Minőségbiztosítás
A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás
A minőség A termék vagy szolgáltatás azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják azok meghatározott és elvárt igények kielégítésére vonatkozó képességét (ISO)
A minőséget befolyásoló tényezők Külső –piaci viszonyok –társadalmi, gzdasági, környezeti tényezők Belső –vezetés –ösztönzés –emberi erőforrások –gyártás, gazdálkodás
A minőségügyi rendszer Magában foglalja: –folyamatokat –eljárásokat, tevékenységeket –eszközöket –felelősségeket, hatásköröket
Szabványosítás A minőség szabályozása Ismételhetőség, többszörözhetőség Cserélhetőség, csatlakoztathatóság Alkalmasság Vevők tájékoztatása
Nemzetközi szabványosítás EN ISO IEC CEN