Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor 2007. április 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

TÁMOP /A RÉV projekt Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
TÁMOP /A
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása

A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
Barcsák Marianna KPSZTI
Önértékelési projektterv
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.

Bevezető Célja: elősegíti a pályaorientációt, a képzés munkaerő- piaci elvárásokhoz történő igazítását; Részei: Tevékenységek:  adatgyűjtést támogató, aggregáló informatikai rendszer,  kapcsolódó kutatások  szakmai támogató rendszer (képzések, disszemináció, tanácsadás) TevékenységMegvalósítóProgram jellege központi koordináció, szakmai- módszertani támogatás Educatio – OFIKkiemelt program Intézményi DPR és alumini programokIntézmények nyílt pályázati program

OFIK fejlesztési célok és központi DPR 1. Információ közvetítés („OFI helyett OFIK”) felsőoktatás szereplők (jelentkezők, hallgatók, intézmények, diplomások, munkaerőpiac) közötti információáramlás; egyedülálló közvetítő szerep, kommunikációs csatornák (felvi.hu) felsőoktatásból kikerülő hallgatók elhelyezkedésével kapcsolatos információk közvetítése a jelentkezők felé, pályaorientáció (be- és kimeneti oldalai közötti dinamikus kölcsönhatások) felsőoktatásra vonatkozó információk közvetítése munkaerőpiac felé 2. Adatkezelés egységes hallgatói azonosító: pályakövetés már a képzés közben, közösségi portálok („diplomás IWIW”) a felsőoktatási intézményekkel intézményi és központi rendszerek integrációja (DPR, FIR, VIR, rangsorok) Az OFIK rendelkezik a szükséges szakmai, informatikai és kommunikációs erőforrásokkal.

Projekt indokoltsága I. képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus; kevés adat a végzettek életpályájáról (5% körüli); központi program: adatok aggregált formában történő kezelése, intézményi rangsorok készítése; pályakövetési és alumni rendszernek nincs kialakult módszertana

Projekt indokoltsága II. Diplomás pályakövetés helyzete az intézményekben (OFIK szükségletfelmérő kutatás, 2006, interjúk az intézményi vezetők körében) pályakövetés kb. az intézmények 40%-ban; vannak jó kezdemények, de nincs „legjobb gyakorlat”; nem nyilvánosak a pályakövetés eredményei; (kivéve pl. BME); központi koordináció, szakmai, módszertani támogatás igénye, képzési terület szerinti eltérések (gazdasági főiskolák- bölcsész, jogász egyetemi karok), speciális pályák (pl. rendvédelem, egyház, pedagógus).

Szinergiák Szinergikus kapcsolatok más fejlesztésekkel:  NFT I. keretében megvalósuló közoktatási nyomonkövetési program;  a szakképzés területén tervezett hasonló pályakövetési program, kapcsolódó szakmai, módszertani fejlesztések közös kidolgozása. Kapcsolódás más TÁMOP konstrukciókhoz:  Minőségfejlesztés, VIR kiemelt és nyílt pályázati programjai;  FIR;  DPR intézményi pályázati program.

Központi DPR céljai Hosszútávú célok: felsőoktatási szereplők közötti információáramlás javítása; jelentkezők pálya- illetve intézményválasztásának segítése; intézmények számára információk a képzés alkalmazhatóságáról, stratégia alkotás támogatása; oktatáspolitika számára döntéselőkészítéshez információk biztosítása; javuló felsőoktatási szolgáltatási környezet. Közvetlen célok: az intézményi DPR módszertani modell, informatikai háttér; pályakövetési adatok feldolgozása, aggregálása; intézményi pályakövető rendszerek szakmai támogatása és monitoringja (képzés, disszemináció, tanácsadás); a pályakövető rendszerhez kapcsolódó kutatások, adatelemzések (kérdőíves vizsgálatok, statisztikai adatgyűjtések).

Projekt tevékenységek I. 1.Projektmenedzsment felállítása (kiválasztás, szakértői tanácsadó testület, monitoring bizottság) Eredmény: működő projektmenedzsment, monitoring funkciók, a projekt szakmai támogatása és megalapozottsága. 2. Módszertani modell kidolgozása, egyeztetése, igényfelmérő kutatások. Eredmény: innovatív modell kidolgozása (pályakövetés, alumni szolgáltatások, közösségi portálok, stb.), mintaértékű a közoktatás, nemzetközi felsőoktatás számára. 3. Informatikai beszerzések, fejlesztések Eredmény: intézményi és központi DPR-t támogató informatikai rendszer fejlesztése 4. Panelvizsgálatok, DPR-t támogató kérdőíves felmérések: nagymintás panelvizsgálatok, kapcsolódó kérdőíves kutatások - oktatók, munkaerő- piaci szereplők körében. Eredmény: DPR-hez kapcsolódó empirikus adatsorok, kutatási eredmények.

Projekt tevékenységek II. 5. Intézményi pályakövetési programok megvalósítása 5.1. Előkészítés: Próbavizsgálatok, a rendszer informatikai tesztelése, módszertani segédlet elkészítése, felkészítő képzések 5.2. Központi monitoring funkciók: intézményi DPR szakmai és módszertani támogatása, minőségellenőrzés Eredmény: intézményi pályakövetés módszertani támogatását szolgáló komplex szakmai, tanácsadó rendszer kiépülése. 6. Intézményi adatok feldolgozása, elemzése: általános tendenciák, rangsorok kialakítása, elemzések Eredmény: aggregált adatsorok, statisztikai elmzése, ajánlások, jelentések. 7. Disszemináció 7.1. Első szakasz: intézmények, hallgatók, munkaerő-piaci szereplők tájékoztatása 7.2. Második szakasz: feldolgozott adatok bemutatása Eredmény: az érintettek előzetes tájékoztatása, eredmények bemutatása

Intézményi DPR adatok Közösségi portálok Központi panelvizsgálatok EmmaApehKSH Visszajelzés az intézmények felé Aggregált adatok OKM felé Jelentkezők tájékoztatása FIR

Tevékenységek ütemezése Tevékenységek I. Projektmenedzsment kialak í t á sa, m ű ködtetése II. Módszertani modell kidolgozása Nemzetközi és hazai tapasztalatok elemzése Ig é nyfelm é r ő kutatások Módszertani modell részletes kidolgozása Módszertani modell egyeztetése III. Disszemináció IV. Informatikai beszerzések, fejlesztések V. Panelvizsg á latok, k é rd őíves felmérések Panelvizsgálat K é rd őí ves adatgy ű jtés VI. Int é zm é nyi DPR el ő készítése Próbavizsgálatok Informatikai tesztelés Módszertani segédlet elkészítése K ö zrem ű k ö d ő k képzése VII. Intézményi DPR megvalósítás VIII. Intézményi adatok feldolgozása, elemzése

Tervezett költségvetés Projekt tevékenységekÖsszeg (Ft) I. Projektmenedzsment kialakítása, iroda működtetése, kapcsolódó szolgáltatások II. Módszertani modell kidolgozása III. Disszemináció IV. Informatikai beszerzések, fejlesztések V. Panelvizsgálatok, kérdőíves felmérések VI. Intézményi DPR előkészítése5 650 VII. Intézményi DPR megvalósítás VIII. Intézményi adatok feldolgozása, elemzése4 500 Összesen

Indikátorok MutatóMérték egység Kiinduló érték 1.év2.év A DPR-be bekerülő hallgatók számafő Központi DPR modellt alkalmazó intézmények száma db04070 A központi rendszerhez kapcsolódó adatbázisok száma db047 A nyomon követett hallgatók arányafő (%)Hallgatók 5%-a 30%50% DPR szolgáltatás iránt érdeklődő, felsőoktatásba jelentkezők száma fő Diplomás pályakövetés, foglalkoztatás témájának megjelenési gyakorisága a médiában db

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!