Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna PORTFÓLIÓ Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
„A gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat „A gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat.” Johann Wolfgang von Goethe
Motivációk Miért jelentkeztem a gyakorlatvezető mentortanári képzésre? Referencia iskola lettünk „Jó gyakorlatok” Játszva tanulni Újra iskolapadba ülni
Az én iskolám
Általános Művelődési Központ Kistokaj A község önálló iskolája Az Általános Művelődési Központ létrehozása Kistérségi Társulási Együttműködés Az ÁMK helyzete napjainkban
Tanítványaink
Szegregáció - integráció Iskolánkban a hátrányos helyzetű gyermekek nevelése, oktatása kiemelt feladat SNI tanulók integrált oktatása Szakemberek segítsége Milyen változtatásokra lenne szükség? Milyen lenne az ideális iskola az inkluzív neveléshez?
„ „ Félig sem fontos az, mit tanítunk gyerekeinknek, mint az, hogy tanítjuk.” Eötvös József
Munkámról
Kompetenciaalapú oktatás Az én mesekönyvem című projekt megvalósítása Gyakorlóóra a betűtanítás időszakában A melléknév tanítása Tanórán kívüli tevékenységeim
„ Képességeket ébresszünk fel, és ne meggyőződéseket közvetítsünk „ Képességeket ébresszünk fel, és ne meggyőződéseket közvetítsünk. Ne a mi igazságainkban higgyen az ifjúság, hanem a mi személyiségünkben.” Rudolf Steiner
Mentorrá válni... Interjú egy mentorral Egyéni fejlődési terv Fejlesztő értékelés a mentorálásban Önértékelés fejlesztése A támogató értékelés módszerei: fejlesztendő kompetencia a tanulás támogatása
A japán modell Nyugodt, stresszmentes, precíz szemlélet kialakítása Támogató mentori rendszer A pedagógusi repertoár, az attitűdök és készségek a munka évei alatt kristályosodhatnak ki
Összegzés Pszichológiai, pedagógiai ismereteim megújultak A pozitív szemléletmódom erősödött Új szakkönyveket, folyóiratokat, web oldalakat ismertem meg Ösztönösség helyett még több tudatosság jellemzi munkámat
A közeljövőben szeretném hasznosítani a tanultakat, átadni a tapasztalataimat