Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
MESTERKÉPZÉS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Bölcsészettudományi Kar
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Mesterképzés az EKF-en
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
A tanárképzés szerkezete
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Környezetmérnöki szak
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Andragógia MA képzés ELTE PPK január 29.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
Közösségszervezés BA.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya-tanácsadás területén
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete

Érintett témák Belépési feltételek Felvételi Képzés tartalma Andragógia BA-MA hangsúlykülönbségei Az andragógus néhány lehetséges feladatköre Elhelyezkedési lehetőségek a végzettséggel További információforrások

I. Bemeneti követelmények Két esete lehetséges: Szakok, amelyek teljes kreditértékkel figyelembe vehetők (kredittartalmát nem vizsgáljuk) Szakok, amelyek kreditvizsgálat alapján figyelembe vehetők

Bemeneti lehetőségek - teljes kreditértékkel - andragógia alapképzési szak - főiskolai szintű művelődésszervező, személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, - egyetemi szintű művelődési és felnőttképzési menedzser, művelődésszervező, humánszervező szakok, -illetve ezekkel megfeleltethető korábbi főiskolai, egyetemi szintű szakok (népművelés, közművelődési)  Ezekről a szakokról felvételit követően beléphet, kiegészítő krediteket nem kell végeznie.

Bemeneti lehetőségek – vizsgált kreditek alapján Pedagógia Pszichológia Emberi erőforrások alapképzési szakok Bármely pedagógus szakképzettséget adó szak Bármely más szak, ahol az előírt min. belépési kreditek megvannak  Beszámítható kreditmennyiséget vizsgáljuk, és ezen túl az MA képzéssel párhuzamosan további andragógai alapozást kell tanulnia (max. 30 kredit értékben).

Kreditvizsgálat alapja Legyen min. 30 beszámítható kreditje, amelyből: 10 kredit a bölcsész képzési terület közös stúdiumainak ismereteiből (filozófiatörténet, társadalomismeret, kommunikáció, informatika, könyvtárismeret) 20 kredit pedagógiai és/vagy pszichológiai ismeret

II. Felvételi Honlapunkon elérhető Szóbeli felvételi min. 2 fős bizottság előtt A korábbi munkahelyi és/vagy szakmai gyakorlat bemutatása előny Két része –Motivációs elbeszélgetés –Előzetes ismeretek (10 témakör alapján)

III. Képzés felépítése Alapozó tárgyak Szakmai törzstárgyak Szabadon választható tárgyak Szakdolgozat Záróvizsga Megjegyzés: kötelező gyakorlat nincs, de választható

Alapozó tárgyak Az oktatás gazdaságtana Felnőttképzési politikák és szabályozók hazánkban és az EU-ban Nevelésfilozófia és etika A nevelés és oktatás terepeinek antropológiája Oktatásstatisztikai elemzések IKT a kutatásban

Szakmai törzstárgyak Andragógiai irányzatok és elméletek Andragógiai forráselemzés Kommunikáció és felnőttképzés Emberi erőforrás kínálat A felnőttképzés mentálhigiénéje Pályaorientáció Felnőttképzések tervezése és szervezése Szakképzés, munkaerő-piaci képzés Tanítás- és tanuláselméletek Felnőttképzés módszertana E-learning Mérés és értékelés a felnőttképzésben Minőségmenedzsment A felnőttképzés minőségbiztosítása

Szakmai sávos képzés (sávonként adott számú kredit teljesítendő) Szociálandragógia A felnőttképzés menedzsmentje Andragógiai kompetenciák fejlesztése Európai dimenzió a felnőttképzésben Szabadon választható tantárgyak félévenként változó kínálatban

IV. Andragógia BA-MA tartalmi hangsúlyai Andragógia BA Alapismeretek átadása Általános szemléletformálás Értelmiségi képzés Felkészít az MA-ra Fő feladatkörök, amikre felkészít: Képzés adminisztráció Képzés akkreditáció Képzésszervezés Képzés dokumentálása Andragógia MA Továbbképzés Vezetői, menedzseri képességek fejlesztése Felkészít a Ph.D.-ra Fő feladatkörök, amikre felkészít: Intézmény létrehozása, működtetése Képzéstervezés Pénzügyi ismeretek Minőségirányítás Kutatás

V. Az andragógus néhány lehetséges feladatköre

Képzésszervezés

Tréningszervezés

Tréningvezetés

Felnőttképzési szolgáltatások nyújtása és szervezésük

Állás- és képzésbörzék szervezése

Képzési pályázatírás

Képzési projektek menedzsmentje

Felnőttképzési konferenciák szervezése

VI. Főbb elhelyezkedési lehetőségek az andragógia MA szakkal

Regionális Képző Központok Térségi Integrált Szakképző Központok Kamarák

Munkaügyi Központok

Felnőttképzési vállalkozások

Felnőttképző civilek

Köz- és felsőoktatási intézmények

Művelődési intézmények felnőttképzési részlege

Múzeumok, könyvtárak felnőttképzési részlege

Önkormányzatok, minisztériumok oktatási osztályai

VII. További információk

Facebookon: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete

Várjuk Önöket a Debreceni Egyetem andragógia MA szakán!