Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Veszettség elleni védekezés tapasztalatai Magyarországon
A munka világával kapcsolatos tudás
Az egyetem mint szocializációs színtér Campus-lét a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia Debrecen, december 3. Szabó Ildikó DE Szociológia és Szociálpolitika.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Fact Intézet A szociális városrehabilitációs program készítésének tapasztalatai Pécsett (2008) „Résztvevő megfigyelésen” alapuló esettanulmány-
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
(AGRÁR)EGYETEMEK SZEREPE A HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSBEN
Rácz Margit: A betarthatóságról és a hitelességről a konvergencia-program kapcsán „Gazdasági és Politikai Kilátások a Választások Évében” című konferencia.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Identitás a határon és azon túl… A határon túli magyarok nemzeti identitásdimenzióinak alakulása a magyar- szlovák-ukrán határ mentén Pakot Ágnes BCE Szociológia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
WORKCARE SYNERGIES – findings from EU research – EU 7th Framework Programme -
A társadalmi bűnmegelőzés évi cselekvési programja Gönczöl Katalin Büntetőpolitikai szakállamtitkár.
Az EU-s hálózati munka tapasztalatai a hajléktalan- ellátásban FEANTSA
PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Somorja, október 28. Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Szakértés és döntéshozatal az oktatáspolitikában *** Az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal Neumann Eszter ELTE TÁTK.
Felnőtt- és Szakképzési Csoport A szak- és felnőttképzési csoport 2002 szeptembere óta létezik Elke Gruber alapításásval: Univ.-Prof. Mag. Dr. Elke Gruber.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Civil Európa – civilek Európában
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Előadás másolata:

Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG

A kutatás előzménye ESS 2004, 2006, 2008, 2010 Ifjúság 2000, 2004, 2008  Politikai érdeklődés  Politikai részvétel  Normakövetés profildiszfunkció

A kutatás célja A köz és a magán nézetek elfedésére szolgáló stratégiák milyen összefüggésbe hozhatók a politikai szocializáció intézményeinek és ágenseinek diszfunkcionális működésével.

Kutatási kérdések  A hallgatók kommunikációs kultúrája összefüggésbe hozhatók e közéletről vallott nézeteikkel? (Szabó-Murányi 2007)  Adott terekben milyen témák, milyen elfedő stratégiát váltanak ki? Ezek milyen kommunikációs deficitre utalnak?  A köz és a magán közti határ mozgatása mint hárító stratégia

A köz és a magán közötti határ mozgatásának funkciói  Védekezés  Orientáció : határok elmaszatolása, normák letapogatása  Napirend kialakítása kommunikatív cselekvés uralása  A szituáció inkompatibilitásának alakítása

Módszer Interjúk Résztvevő megfigyelés Fókusz csoport Narratív interjú Narráció-stimuláló kockák Projektív módszerek Mentális térképezés kártyák

Narráció-stimuláló kockák alkalmazása  Alkalmazás  Cél  Elemzési szempontok: forma, visszakérdezés gyakorisága, fikció, absztrakció vagy narráció aránya, saját élettől való távolság, reflexiók

Narráció stimuláló kockákII.

Mentális térképezés  Alkalmazás  Cél  Elemzési szempontok  Rajzolás módja, sorrendje, verbális, vizuális elemek összhangja, határok észlelése,torzítások, absztrakciók

Campus Hotel

Veress Péter Kollégium

Kártyák Fiatal munkanélküliség A termőföld tulajdonjoga Multi cégek jelenléte Egyetemi hallgatók röghözkötése Történelmi tragédiák Településed köztisztasága, közbiztonsága Hátrányos helyzetű cigány tanulók felzárkóztatása Ifjúsági problémák politikai szintereken való megjelenése Eu csatlakozás Üres lap  Alkalmazás  Cél  Elemzési szempontok:témakapcsolás, oktulajdonítás, érvelési mód

Aktorok

Eredmények  Konjunktúra  A nagy ellátó rendszerek szakadatlan reformja  Internetboom /Ságvári 2011/  Bizonytalan, felülírható társadalmi szabályok  A racionális diskurzus terén az egyértelmű minták hiánya

Eredmények II. Szituatív normák orientáció Kritikai gondolkodás Közösségek felbomlása /Bauman 2003/ Kommunikáció Egység konstruált Figyelem gazdaság Bizalmi deficit Magán és a köz életben térben

Politikai szocializáció diszfunkciói  Normák a térben – A tér normái  Bekamerázott terek  Belső piac  Az intézmények térkialakítása erősíti a makro szinten megjelenő társadalmi folyamatokat

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET