A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, 2002 1a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar.
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Ismertető a magyar szakról.
A tanárképzés helyzete és fejlesztésének irányai Elek Elemérné dr. Bundik Ilona Ph.D FDSz-alelnök
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
MESTERKÉPZÉS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
Egyetemi tapasztalatok és fejlesztési elgondolások Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem.
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest,
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Műszaki Tanárképző Tanszék
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szakok, képzési formák az Eszterházy Károly Főiskolán 2009.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
EKF Comenius Kar, Sárospatak Dr. Kelemen Judit dékán.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás belépéskor vagy belső szűrés után Képzés első vagy második egyetemi szinten 2a. önálló/integrált főiskola Az önálló főiskolák megszűnése és/vagy túlélése 2. főiskolai/egyetemi Egységes vagy dichotóm tanárképzés 3a. decentralizált/centralizált koordináció Megosztott felelősség a tanárképzéséért vagy intézményi szakgazda, Tanárképző Intézet 3. BTK/TTK Szakhoz társítva vagy elkülönített szakba építve folyó képzés 4a. diszciplináris/műveltségterületi felkészítés Hagyományos tantárgyak oktatására és/vagy integrált tárgyak oktatására való felkészítés 4. egyszakosság/kétszakosság A leendő tanár lehet egyszakos, vagy kizárólag kétszakos lehet 5a. tanító/tanár Egy elágazó vagy két párhuzamos pedagógusképző szak 5. pedagógia/szaktudomány A képzés pedagógiai-pszichológiai összetevőinek, vagy a szaktudományos összetevőinek az elsőbbsége

tanító, óvó pedagógus BA pedagógia BA ALAPKÉPZÉS pedagógia MA tanári mesterszak MESTERKÉPZÉS PhD KÉPZÉS pedagógia PhD diszciplináris alapszakok BA / BSc

természettudomány (Ember a természetben) társadalomismeret (Ember és társadalom) Pl.: biológia történelem angol pedagógiai módszertani specializáció Pl.: inklúzív nevelés pályaorientáció idegen nyelvű oktatás Pl.: biológia angolul Pl.: művészetismeret nyelvi kommunikáció Pl.: egészségtan háztartástan műszaki rajz szabadon kombinálható szakképesítések diszciplináris alapú képesítéssel társítandó szakképesítések Műveltségterüle t oktatásra felkészítés Több alapképzési bemenettel Előírt alapképzési bemenet nélkül A tanári szakképesítések áttekintése Tantárgy oktatásra felkészítés Pl.: biológia történelem angol