Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Szeged Özvegy Judit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kisgyermekkori kompetenciák fejlesztése
Advertisements

A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Kompetencia alapú képzés
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Angol nyelvi kompetencia
 Pedagógiai program  MIP  IMIP  Helyi tantervek minden tantárgy esetében  Munkaközösségek munkatervek  Ökoiskola munkatervek.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Jó gyakorlatok óvodánkban
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A tanulók társas helyzete az iskolában
Kompetencia alapú oktatás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Kis-Duna Csoport 2014 Üdvözöljük! Játék
Mi jöhet még? Egy csaj története. De felnéztem és láttam hogy Kentin megakar csókolni…
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A kompetencia alapú oktatásról
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
ERDEI ISKOLÁK. Az erdei iskola meghatározása (Pedagógiai Lexikon, 1997) "A századforduló táján kibontakozó szabadlevegõs iskola egyik típusa. Az egészséges.
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Az erdei iskolák kialakulása
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Tőzeges tanösvény „Otthon az erdőben” Gyömrői II. Rákóczi Ferenc
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Támogató alap dokumentumok
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Szeged Özvegy Judit

„…ha nem énekelnének a madarak, ha egyetlen kutya sem várna símogatást, Ha az erdő titkos ösvényein nem suhannának át szarvasok… Szomorú volna a bolygó, amelyen élünk.” Alain Bourgain-Dubourg francia újságíró, filmrendező, környezetvédő környezetvédő

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Mit nevezünk kompetenciának? Mit nevezünk kompetenciának? Mit nevezünk kompetencialapú oktatásnak? Mit nevezünk kompetencialapú oktatásnak? Miből állnak a kompetenciák? Miből állnak a kompetenciák? A kompetencia fajtái. A kompetencia fajtái.

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben A kompetencia fajtái: Személyes Személyes Kognitív Kognitív Szociális Szociális

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben A környezeti nevelés lehetőségei a szociális kompetencia fejlesztésében

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben A környezeti nevelés lehetőségei a szociális kompetencia fejlesztésében Kapcsolat kialakítása az ember és környezete, Kapcsolat kialakítása az ember és környezete, az egyén és szociális környezete között az egyén és szociális környezete között Az ember kötődése a természethez Az ember kötődése a természethez „Vissza a természethez” „Vissza a természethez” Gyermekek viszonya a környezetükkel Gyermekek viszonya a környezetükkel Zoopedagógia Zoopedagógia Környezeti nevelés Környezeti nevelés

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés játékos megfigyelés

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés Mozdulatok megfigyelése és eljátszása Mozdulatok megfigyelése és eljátszása Tapintással való megfigyelés Tapintással való megfigyelés

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés Mozdulatok megfigyelése és eljátszása Mozdulatok megfigyelése és eljátszása

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés Mozdulatok megfigyelése és eljátszása Mozdulatok megfigyelése és eljátszása

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés Mozdulatok megfigyelése és eljátszása Mozdulatok megfigyelése és eljátszása

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés Mozdulatok megfigyelése és eljátszása Mozdulatok megfigyelése és eljátszása

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Megfigyelésre szoktatás, játékos megfigyelés Tapintással való megfigyelés Tapintással való megfigyelés

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Környezeti órákon hasznosítható kooperatív játékok kooperatív játékok Add tovább a mozdulatot Add tovább a mozdulatot Csoportinterjú Csoportinterjú Ellenőrzés párban Ellenőrzés párban Felfedező riporter Felfedező riporter Füllentős Füllentős Páros szóforgó Páros szóforgó Szakértő mozaik Szakértő mozaik Plakát Plakát

Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Köszönöm a figyelmüket!