MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Advertisements

Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
Internetes látogatottsági statisztikák
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Értékesítési csatornák
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
E-learning és a multimédia
Piackutatás.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Reklámozás, Public Relations
Elméleti közgazdaságtan
Közösségi oldalak használata
Elérés, válaszadási arányok és tendenciák
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Motiváltság elérésében
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Levelező- Gazdász 1.ELŐADÁS
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe.
Hogyan kell megírni egy önéletrajzot, hogy behívjanak állásinterjúra?
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A piackutatás alapjai E-Learning.
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
Mindent a kérdőívről.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Minden amit az adathordozókról tudni kell. Történelmi áttekintés.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
TÁMOP /1-2F Modern informatikai eszközök Közösségek az interneten Papp Szabolcs 2009.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Online adatbázisok  Minden jog fenntartva.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
::: MI EZ? __________________________________
A szövegszerkesztés története
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A marketinginformációs rendszer
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben

3. A kérdőív

3.1. A megkérdezés esetei szóban, írásban, KÉRDŐÍV telefonon, interneten.

3.2. A kérdőív összeállítás főbb szempontjai I. a válaszadás önkéntes, egyszerű, könnyen megválaszolható kérdés- sel kezdődjék, logikai sorrend, fokozatosság, tömörség, egyértelműség, pontosság

3.2. A kérdőív összeállítás főbb szempontjai II. fenn kell tartani az érdeklődést, fontos a kivitelezés minősége, a formai megjelenés, a válaszadás befolyásolása tilos, a kérdéseket könnyű legyen megválaszolni.

3.2. A kérdőív összeállítás főbb szempontjai III. fontos a kérdések száma, szabad lehetőség a vélemény nyilvánításra, vegyük figyelembe a kérdéseknél a feldol- gozás módszereit, fontos a válaszadó személyes adatai is.

3.3. A kérdések típusai I. A kérdésre adott válaszlehetősége szerint: zárt, nyitott.

3.3. A kérdések típusai A kérdések tartalma szerint: a megkérdezés tárgyára vonatkozó kérdések, a válaszadó személyére vonatkozó kérdések.

3.3. A kérdések típusai A kérdések szerepe szerint: bevezető kérdések,bevezető kérdések, emlékeztető kérdések,emlékeztető kérdések, ellenőrző kérdések,ellenőrző kérdések, eredmény kérdések.eredmény kérdések.

A zárt kérdések Dichotom kérdések: A kérdés két válszlehetőséget kínálA kérdés két válszlehetőséget kínál Pl.: igen nem

A zárt kérdések Alternatív válaszlehetőségek: A kérdés három, vagy több válaszlehe- tőséget kínál.A kérdés három, vagy több válaszlehe- tőséget kínál. Pl.:Pl.:

A zárt kérdések

Nyílt kérdések

4. A szóbeli megkérdezés jellemzői a válaszadó nak nem kell írnia, magas visszaérkezési arány, nem csorbul a reprezentáció, tisztázhatók a félreértések, több kérdés tehető fel, minden téma esetében alkalmazható.

5. Írásbeli megkérdezés formái, előnyei, hátrányai.

5.1. Írásbeli megkérdezés formái postai, szórólapon, termék csomagolásában, boltokban, újságokban.

5.2. Írásbeli megkérdezés előnyei személytelen, a válaszadás kényszermentes, a válaszadás őszinte, viszonylag olcsó, nagy létszámú mintasokaságnál is alkalmazható, folyamatos is lehet (panel).

5.3. Írásbeli megkérdezés hátrányai lassú, kicsi a visszaérkezési arány, a reprezentáció sérülhet, a kitöltés lehet hibás, nem minden téma alkalmas, kevés kérdés tehető fel.

6. Telefonos megkérdezés személyes megkérdezés helyett, gyors információ gyűjtése, szűk témában, kötött jellegű, nem feltétlenül reprezentatív megítélése vegyes a válaszadók körében.

7. Internetes megkérdezés növekedési üteme gyors, primer – szekunder kutatáshoz egyaránt, gyors, olcsó, kevés az internet használó.

7.1. Lehetőségei , HTML űrlapok a weboldalon.

7.2. Kérdőív emilben egyre rendszeresebben használják, korlátozott elérés, nehéz a címlista összeállítása, a kérdőív legyen egyszerű.

7.3. Fogyasztói kutatások területei az interneten céggel és/vagy termékkel kapcsolatos vélemények, preferenciák, elvárások.