Reklám etika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
A direkt marketing fogalma
A kibocsátáscsökkentés első számú eszköze az energiahatékonyság
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Árpolitika a turizmusban
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Nemzetközi tárgyalási technikák
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
Közönségkapcsolatok (PR)
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
CSR.
Reklám etika.
Etikai vétségek elemzése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Vállalati arculat.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Greenwashing. Felelős Marketing CSR Kapcsolati marketing Közösség Integrált marketing TörvényMarketing Környezet Social Branding Internal marketing.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Fogyasztói magatartás 2006
A marketingkommunikáció
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A deviancia értelmezési kerete
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
REKLÁM I. Reklámkommunikáció I.
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
CSR.
A reklám centruma.
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Kárpát-medencei Magyar Könyvtárosok Konferenciája Csongrád, május 30. A magyar kultúra szerepe a Kárpát-medencében 1 Dr. Nagy Mihály Emberi Erőforrások.
CSR.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Reklám etika.
A piac és a piacgazdaság
“Умом Россию не понять...”
“Умом Россию не понять...”
Előadás másolata:

Reklám etika

Reklámtörténet – reklámetika 3000 éve kikiáltók ókori görögök első kóstoltatók – reklámügynökök ókori Róma Cicero csalók-reklámhiénák elleni bírálat, első etikai szabályozási igény Cégreklámok – mai emblémák ősei Lovas szobor talapzatán az első reklámok Anglia III.Henrik – állami jogi szabályozás - cégér

Reklámtörténet – reklámetika 1292. bor- és általános kikiáltók – reklámszakemberek első egyesülése XIV-XV cégérek elterjedése  művészi reklám Könyvnyomtatáskönyvkatalógus XVII újsághirdetések 1937 első nemzetközi reklámetikai kódex

Reklám funkciói Üzenetet hordoz Információt nyújt Tájékoztat Terméket ajánl Vásárlásra ösztönöz Fogyasztói döntéseket befolyásolja Szórakoztat Erkölcsi értékeket, antiértékeket hordoz

Reklámszabadság- Reklámkorlátozás Érvek a reklámszabadság mellett: Szólásszabadság egy alesete a reklámszabadság Ami termelhető, annak reklámozása is indokolt

Reklámszabadság- Reklámkorlátozás Érvek a reklámkorlátozás mellett: egészségvédelem

Gyermek- és ifjúságvédelem Nem hathat a reklám károsan a gyerekkorúak Fizikai Szellemi Erkölcsi fejlődésére

Fogyasztóvédelem

Közbiztonság védelme Fegyver Lőszer Robbanószer reklám tilalma

Rekláméletet befolyásolja, szabályozza Gazdaság Jog Erkölcs

A gazdaság szabályozó szerepe Gazdasági átalakulás: Nő a kínálat Bővül a választék Telített és aktív a piac Versenyhelyzet Növekvő reklámtevékenység: Fogyasztót el kell igazítani Vevők érdeklődését orientálni, befolyásolni „Közhírré kell tenni”

A jog szabályozó szerepe Gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. Törvény (2001ben módosították) A kereskedelmi szólásszabadságot megadja, néhány meghatározó össztársadalmi érdek, érték oldaláról korlátozva Nem terjed ki a hatálya más reklámokra (politikai, társadalmi célú) Kerettörvény

Etikai szabályozás Erkölcs alkalmas a legszélesebb körű szabályozására

Területek jellemzői, ahol az erkölcsi szabályozás indokolt Tevékenysége, közvetlenül az emberre irányul, vagy nagy hatással van a tömegekre (emberi értékek közvetítése) Kiszolgáltatott az egyik fél, hatalmi pozíció Sajátos konfliktuslehetőség Tevékenységek: Alkotás, kreativitás jellemzi Kockázatvállalással – felelősséggel jár

Erkölcs - reklám etika Az erkölcs az embernek mint totalitásnak egy eleme, nem önálló rész Vannak átöröklődő vonások, de döntően változóak Tartalma eszmei-tudati, gyakorlati

Reklám erkölcsi szabályozásának eszköztára Pozitív előírások Megengedés Tiltás Külső eszközök Belső eszközök

A. Erkölcsi szabályozás külső eszközei Szokások Közvélemény Erkölcsi normarendszer Normák élet minden területén jelen van Normák, speciálisan reklámhoz kapcsolódnak

B. Erkölcsi szabályozás belső eszközei Reklámetikai kódexek 1997-es reklámtörvény: jog – gazdaság harmonizálása Magyar Reklámetikai Kódex 1997: jog – gazdaság – erkölcs harmonizálása Kódex a jogot kiegészíti

Etikus kommunikáció szubjektív fogalom, így etikátlan kommunikációról, mint véleményről beszélhetünk. Szankcionálni, a Reklámetikai Kódex alapján lehetséges, büntetni szinte lehetetlen a vállalati kommunikációt, pontosabban a reklámozást a reklámtörvény jogilag, míg a reklámetikai kódex erkölcsileg szabályozza egy reklám szövegezése alapján szó szerint igaz lehet, kiskapuk mégis léteznek-> apró betűs részletek, a bújtatott üzenetek az etikus reklámok nem csupán a rájuk vonatkozó törvényi, és etikai szabályoknak tesznek eleget, hanem valamivel többet adnak a társadalomnak (pozitív magatartás, értékrend formálás)

CSR (Corporate Social Responsibility) Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása létfontosságú, hogy a reklámszakma támogassa a CSR programokat, hirdetéseket szüksége lenne a társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának jogi szabályozására, mivel a hatályos médiatörvény burkolt reklámról szóló része nehéz helyzetbe hozza a hirdetőket 2007 óta szakértői testület segíti az Országos Rádió és a Televízió Testület Munkáját a CSR kommunikációjának megítélésben etikus multinacionális vállalatok (T-Com, McDondald’s), akik társadalmi felelősséget vállalnak T-Com óriásplakát-kampánya: „előforduló” társadalmi jelenségek, mint családon belüli erőszak, és rasszizmus. A kampány a problémákra hívja fel a figyelmet.

Reklám etika +

Non-stop 23 óra

A körhinta nem okoz hányingert

„Gyermek“ élelmiszer – vodka, sör, élelmiszer, vodka, sör

Sör – Tankönyv - Cigaretta

Speciális paradicsom

Esküvői csokrok – törzsvásárlóknak kedvezmény

Adidas – bejárat a Nike boltból

VIP taxi

„Utolsó vacsora“ vegyesbolt – rovarirtó szerek – tisztító szerek

Segítsen a láthatatlannak

Ajándék