csoportmegbeszélés alatt, figyelj fel hogy mikor kezdenek a tagok eltávolodni a kijelölt témától. Egy csoport tag elkezd.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
ELEMÉR
A kompetencia alapú oktatásról
A szövegértési feladatok összeállítása
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében október 19. Kojanitz László u.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Az egészség Készítette: Vida Fruzsina.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Figyelem irányító ábrák
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Módszerek 5/5.
Tantra Indiából
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Tanórai szokásaim 5/14.
Jegyzetkészítés 5/17.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Tanulási technikák A tanulási stratégiák. A tanulási stratégiák vizsgálata Kozéki és Entwistle (1986): Kozéki és Entwistle (1986): Mélyrehatoló:Mélyrehatoló:
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Előadás másolata:

Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida Tanulási Stílus Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida

Elemi tanulási technikák szöveg hangos olvasása néma olvasás elolvasott szöveg elmondása néma átismétlés elmondás más személynek magnófelvétel készítés és visszajátszás ismétlés beszélgetés a társakkal a témáról kulcsfogalmak jegyzetelés

Kozéki és Entwistle (1986) szerint három alaptípus Mélyrehatoló tanulási stratégia: dolgok megértésére törekszik, összefüggések megragadása, rendszerszemlélet Szervezett tanulás: rendszeresség, jó munkaszervezés Mechanikus tanulás: részletek megjegyzése, összefüggések feltárása nem jellemző, rövidtávú felidézés a cél

Tanulási stílus Több egymással kapcsolatban álló elemből áll. Ezek öt csoportba sorolhatók. Mindenkinek egyedi kombinációból áll össze tanulási stílusa. Megismeréséhez elegendő tanulási tapasztalat szükséges.

A tanulási stílus jellemzőinek öt csoportja

Tanulási stílusok Auditív tanulási stílus Vizuális tanulási stílus Mozgásos tanulási stílus Egyedül tanuló tanulási stílus Társas tanulási stílus Impulzív tanulási stílus Mechanikus tanulási stílus

Auditív tanulási stílus A verbális ingerekre figyel fel leginkább a tanuló. Önálló tanulás során kifejezetten kedveli, ha az elsajátítandó ismeretanyag szóban is elhangzik. Számukra nagyszerű az írott szöveg felolvasása, vagy nekik kedvezőbb az élőközvetítéses konzultáció. Ha a tananyag nem rendelkezik audió résszel, érdemes, ha saját maguk hozzák azt létre, hangos felolvasással, esetlegesen annak rögzítésével.

Vizuális tanulási stílus A jó ábra hatalma. Egy jó ábra többet mond ezernyi szónál. Legalábbis azoknak biztos, akik leginkább a látottakra támaszkodnak a tanulás során. Számukra nem csak a rögzítés, hanem a felelevenítés is sokszor vizuális alapú. Ha a tananyag nem rendelkezik a bekezdés elején említett jó ábrával, akkor ajánlott, ha ezt maga a tanuló hozza létre, hiszen a bevésődést már magának az ábrának a megalkotása, az olvasott anyag vizuális rendszerezése is segíti.

Mozgásos tanulási stílus A bevésődést cselekvéssel támasztja alá a tanuló. jegyzetelés tanulási folyamat során hevesen gesztikulálnak, esetleg fel-alá mászkálnak. Az anyag rögzítése ilyenkor ezekhez a mozdulatokhoz társul, amelyek sokszor reprodukálódnak az ismeret felelevenítésekor is (ugyanolyan heves gesztikulációt létrehozva).

Egyedül tanuló tanulási stílus Vannak, akiket kifejezetten zavar mások jelenléte a tanulás folyamata során. Amennyiben ilyen típusúak vagyunk, akkor igyekezzünk létrehozni magunk körül egy olyan helyszínt, szobát, ahol a megteremthetjük magunknak a biztonságos és nyugodt tanulófészket, ahol megfelelően tudunk koncentrálni az elsajátítandó anyagra.

Társas tanulási stílus Aki mindig kérdez, aki aktívan részt vesz egy közösségben, a problémákat megosztja a többiekkel, melyekre a megoldást együtt találják meg. Fontos, hogy aki ilyen típusú, az ne csak vegyen, hanem megosszon is tudást, azaz szimbiózisban éljen a csoporttal

Impulzív tanulási stílus A válasz sokszor mérlegelés nélkül, intuitív módon érkezik. Az impulzív tanulók hirtelen reagáló emberek, szívesen vitáznak, tanulnak, oldanak meg problémákat csoportban. Az ötleteket gyorsan, mérlegelés nélkül „szórják”, a megoldásra inkább „ráéreznek”, mintsem szisztematikus megkeresnék. első eszébe jutó ötletet mondja, nem gondolja át válaszait, így lehet jó eredménye de nem tudja megmagyarázni

Mechanikus tanulási stílus: Válasz mindig reprodukció, és megértés mentes. Leginkább a magolás esetén fordul elő részletek megjegyzésére épül, az összefüggések feltárása e módszerben alig kap szerepet, a rövidtávú, minél pontosabb ismeretfelidézés e tanulás elsődleges célja. 

A tanulást befolyásoló tényezők A tanulást persze nem csak a korábban látott külső tényezők (környezet és inger) befolyásolják, hanem a belső (érzelmi) viszonyulás is a tananyaghoz, az elsajátítandó ismerethez. Úgy is mondhatnánk, a motiváció, amely bizony nagyon személyre szabott. Ráadásul erős összefüggést mutat a kitartással, hiszen mindannyian eltérő ideig vagyunk képesek koncentrálni egyazon dologra.

Tanulási stílus kérdőív A kérdőív segítségével mindenki megvizsgálhatja, a fentiek közül melyik stílusból önmaga mennyit merít. Természetesen több mint valószínű, hogy valamilyen szinten mindegyik stílusban érintettek vagyunk. Amelyik viszont az erősségünk, arra építeni kell, és tudatosan törekednünk, hogy ahhoz igazítva menedzseljük tanulási folyamatunkat

Kérdőív alkalmazása A kérdőív azért is nagyon jó, mert nem csak az önálló tanulás esetén hasznosítható, hanem bármely képzési formához kapcsolódó tanulási folyamat kapcsán lehetőséget biztosít számunkra, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb (legeredményesebb) megoldást.