2651 06 3 tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
1. A vállalat működésében Ön anyaggazdálkodással foglalkozik
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Értékelemzés „ Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted Szánts és vess, és hagyjad másoknak az áldozatot. „ (Kazinczy Ferenc :Tövisek és virágok)
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
V. A készletezés logisztikája
Értékesítési csatornák
A projektmenedzsment funkciói és területei
A vállalat szervezete.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Benchmarking.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Divizionális (divíziós) szervezet
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
III. A logisztika jövője
Logisztikai kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Minőségdíjak.
II. Logisztikai tervezés
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Funkciói, feladatai és területei
Az EEM helye a menedzsmentben
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Készletgazdálkodás és logisztika
Készítette: Májer Dávid
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév WSUF Harmadik óra.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Irányítás Menedzsment funkciók.
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
ZBB és folyamatköltség-számítás
ZBB és folyamatköltség-számítás
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

2651 06 3 tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai közreműködés konkrét megbeszélése a településegyüttesek között. A polgármesterek számára a közös tevékenység és szolgáltatás mint cél költségcsökkenést eredményezhet a város költségvetésében. A költségcsökkenés a logisztika klasszikus és újkori fejlődési tendenciáiban egyaránt megjelent. A jegyzőkönyv szerint számos költségcsökkenés jelent meg a települések eltérő üzemeltetési területén. Mit tartalmazott a jegyzőkönyv?

Információtartalom vázlata Szervezési folyamat, Koordinációs folyamat, Irányítási folyamat, Logisztikai közreműködés, A logisztikai célok

Az erőforrások összehangolása SZERVEZÉSI FOLYAMAT: Meghatározott cél megvalósítása érdekében végzett tevékenység a személyi és tárgyi erőforrások összehangolása által. Feladatok összehangolása Szervezetek létrehozása, fejlesztése Működési rend, eljárások meghatározása Feladata: A vezetés A folyamatok A módszerek Az erőforrások összehangolása Feladata, hogy a kijelölt cél elérése érdekében gondoskodjon a vezetés, a folyamatok, a módszerek, az erőforrások, összehangolásáról és azok optimális hasznosulásáról

A szervezési folyamat lépései: Célkitűzés 2) Helyzetelemzés 3) Célok elérését befolyásoló tényezők számbavétele Célkitűzés Az első és legfontosabb feladat meghatározni az elérendő célt. E célnak reálisnak kell lennie. Ezután következik a célrendszer kialakítása, vagyis a vállaltoknak (itt a polgármestereknek) meg kell határozniuk a végső cél elérését segítő lépéseket. Majd az egész folyamatra vonatkozó tervet kell készíteniük. A tervezéshez szükséges dokumentumokat biztosítani kell. Helyzetelemzés A vállalatoknak (itt a polgármestereknek) számba kell venniük az anyagi, személyi és tárgyi erőforrásait. Mint pl.: bankszámlák, ingatlanok, értékpapírok, kölcsönfelvétel lehetőségei, dolgozók képességi és készségei, befektetett és forgó eszközök, készletek. Ezek mind befolyással bírnak a végső cél elérésében. Célok elérését befolyásoló tényezők számbavétele: Azok az anyagi, személyi és tárgyi jellegű erőforrások vizsgálata, amelyek közvetlenül hozzájárulnak a célkitűzés megvalósításához.

A szervezési folyamat lépései: 4) Alternatívák kidolgozása 5) Döntés az alternatívák között 6)Megvalósítás 7) Ellenőrzés, korrekció Alternatívák kidolgozása: A vállalatok számára (itt a polgármesterek számára) többféle lépést, vagyis alternatívákat kell gyártani, hogy hogyan valósítsák meg a kitűzött célt. Ezt több féle módon tehetik meg. Erre kell tervet készíteniük belekalkulálva a lehetséges akadályokat és azok megoldását. Tehát, az alternatívák kidolgozása folyamán gondolniuk kell arra, hogy mi lesz, akkor ha…… Döntés az alternatívák között: A döntéseket jól elő kell készíteni, a megfelelő információk begyűjtése, javaslatok megvitatása. Ezután, következik az igazi döntés, hogy melyik alternatíva valósítható meg legjobban. Ezt analízissel, modellekkel előkészítik. Ezután megnézik a lefutatott modellek eredményeit, és ha szükséges, akkor változtatnak rajta. Megvalósítás: A megvalósítás legfontosabb lépése, hogy minden alkalmazottat - a takarítótól a felső vezetőkig – mindenkit tájékoztatni kell. Ezt megtehetik értekezlet, vagy körlevél formájában is. A tájékoztatók után már mindenki tudja, hogy mi a feladata, így nincs akadály a cél megvalósításában. Ellenőrzés, korrekció: A folyamat végén az elért célt egybe kell vetni a kitűzött céllal. Ha jól csinálták a feladatukat, akkor a kitűzött és elért cél megegyezik egymással.

KOORDINÁCIÓS FOLYAMAT Feladata: A részek egymáshoz, illetve egymás mellé rendelése, Összehangolása Meglévő források koordinálása Akkor használják őket, amikor szükséges Pazarlás elkerülése Hogy mindez teljesüljön KOORDINÁTOR kell!! KOORDINÁCIÓ=folyamatok összehangolása + folyamatos figyelése Ennek a folyamatnak nagy jelentősége van, hiszen az elérendő célt összhangba kell hozni a lehetőségekkel. Tehát a meglévő forrásokat kell koordinálni úgy, hogy akkor használják fel, amikor szükség van rá. El kell kerülni a pazarlást. Ez csak úgy lehetséges, ha van egy koordinátor, aki felügyeli a dolgokat, és ha azok nem úgy működnek, ahogy kellene, akkor ő közbeavatkozik, megteszi a szükséges lépéseket, hogy a folyamat újra jól és helyesen működjön. Hatalmas felelősége van a koordinátor(ok)nak, mert ha a célt nem érik el, és visszavezethető a közben elkövetett hibákra, akkor a koordinátor felelősségre vonható, hogy miért nem avatkozott közbe. A koordináció tehát nem más, mint a folyamatok összehangolása és folyamatos figyelemmel kísérése.

a követelmények előírása, teljesülésük ellenőrzése, eltérés esetén IRÁNYÍTÁSI FOLYAMAT: Feladata: a követelmények előírása, teljesülésük ellenőrzése, eltérés esetén beavatkozás. Az irányítás egy vagy több szervezeti tevékenység átalakítása a célelérés elősegítése érdekében. (Az úton tartás eszköze) Erre a funkcióra azért van szükség, mert a tervezés és a megvalósítás között bizonyos idő telik el, amely változásokat hozhat.

Info szolgáltatása menedzsmentnek IRÁNYÍTÁSI FOLYAMAT: Az irányítás célja: Info szolgáltatása menedzsmentnek Megfelel-e a szervezet teljesítménye a tervezettnek? Miben segít az irányítás? Alkalmazkodni a változásokhoz Csökkenteni a kis hibákat Csökkenteni a költségeket Az irányítás célja: hogy információkat szolgáltasson a menedzsmentnek arról, hogy egy adott időpontban, bizonyos mutatók alapján a szervezet teljesítménye megfelel-e a tervezettnek, vagy sem. Jelentősége abban áll, hogy bizonyos tevékenység hiányában a szervezet célelérése nem biztosított! Az irányítás segít: alkalmazkodni a változásokhoz, csökkenteni a kis hibákat, a költségek csökkentésében.

Az irányítási folyamat lépései Követelmények meghatározása: Lépésekre lebontva Személyekhez rendelt feladatok Feladatért felelősség vállalás A teljesítmény megfigyelése, mérése: Folyamatos ellenőrzés Jó irányban halad-e a folyamat? Összehasonlítás, értékelés: Benchmarking szerepe fontos Versenytárs hogyan, mennyi idő alatt, és költséggel ér célt Saját teljesítmény értékelése Beavatkozás: Csak ha szükséges Menetközben változtatni, ha kell A célon A megvalósítás lépéseiben Az irányítási folyamat lépései Követelmények meghatározása: A célelérés lépésekre lebontva, hozzárendelve személyekhez, akik felelősek az elvégzendő feladatért. A teljesítmény megfigyelése, mérése: Folyamatosan ellenőriznek, megfigyelnek, hogy a folyamat a kijelölt irányban halad-e. Összehasonlítás, értékelés: Az összehasonlításban van nagy szerepe a „benchmarking”-nak, vagyis, hogy a versenytársak hogyan, mennyi idő alatt, milyen költségekkel érték el a hasonló céljukat. Ezután lehet értékelni a saját teljesítményt. Beavatkozás: Ha a folyamat úgy kívánja, akkor közbe kell avatkozni, menet közben kell változtatni a célon, vagy a megvalósító lépéseken.  

Logisztikai közreműködés Bármely CÉL megvalósításában fontos szerepe van a logisztikának, és ezzel: Növelhető a hatékonyság Olcsóbb és gyorsabb a cél elérése Csökkenthető az önköltség ( hisz a logisztikai cégek erre specializáltak) Versenyképesség növelhető ( hamarabb valósítják meg a beruházásaikat ) Nő a jelenlétük a piacon A vevők, fogyasztók elégedettebbek Könnyebb szervezni, összehangolni, értékelni a feladatokat Logisztikai közreműködés A logisztikának nagyon fontos szerepe van a mai világban. Ha egy vállalat (itt a polgármesterek) hatékonyan akarják elérni a céljukat, akkor logisztikai eszközöket fognak segítségül hívni. Ha a logisztikát bevonják a cél elérésébe, akkor ezzel növelhető a hatékonyságuk, olcsóbban és gyorsabban érhetik el a kitűzött célt. Ha igénybe veszik a logisztika nyújtotta szolgáltatásokat, ezzel csökkenhet az önköltségük, hiszen a logisztikai szolgáltatók erre specializálódtak. Továbbá a versenyképességük is nagymértékben növelhető a logisztikával. Ez abban mutatkozhat meg, hogy más vállalatoknál (itt településeknél) hamarabb valósítják meg a beruházásaikat, ezzel növelik versenyképességüket és jelenlétüket a piacon. Ha versenyelőnyre tesz szert, olcsón és jól teszik a dolgukat, akkor ezzel a vevők, fogyasztók elégedettségét vívja ki. A logisztika közreműködésével könnyebben elvégezhető a szervezés, összehangolás és értékelés feladata.  

Logisztika fogalma: A logisztika menedzsmentszemlélet, amely áramlási folyamatok – alapvetően anyagok (alapanyagok, félkész- és késztermékek), energia, információk és személyek egyes rendszereken belüli és/vagy rendszerek közötti áramlásának tervezésére, szabályozására, megvalósítására irányul, és amelynek célja a teljes áramlási folyamathoz járuló optimális összköltség és vevő kiszolgálási színvonal elérése.

VÁLLALATI CÉLOK Hatékonyság növelése, Önköltség csökkentése, Versenyképesség, Vevői elégedettség

Szállítási határidők rövidítése A szállítási pontosság növelése LOGISZTIKAI CÉLOK Szállítási határidők rövidítése A szállítási pontosság növelése Megbízhatóság növelése Kapacitások kihasználása Készletszintek csökkentése Rugalmasság Rendszer áttekinthetősége A termék minőségbiztosítása környezetvédelem LOGISZTIKAI CÉLOK Szállítási határidők rövidítése, A szállítási pontosság, megbízhatóság növelése A kapacitások kihasználása, A készletszintek csökkentése Rugalmasság, A rendszer áttekinthetősége A termék minőségbiztosítása, Környezetvédelem

Hogyan éri el a vállalat az előbb említett CÉLT? Szervezni Irányítani Koordinálni A LOGISZTIKA CÉLJA: 7 M + 2 M Megfelelő anyagot+ Szolgáltatást Információt Energiával Mennyiségben Minőségben Időpontban Helyre Fogyasztó számára Költség mellett szállít Ahhoz, hogy a fenti célokat elérje a vállalat, a logisztikai folyamatokat meg kell: Szervezni, Koordinálni, Irányítani A logisztika célja: 7M+2 Megfelelő anyag (áru), szolgáltatás, információ, energia , mennyiségben, minőségben, időpontban, helyre, fogyasztó számára, költség mellett eljuttassák.

K Ö S Z Ö N Ö M A F I G Y E L M E T ! ! !