interperszonális személyiség-koncepciója

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Csoport munka.
Makroökonómia 5. előadás.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Grafológia speciálisan a gyógyászatban X-tréning
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
„Ön szerint mennyire felkészült az orvosi társadalom az orvos-beteg jogi kérdések, esetek, helyzetek kezelésére?” támogatott egy válasz.
A képzőművészet-terápia
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Novellaelemzési szempontok
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
George Kelly: Személyi konstrukció elmélet
Franz Alexander, a pszichoszomatika zsenije…
A magyar pszichoanalitikus mozgalom kezdete
Kognitív megközelítések
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Harry Stack Sullivan.
Ferenczi Sándor.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Etikai alapelvek az ápolásban
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Fenomenológiai megközelítés
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A pszichoszociális fejlődés elméletei
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Az emberi tanulás.
A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
Fogyasztásszociológia Balogh Eszter. Miről szól a kurzus? Szociológiai aspektusok Közgazdasági aspektusok.
Mindig az a drága, ami többe kerül? Kis Zoltán Balassa János Kórház.
Mediátor képzés Kártérítés.
Személyiségelméletek
Éntudat – identitástudat - énkép
Művészetterápia csoportban
Az anyag néhány tulajdonsága, kölcsönhatások
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Kutatásmódszertani dilemmák
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
22. FILMÖTLET, SZINOPSZIS, TREATMENT, STORYLINE
A CSOPORT HATÁSA A KLUBTAGRA
A Legjobb Barát Hozzáállás
Személyközpontú gondozás
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A képzőművészet-terápia
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Előadás másolata:

interperszonális személyiség-koncepciója Harry Stack Sullivan interperszonális személyiség-koncepciója

Mi a személyiség? A személyiség hipotetikus létező, nem különíthető el a személyközi szituációktól „az emberi lény életére jellemző, visszatérő személyközi szituációk viszonylag tartós mintája”.

Az interperszonális viszonyok legfontosabb folyamatai Dinamizmusok Én-rendszer (én-dinamizmus) Megszemélyesítések Megismerési folyamatok Prototaxikus Parataxikus Szintaktikus

A személyiség dinamikája A feszültségek forrása: A szervezet szükséglete Szorongás Csökkenti a hatékonyságot az előbbiek kielégítésében. Megzavarja a személyközi kapcsolatokat és a gondolkodást. Intenzitása aszerint változik, hogy mekkora a fenyegetés és mennyire hatásosak a rendelkezésre álló rendszabályaink. Meghatározza azt a mintát, ahogy az egyén a másokról szerzett tapasztalatait és a velük való kölcsönhatást kialakítja (vagyis az én-rendszert).

Személyiségfejlődés és szorongás A baba szükségletei és a gondozó válaszai kiegészítik egymást, kölcsönös kielégülést nyújtanak. A szorongás kívülről csap le a kisbabára… A csecsemő élményvilágában az első alapvető felismerés a szorongás mentes állapot elkülönítése a szorongástól! A lelki állapotokat a csecsemő kezdetben passzívan éli meg… A saját viselkedése alakításával alakítja én-rendszerét

Interperszonális terápia A terapeuta „résztvevő megfigyelő” A szavak jelentése beleágyazódik abba az interperszonális helyzetbe, amelyben megtanultuk őket; az analitikus csak úgy ismerheti meg, hogy miről beszél valójában a paciense, ha részletesen kikérdezi. (Mi történt? Ki, mit mondott? Milyen hangulatban volt? Stb.) A vizsgálat célja megtudni, ki is a beteg? A pszichiáternek többet kell tudnia, mint amennyit a beteg érez és gondol… a részletekbe menő kutakodás azt szolgálja, hogy megismerjük azokat a kölcsönhatásokat, összefüggéseket, ahogyan a beteg újra meg újra megteremti saját sorsát. A kérdésekkel és az önreflexió bátorításával a terapeuta fokozza az én-rendszer működéseinek tudatosítását. A múltban formálódott csalóka megszemélyesítésekkel a jelenben lép interakcióba a beteg. A változás elsősorban észlelési jellegű: az egyénben mind a belső folyamatok, mind a pillanatnyi interperszonális események sorozata egyre kiterjedtebben tudatosul.