A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Mozgókép és médiaismeret
A verbális kommunikáció
A kommunikáció.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
A TÁRGYALÁS Mint a versengés és az együttműködés közötti egyensúlyozó tevékenység.
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
Kommunikáció.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Családi vállalkozás.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
Családi kommunikáció - A patológia melegágya -
Kommunikáció a szervezetben
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Kommunikáció a szervezetben
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A marketingkommunikáció
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Kommunikáció 4. Bemutató
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
KUTATÁS CÉLJA Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Első fázisát jelenti ennek a megyék közoktatási.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A kommunikációra alapozó elméletek
Az alapvető kommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kommunikáció Mátyás Viktor KOMMUNIKÁCIÓ Az emberek közti interakció nagyrészt üzenetek szabályozott cseréjéből, azaz kommunikációból áll. Kommunikáció:
Kommunikáció.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán A kommunikáció folyamata Készítette: Piacsek László Zoltán.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A szocializáció folyamata
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Teamek, kommunikáció.
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szervezeti Kommunikáció
Előadás másolata:

A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG KONSTRUKTÍV VISSZACSATOLÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS

Kommunikáció a szervezetben A kommunikáció a szervezet „éltető ereje” A vezetői munka 90%-a kommunikáción keresztül történik Lehetetlen nem kommunikálni

Kommunikáció a szervezetben Formális Informális Horizontális Vertikális

Kommunikáció a szervezetben Vezetői feladat: kommunikációs rendszer létrehozása Beosztottak irányítása célok meghatározása Elvárások, értékek kommunikálása A jutalom, büntetés közvetítője Munkakörnyezet értelmezése Kultúra közvetítése Döntés Kontroll

Kommunikáció a szervezetben „communis” = közös Közösség létesítése Információ, gondolat, érzés, álláspont megosztása

Kommunikáció megközelítései a szervezetben Információelméleti: információtovábbítás Személyiségpszichológiai: a viselkedés befolyásolása  észlelés, tanulás, motiváció, nyelv Csoportlélektani: Csoportnormák, -vélemény megváltoztatása Szervezetelméleti: a szervezet, mint információt áramoltató hálózat

Kommunikáció a szervezetben Leavitt (1966) kísérletei Egyirányú. Ha csak az egyik embertől halad a másik felé: gyorsabb, Kétirányú: oda-vissza áramlik: pontosabb, a megoldás helyességének jobb megítélése, több vita, részvétel, felelősség

Az értelmezés problémái Minden ember saját magának alkot a környezet jelenségeiről logikus képet  Szociális reprezentációk Közlésünk a másik fél számára szükségszerűen „hiányos” Mert: feltételezzük a kontextus ismeretét

A kommunikáció modellje KONTEXTUS, ZAJ ÜZENET ADÓ VEVŐ VISSZACSATOLÁS

FŐBB ZAJFORRÁSOK ÉSZLELÉS JELENTÉSADÁS ÉRZELMEK KÉPEK KÖRNYEZET SZÁNDÉKOS TORZÍTÁS

Herbst: „félreértések nélküli kommunikáció” A különböző emberek különböző dolgokat értenek egy és ugyanazon fogalmon „ A saját szempontjából mindenkinek igaza van”

ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ „MÓDSZEREI” ÉN-ÜZENET: VISELKEDÉS+ÉRZÉSEK+KÖVETKEZMÉNYEK AKTÍV FIGYELÉS: A VISSZACSATOLÁS FOKOZÁSA MODELLVÁLTÁS:GONDOLKODÁSBELI RUGALMASSÁG, A MÁSIK SZEMPONTJAINAK ELISMERÉSE

A kommunikáció egyik fontos célja A tényleges és a vélt valóság (a valóságról alkotott különböző felfogások) között feszülő ellentmondások tisztázása információk cseréjén keresztül

Szociális reprezentációk Többé-kevésbé kialakult gondolati sémák, ismeretrendszerek, előítéletek Új információ beilleszkedése A meglévő rendszer módosulása, átstrukturálódása

Szociális reprezentációk Pszichikai struktúráink védelme különböző mechanizmusokon keresztül EMBER, ASZTAL, KÉS, TERÍTŐ

Szociális reprezentációk SEBÉSZ, VÉR, ÉRZÉSTELENÍTŐ

A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG TÉNYEZŐI KONGRUENCIA ALACSONY ZAJSZINT KAPCSOLATÉPÍTÉS GAZDASÁGOSSÁG CÉLKITŰZÉS

KONSTRUKTÍVITÁS A KONTROLLBAN VISSZACSATOLÁS = KRITIKA  KONKRÉT  HIBÁZTATÓ  MÚLTRA VONATKOZÓ  A JELENRE VONATKOZIK  CÉL: HARAG KIMUTATÁSA  TÉNYEKEN ALAPUL  PROBLÉMAMEGOLDÓ

A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPTÉNYEZŐI  KÖZÖS VALÓSÁG  KÖZÖS NYELVŰSÉG  KÖZÖS ELŐISMERETEK  KÖZÖS ELŐZMÉMYEK  SZITUÁCIÓ

A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPTÉTELEI NEM LEHET NEM KOMMUNIKÁLNI A K. TÖBBCSATORNÁS, TÖBBSZINTŰ KÖRKÖRÖSEN ZAJLIK (SZEREPCSERE) DIGITÁLIS ÉS ANALÓGIÁS KÓDOK KOMM.FOLYAMAT  EGYENRANGÚ EGYENLŐTLEN 

VEZETÉSI STÍLUSOK KOMMUNIKÁLÁSA KONTROLL (+) AUTOKRATIKUS PATERNALISTA AFFILIÁCIÓ (+) DELGÁLÓ RÉSZVÉTEL

A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI közvetlen közvetett kétirányú Két barát beszélget telefonálás egyirányú előadás Tömegkom-munikáció

A beszéd és az írás Beszéd Gyors, közvetlen Egyszeri Hallás útján jut a befogadóhoz Közvetlen visszajelzés Kevesebb infó, több ismétlés Nyílt, laza szerkesztésmód Párhuzamosan - NVK Írás Lassú, közvetett Maradandó, sokszorosíthat Segédeszközök Vizuális úton jut a befogadóhoz Nincs azonnali visszajelzés Sok információ Zárt, kötött szerkesztési mód Metakommunikáció - íráskép, írásjelek

A verbális és nem v. kommunikáció aránya Szavak: 7% NVK: 65% NVK:55% Verbális k.: 35% Hang: 38% a

NVK CSATORNÁI Tekintet Mimika Vokális k. Gesztus testtartás Térköz Szimbolikus csatorna

A tekintet Vizuális emlékezés Vizuális elképzelés Hallási elképzelés Hallási emlékezés