Rabló-pandúr játékok gráfokon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Floyd-Warshall algoritmus
Advertisements

Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Készítette: Mester Tamás METRABI.ELTE.  Adott egy G irányított vagy irányítás nélküli, véges gráf. Az eljárás célja a G gráf összes csúcsának bejárása.
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA (ARTIFICIAL INTELLIGENCE)
Diákversenyek 15 éve, a kezdetektől napjainkig Diák Menedzsment Bajnokság, 15. születésnap.

Maximum.hu játékok chat lazulj Köszöntelek a Maximumon ! Sok játékkal és extrával lepünk meg titeket. Most a kezdőlapunkon találjátok magatokat, de van.
Kedves Kávézó Próba quiz 2.
GRÁFELMÉLET Alapfogalmak 2..
OKTV feladatok megoldása C#-ban
Készítette: Mester Tamás METRABI.ELTE.  Adott egy G irányított vagy irányítás nélküli, véges gráf. Az eljárás célja a G gráf összes csúcsának bejárása.
Lecke a vad- ludaktól Ismertelen szerző Kattintással válts ♫ Turn on your speakers! ♫ Turn on your speakers!
Matematika II. 4. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2010/2011. tanév Műszaki térinformatika ágazat tavaszi félév.
Vektormező szinguláris pontjainak indexe
Illés Tibor – Hálózati folyamok
DAG topologikus rendezése
Dijkstra algoritmus Irányított gráfban.
Dijkstra algoritmus Baranyás Bence. Feladat Adott egy G=(V,E) élsúlyozott, irányított vagy irányítás nélküli, negatív élsúlyokat nem tartalmazó, véges.
Eredete és fajtái angol eredetű játék és sportág, melynek során apró
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
Dominók és kombinatorika
Papp Róbert, Blaskovics Viktor, Hantos Norbert
Gráf szélességi bejárása. Alapfogalmak G = (V,E)irányított, véges, nem üres gráf d (s,u)két csúcs távolsága lút hossza, élek száma Qsor adatszerkezet.
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
DAG topologikus rendezés
1 Györgyi Tamás – GYTNAAI.ELTE 2007 Április 03 Algoritmusok És Adatszerkezetek 2 Gráfalgoritmus Bellman-Ford Algoritmusa S a b d e
Dijkstra algoritmusa Egy csúcsból a többibe vezető legkisebb költségű út megkeresése Az algoritmus működésének leírása és bemutatása LL.
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Lecke a vad- ludaktól Ismeretlen szerző Kattintással válts ♫ Turn on your speakers! ♫ Turn on your speakers!
Gráfok Készítette: Dr. Ábrahám István.
Készítette: Lakos Péter.  Adott egy élsúlyozott, véges gráf  Negatív élsúlyokat nem tartalmaz  Lehet irányított vagy irányítatlan  Továbbá adott egy.
Algoritmusok II. Gyakorlat 2. Feladat Pup Márton.
Önálló laboratórium 1 prezentáció 2012/13 2.félév Kollár Péter Attila ICG36F Konzulens: Pataki Béla.

Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
A Dijkstra algoritmus.
Nemdeterminisztikus tulajdonság tesztelés László Lovász Katalin Vesztergombi.
Valós idejű adaptív útvonalkeresés
Lecke a vad-ludaktól.
Készítette: Hanics Anikó. Az algoritmus elve: Kezdetben legyen n db kék fa, azaz a gráf minden csúcsa egy-egy (egy pontból álló) kék fa, és legyen minden.
SZABÁLYOS TESTEK A szabályos testek vagy platóni testek, olyan konvex testeket jelentenek, melyek oldalait egybevágó szabályos sokszögek határolják, minden.
VI/1. dia Az etoricoxib tolerálhatósági profilja.
Osztott adatbázisok.  Gyors ismétlés: teljes redukáló  Teljes redukáló költsége  Természetes összekapcsolások vetítése  Természetes összekapcsolások.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Háló- (gráf-) algoritmusok
Algoritmus és adatszerkezet Tavaszi félév Tóth Norbert1 Floyd-Warshall-algoritmus Legrövidebb utak keresése.
Szélességi bejárás. Feladat  Szélességi bejárás módszerrel menjünk végig egy tetszőleges gráfon.  Kikötés: A gráf egyszerű, azaz hurok- és többszörös.
Programozáselmélet 2. rész Denotációs és axiomatikus szemantika.
Szélességi bejárás Gráf-algoritmusok Algoritmusok és adatszerkezetek II. Gergály Gábor WZBNCH1.
Készítette : Giligor Dávid Neptun : HSYGGS
Eötvös Konferencia, 2008 április 26. Kovács Máté 1 Útkeresések optimalizálása számítógépes játékokban.
Algoritmus DAG = irányított körmentes gráf. Először ezt a tulajdonságot ellenőrizzük (mélységi bejárással), aztán rendezzük: Q: Sor adatszerkezet, kezdetben.
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Az Erős Perfekt Gráf Tétel
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
A malomjáték algoritmusa
„Játékos matek” – Logikai játékok
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Algoritmusok szerkezete
Számításelmélet 7.
Iskolai szabályok – harmadik osztály
Gráfalgoritmusok G=(V,E) gráf ábrázolása
Hulladékcsökkentési verseny
Adatbázisrendszerek elméleti alapjai 9. előadás
Gráfalgoritmusok G=(V,E) gráf ábrázolása
Előadás másolata:

Rabló-pandúr játékok gráfokon

Gráfok

Számítógépes játékok

Áramkörök

A játék Két játékos egy gráf csúcsain lépked, felváltva, élek mentén. A pandúr nyer, ha a rablóval azonos csúcsra tud lépni. Különben a rabló nyer. Mindkét fél tud mindent.

História Parsons ~70: barlangászat Kirousis, Papadimitriou ~80: gráfok struktúrája Fellows, Kinnersley, Langston ~90: chipek Bienstock, Robertson, Seymour, Thomas: gráfminorok Irányított gráfokon Johnson, Robertson, Seymour, Thomas ‘01 Alspach ‘04

Vigyázat, csapda! Hogyan nyerhet a pandúr? Gondolkodjunk visszafelé.

Lemma A pandúr nyer G-ben, akkor és csak akkor, ha nyer (G-r)-ben. Bizonyítás Mindenki tegyen úgy, mintha p=r lenne. Tétel Egy G gráfban a pandúr nyer, akkor és csak akkor, ha G lebontható.

Erősítést kérek! c(G) A szükséges pandúrok száma c(dodekaéder)=3