A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Első előadás.
Advertisements

Interkulturális képzés gyerekek és felnőttek számára IB-KE.
Széchenyi István Gimnázium
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
A Bálint Márton Általános és Középiskola
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
A koragyermekkori nevelésről
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Dr. habil. Horváth H. Attila
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Fejlesztési koncepció
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
A PEDAGÓGIA ALPJAI.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
NEVELÉSELMÉLET.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
Nevelés- és/vagy művelődéstörténet a tanárképzésben Géczi János Pécsi Tudományegyetem BTK, Neveléstudományi Intézet, Nevelés- és Művelődéstörténet Tanszék.
A távolságot, mint üveggolyót megkapod! Az már a Reninek megvan.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Mit nyújt a gepárd-iskola©?. Minden gyerek gepárd- kölyökké válhat? O Igen, minden gyereknek van tehetsége valamihez. O Igen, minden gyerek felszínre.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Széchenyi István Gimnázium Dunaújváros Készítette: Terecskei András (tanuló) és Szücsné Dr. Harkó Enikő (igazgatóhelyettes) Előadók: Csathóné Zágoni Nóra.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A portfólió - óvodai szakterület
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Szeretettel köszöntöm
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A gyermekkép történeti alakulása
A gyermekkor történeti alakulása
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Tantervelmélet Kaposi József.
SPORTTÖRTÉNET.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Előadás másolata:

A nevelés története Bevezetés

Rendszertani felosztás

Eszmetörténet A történelem során a nevelésről alkotott elméletek, ideák, (megvalósulatlan és megvalósult) koncepciók elemzésével, összefüggéseinek vizsgálatával foglalkozik.

Iskolatörténet (intézménytörténet) A nevelés-oktatás intézményeinek – elsősorban az iskolának – történeti alakulását (fejlődését?) vizsgálja. „Mióta van iskola?” A nevelési ideák, eszmények iskolai megvalósulását-megvalósítását történeti nézőpontból tárgyalja.

Gyermekkortörténet A felnőtt-gyermek, szülő-gyermek kapcsolat történeti alakulását kutatja. Azt vizsgálja, hogy a különböző történeti korokban milyen domináns gyermekfelfogás (gyermekkép, gyermekattitűd) alakította a felnőttek gyerekekkel kapcsolatos viselkedését. A gyermekkor változásait kutatja.

A neveléstörténet tanításának és tanulásának konstruktív megközelítése A történelem során a nevelésről megfogalmazott elméletek és a gyakorlatban megvalósított koncepciók nem csak tanulságokkal szolgálnak, hanem – számos esetben – releváns mondanivalót hordoznak a ma embere számára is. „…csak tiszta forrásból!” – Bartók Béla.