Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta
Tudástranszfer szintek 1. I. A felfedező (alap) kutatások eredményeinek alkalmazott kutatásokkal való harmonizáltatása Természettudományos kutatások eredményeinek ↓ ↓ TUDÁSTRANSZFER – 1 pl. Sport és egészségtudományokba történő integrálása (szakmai eredmények 1. szintű felhasználói tudástranszfere)
Tudástranszfer szintek A kutatási eredmények átvitele az élethosszig tartó tanulás célcsoportjai felé Az alap-, alkalmazott vagy felhasználói szintű kutatási eredmények képzési rendszerekbe történő közvetítése a - közoktatás - felsőoktatásTUDÁSTRANSZFER – 2. - felnőttoktatás szereplői felé, a befogadói szinteknek megfelelően.
Tudástranszfer I.; II. Alapkutatás Természettudomány Alapkutatás Természettudomány Alkalmazott kutatás Sport Alkalmazott kutatás Sport 1. szint 2. szint
Természettudományos alapkutatások transzferének munkamenete 1. A szakmai diszciplináris területek /földtudomány, fizika, kémia, biológia, stb./ szerint a kutatócsoportok bemutatják referált eredményeiket perces időtartamban. Követelmények: - szakmai hitelesség, ami a referált folyóiratokban való megjelenéssel garantált - közérthetően, a tudományos igényesség megőrzése mellett 2. A tudástranszfer adaptált módszertani elemeinek megjelenítése célcsoportok szerint (kutatócsoportonként kb. 10 percben) Követelmények: - csoportos alkotó technikákkal alátámasztottan, interaktív fejlesztés és elemzés.
A tudástranszfer oktatásának kétlépcsős modellje I. Az 1. és 2. szintű tudástranszfer megvalósítása (3 alkalommal, 5-5 órás) irányított önképzés keretében (15 órás oktatás 1.). II. Az elsajátított tudás-transzfer módszerek alapján végrehajtott fejlesztések első változatainak új tudástartalmakra adaptált bemutatása és közös korrekciója. 15 órás 2. oktatás (3 alkalommal, 5-5 órás ) keretében, ahol az 1. oktatás megléte nem feltétel.
A projekt megvalósulási célelemei (1)Az alap és alkalmazott kutatások szereplőinek önképző rendszerű fejlesztési módszerét kívánjuk így kialakítani. /I. WS modul/ (2) Az első WS modul tapasztalatai alapján adaptált tudástranszfer folyamatok megjelenítése a II. WS modulban. (3) A önértékelésen alapuló tudástranszfer folyamatos fejlesztése (jelen projektben kétlépcsős nyílt rendszerben).
Köszönöm a figyelmet!