A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Szervezetfejlesztési Program
Az iskolai dokumentumok
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Alkalmazotti teljesítményértékelés és közalkalmazotti minősítés az intézményi minőségirányítási programban.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Projektciklus- menedzsment (PCM)
A szaktanácsadás támogató szerepe
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Értékelés a pedagógiában
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
6. előadás.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Teljesítménymenedzsment
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Egyéni döntések a szervezetben
SZEMÉLYZETI MARKETING
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Ellenőrzés, visszacsatolás
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
ELEMÉR
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.

MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Teljesítményértékelés az óvodában
Barlai Róbertné augusztus.
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Közoktatási alapismeretek
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…

A pedagógusok munkájának értékelése2 Miről lehet ma szó? Alapdilemmákról (kell? lehet? merjük? tudjuk?) Kérdésekről? (mikor? miért? ki? hogyan?) Arról, hogy mindenki másképp csinálja! (csinálja másképp!) Hogyan fogtunk hozzá mi?

A pedagógusok munkájának értékelése3

4 Alapdilemmák 1. Kérdés: Lehet-e a közszférában ugyanazt produkálni, mint a magánszférában lehet-e a közszférában ugyanúgy értékelni? Válasz 1.: „ A teljesítményértékelés annak a rendszeres feltételvizsgálata, hogy a szervezeti célok hogyan válnak eredményekké.”

A pedagógusok munkájának értékelése5 Válasz 2. A teljesítményértékelés funkciója a magánszférában: Bérekről döntenek  Előléptetésről döntenek  További foglalkoztatásról döntenek  Oktatási, továbbképzési igények megalapozottságát segíti Kitűzött feladatok teljesítésére ösztönöz Vezetők és beosztottak közötti viszonyt javítja

A pedagógusok munkájának értékelése6 Alapdilemmák 2. Teljesítmény? Többféle mutatón alapul A mutatók a szervezet fejlesztési céljaiból következnek Értékelés? Az ellenőrzés egyik eszköze, az értékelő és az értékelt közötti kommunikáció Nem a hatalomról szól FEJLESZTÉS

A pedagógusok munkájának értékelése7 Alapdilemmák 3. Kérdés: Miben nyilvánul meg a teljesítmény? Mérhető elemek: a pedagógusok különböző iskolai szerepeiből ( ofő, mk. vez. stb.) következő eredmények Kevésbé mérhető elemek: (nincsenek rá szervezeti kifejezésformáink): elkötelezettség, felelősség, közérzet, szociális státusz…- erősen hatnak a kísérletek szerint

A pedagógusok munkájának értékelése8 Alapdilemmák 3. Válasz: Jól elkülöníthetők legyenek a teljesítményértékelés folyamatában azok a tevékenységek : 1. Amelyek eredményessége kizárólag az egyénen múlik 2. Eredményessége a többiekkel való együttműködésen múlik 3. Az eredményesség a szervezeti beavatkozáson múlik

A pedagógusok munkájának értékelése9 Alapdilemmák 4. Kinek fontos? 1. Oktatásirányításnak - áttételesen, nagyon 2. Fenntartónak - indirekt módon, nagyon 3. Vezetőnek - direkt módon nagyon 4. Munkatársaknak - direkt módon nagyon 5. Intézmény partnereinek- indirekt módon, nagyon

A pedagógusok munkájának értékelése10 Dilemmák 5. Kérdés: Hogyan lehet összehasonlítani? Válasz: A teljesítményértékelés folyamatában meghatározzuk az egyes munkatárs egyéni teljesítményét az elvárásokhoz képest. Az elvárások a szervezet céljaiból következnek. A teljesítmény differenciált, az értékelés sem lehet egységes!

A pedagógusok munkájának értékelése11 Teljesítményérékelés és stratégia Stratégia megalkotása Stratégia kommunikálása Teljesítményértékelés Kompetenciák Végrehajtás Stratégia felülvizsgálata Stratégia kommunikálása Teljesítményértékelés

A pedagógusok munkájának értékelése12 Dilemmák 6. Igazságtalannak tartják, félnek tőle az értékeltek Az igazságosság érzetét befolyásolhatjuk: A munkatársak részvételével a kialakítási folyamatban Rendszeres és hatékony visszajelzésekkel A pontatlan információ helyesbítésének a lehetőségével

A pedagógusok munkájának értékelése13 Kérdések 1. Mikor? Rendszeresen! Ki? A vezető! A teljesítményértékelésnek nem célja, hogy a munkatársunk meggyőzzön arról, hogy megtette a feladatát. Nem kell megegyezésre jutni! Hogyan? Mérhető, vagy mérhetővé tett elemekkel. A teljesítmény kétállapotú fogalom. Vagy van, vagy nincs. Skálával az elért eredményt, a teljesülés mértékét mérjük. A munkateljesítményt, nem a személyt értékeljük! A munkatársak erősségére építsen. Nem mindent kell értékelni, csak amire szükségünk van (célok!)

A pedagógusok munkájának értékelése14 Kérdések 2. Mivel? Csak ne sablonokkal! Az eszköz vegye figyelembe a: Személyiségjegyeket (mire képes az egyén) A feladatot (mit tartalmaz a munkaköri leírás) A szerepeket (a szervezeten belül betöltött helyét) A szervezet elvárásait A szervezeti kultúrát Az értékelő személyét ( az a vezető beszélgessen, aki ezt szívesen teszi) Egységes benyomás ≠ részek összege!

A pedagógusok munkájának értékelése15 Hogyan csinálják mások? 360 fokos teljesítményértékelés: A teljesítményt többen értékelik ( a teljesítésben érdekelt valamennyi partner képviselője) Egy személy tevékenységét körbejárva, valamennyi szempontot figyelembe véve értékelünk Ugyanazon skálán értékelnek, amit átlagolnak Nagy adminisztrációt igényel

A pedagógusok munkájának értékelése16 Mi van már meg? Teljesítményértékelés Pedagógiai program -Értékelési szempontok -Stratégiai célok Kollektív Szerződés -Beszámítható feladatok Szervezeti és Működési Szabályzat Szervezeti felépítés MIP Értékelés eljárásrendje Munkaköri leírások -Hatáskörök, feladatkörök, alá-fölérendeltség Éves munkatervek -Adott év feladatai Feladat ellátási terv Házirend Kötelezettségek, jogok

A pedagógusok munkájának értékelése17 Mi hogyan kezdtük? Képzések Szemlélet Munkaköri leírások, tevékenység elemzés Elvek, értékelendő területek a célok tükrében

A pedagógusok munkájának értékelése18 A sikeres munkavállaló kompetenciái Négy munkakörre: -igazgató -tanár -óvónő -gondnok Szintek (?????) 1. A kompetenciahiány alkalmatlanná teszi 2. A kompetenciahiány állandó konfliktust gerjeszt 3. A kompetenciahiány alkalmanként gátol 4. Zökkenőmentes munkavégzés 5. Minden közegben tökéletes

A pedagógusok munkájának értékelése19 A kompetenciák mérése KompetenciákElfogadhatóság szintje (1-5) Értékelt szintje (1-5)

A pedagógusok munkájának értékelése20 Nincs annál haszontalanabb dolog, mint hatékonyan csinálni azt, amire tulajdonképpen nincs is szükség” (Mark Twain)

A pedagógusok munkájának értékelése21 Köszönöm a figyelmüket!