 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Utcai és lakótelepi szociális munka
FÉSZEKRAKÓ és GÓLYAVÁRÓ CSOPORT
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
A tevékenység neve „Fiatalból felnőtt” Ifjúsági Multiplikátor Képzés.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A fiatalkori bűnelkövetés kezelésének speciális színtere – a közösségi foglalkoztató fejlesztése alprojekt TÁMOP Siófok, december
ÚJ MÓDSZEREK A PÁRTFOGÓI TEVÉKENYSÉGBEN ART szociális készségfejlesztő, agressziókezelő csoportos módszer szeptember 04.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
A munka világával kapcsolatos tudás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Szociálpolitikai keretek
Pedagógiai személyiségértelmezések
Idegenforgalmi kommunikáció
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
Buda Béla dr. A krónikus beteg kommunikációs megnyilvánulásai
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
„… játszani is engedd…”. Arról lesz szó,… Mi is az a drámapedagógia? A drámajáték célja; alaptétele Mire jó ez nekünk? Gyakorlatok, etűdök, játékok.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
ÖNISMERET.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában 2006.09.18.-12.18.

Mi is az a d r á m a p e d a g ó g i a? Aktív együttjátszás azonos szituáció részeseként Drámajáték = minden olyan játékos emberi megnyilvánulás, ahol a dramatikus folyamat jellegzetes elemei föllelhetők. Vagyis „az egész személyiség – az értelem, az érzelem, a fizikum, a jellem – harmonikus és differenciált fejlesztése.” (Comenius)

A drámajáték, mint művészetpedagógiai módszer Fő célja: az emberépítés Fő feladata: a személyiségformálás, a kapcsolatfelvétel, a kapcsolattartás, a közlés megkönnyítése.

Önismereti drámacsoport: Miért „Ő”? Önismereti csoport: A problémát „kivesézi”, „agyonbeszéli” Önismereti drámacsoport: Színházi technikákkal ÁBRÁZOL

A C S O P O R T R Ó L I. Helyszín: Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató Időtartam: 2006. szeptember 18-tól december 18-ig, heti rendszerességgel, hétfőnként 1,5 órában (12 + 1 alkalom)

A C S O P O R T R Ó L II. A csoport összetétele (14 fő 13 alkalommal, ez 8 fő/óra): Kriminálisan veszélyeztetett fiatalkorú: 1 fő Pártfogó felügyelet alatt állók: 9 fő Magatartási szabály alapján résztvevők: 5 fő Önkéntes, hallgató, egyéb külsős csoporttag: 5 fő (nyílt óra) Csoporttagok válogatásának módja: önként és kötelező magatartási szabályként előírva Csoportszervezés módja: nyitott

(Lét -Utak , Nevetés, Alkotás) Tematika L.U.N.A. (Lét -Utak , Nevetés, Alkotás) kommunikációs és önismereti komplex művészeti program „Mert önmagamat kialakítani, egészen olyanná, amilyen vagyok, ez volt tétova vágyam és szándékom ifjúságomtól fogva” – mondja Wilhelm Meister Goethe regényhőse

A program célja: A programban résztvevő fiatalkorúak szorongásainak, gátlásainak oldása, hiányzó kommunikációs és önismereti készségeik megszerzése drámapedagógiai foglalkozások, komplex művészeti órák keretében, mellyel biztonságérzetük, a világban való reális eligazodási készségeik, személyiség stabilitásuk, identitásuk erősödik.

A csoport célja: önmaguk és társaik reális megismerése, megerősítése, verbális és non-verbális ill. a hiteles kommunikáció, alapelemeinek megismertetése és tudatosítása kreatív gyakorlatokon keresztül, a kommunikáció és a saját viselkedés megértéséből fakadó szorongások, gátlások oldása, a mikro- és makrokörnyezetben való eligazodás készségének fejlesztése, a különféle veszélyhelyzetek felismerése és elkerülése.

Feladatok: kommunikáció és kifejezőkészség, kapcsolatteremtési, ismerkedési készség fejlesztése, önkifejező készség fejlesztése, bizalomérzés fejlesztése, érzelmek feldolgozása, feszültségkezelés, önálló vélemény alkotása, a negatív csoportnyomásnak való ellenállás kialakítása, önbecsülés, önbizalom, énkép fejlesztése.

Várható eredmények: társadalmi, közösségi szabályok betartása, önismeret, önuralom fejlődik, kommunikáció és a kifejezőkészség, kapcsolatteremtési, ismerkedési készség fejlődik, pozitív jövőkép megerősödik, konfliktuskezelésben való jártasság, szociális kompetenciaérzés növekedése.

Képek egy drámafoglalkozásról

A program 10 fő témaköre: Megismerkedés, önbemutatás és a másik megismerése Kapcsolatteremtés, bizalom és önbizalom Külső és belső (látható és rejtett) személyiségvonások Verbális és non-verbális kommunikáció (testbeszéd) Helyzetgyakorlatok mindennapi élethelyzetekre Helyzetgyakorlatok konfliktushelyzetekre

A program 10 fő témaköre: Fantázia és realitás határai Értelem és érzelem jelentősége Korlátok és lehetőségek az egyén életében Viselkedéskultúra A drámaórák anyagához kapcsolódik kreatív rajz, tánc és zenei gyakorlat

Visszajelzések: Eredmények: Dokumentáció (2006. év): A foglalkozásokon egyetemi hallgató és önkéntes is részt vett. Az órák látogatottsága intenzív, kimaradás, hiányzás nem jellemző. A csoportról a visszajelzések pozitívak. Dokumentáció (2006. év): Minden drámaóráról jegyzőkönyv és jelenléti ív készül. 2006 elején média megjelenés, felvétel: Duna TV (Csellengők) ATV (hírműsor) Kossuth Rádió Minden érdeklődőt (pártfogót, hallgatót) szívesen látunk továbbra is. Részt venni! Eredmények: Második alkalommal is sikeresen befejeződött a program. Az eredmények, a sikerek a résztvevőkkel történő egyéni és csoportos beszélgetésekből mérhetők. A fiatalok örömmel és aktívan vettek részt a foglalkozásokon.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Vágó Regina