Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Science Center of DEBRECEN
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyílt napok látogatottsága
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Képesítési Keretrendszerek Európában
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A kerekasztal résztvevői
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta

Tudástranszfer szintek 1. I. A felfedező (alap) kutatások eredményeinek alkalmazott kutatásokkal való harmonizáltatása Természettudományos kutatások eredményeinek ↓ ↓ TUDÁSTRANSZFER – 1 pl. Sport és egészségtudományokba történő integrálása (szakmai eredmények 1. szintű felhasználói tudástranszfere)

Tudástranszfer szintek A kutatási eredmények átvitele az élethosszig tartó tanulás célcsoportjai felé Az alap-, alkalmazott vagy felhasználói szintű kutatási eredmények képzési rendszerekbe történő közvetítése a - közoktatás - felsőoktatásTUDÁSTRANSZFER – 2. - felnőttoktatás szereplői felé, a befogadói szinteknek megfelelően.

Tudástranszfer I.; II. Alapkutatás Természettudomány Alapkutatás Természettudomány Alkalmazott kutatás Sport Alkalmazott kutatás Sport 1. szint 2. szint

Természettudományos alapkutatások transzferének munkamenete 1. A szakmai diszciplináris területek /földtudomány, fizika, kémia, biológia, stb./ szerint a kutatócsoportok bemutatják referált eredményeiket perces időtartamban. Követelmények: - szakmai hitelesség, ami a referált folyóiratokban való megjelenéssel garantált - közérthetően, a tudományos igényesség megőrzése mellett 2. A tudástranszfer adaptált módszertani elemeinek megjelenítése célcsoportok szerint (kutatócsoportonként kb. 10 percben) Követelmények: - csoportos alkotó technikákkal alátámasztottan, interaktív fejlesztés és elemzés.

A tudástranszfer oktatásának kétlépcsős modellje I. Az 1. és 2. szintű tudástranszfer megvalósítása (3 alkalommal, 5-5 órás) irányított önképzés keretében (15 órás oktatás 1.). II. Az elsajátított tudás-transzfer módszerek alapján végrehajtott fejlesztések első változatainak új tudástartalmakra adaptált bemutatása és közös korrekciója. 15 órás 2. oktatás (3 alkalommal, 5-5 órás ) keretében, ahol az 1. oktatás megléte nem feltétel.

A projekt megvalósulási célelemei (1)Az alap és alkalmazott kutatások szereplőinek önképző rendszerű fejlesztési módszerét kívánjuk így kialakítani. /I. WS modul/ (2) Az első WS modul tapasztalatai alapján adaptált tudástranszfer folyamatok megjelenítése a II. WS modulban. (3) A önértékelésen alapuló tudástranszfer folyamatos fejlesztése (jelen projektben kétlépcsős nyílt rendszerben).

Köszönöm a figyelmet!