A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
„Ezt egy életen át kell játszani”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A közoktatás fejlesztésének időszerű kérdései Budapest november 22. Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető..
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
IKT projektek a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: Társadalominformatika: moduláris tananyagok, tartalom és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése.
Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban Magyar Bálint oktatási miniszter.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Frontális Pedagógia helyett Konstruktivista Pedagógia
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna KPSZTI
A digitális kompetencia fejlesztése
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter

Az elvárások változása n Lisszaboni célkitűzések n Készségfejlesztésre helyezett hangsúly n Probléma feldolgozó készség fejlesztése  Olvasás, szövegértés fejlesztése  Problémamegoldó készség fejlesztése  Tankönyvek tartalmi felülvizsgálata n Kollaboratív, projekt alapú oktatás n Epochális megközelítés n Nyelvtanulás n Integrált oktatás

Az intellektuális infrastruktúra elemei n Pedagógus képzés  Szaktudás  Pedagógiai képességek n Módszertan n Tanterv n Tananyag n A tananyag megjelenítése

Az elemek illesztése Tanterv TananyagMegjelenítés Módszertan

Az elemek illesztése Módszertan+Tanterv+Tananyag+Megjelenítés

Az IKT szerepe az oktatásban n A pedagógusok számára  Korlátlan hozzáférés az információkhoz  Alacsonyabb költség és időigény  Rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés  Szakmai fejlődés kiszélesedése  Lehetőség az együttműködésre másokkal  A NAT lehetőségeink kihasználása az alternatív módon szerkeszthető tananyag tartalmakkal  Továbbképzés

Az IKT szerepe az oktatásban n A tanulók számára  Interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség  Jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás)  Időmegtakarítás  Egyéni sikerélmény  Könnyebb figyelem összpontosítás  Hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása

Az IKT szerepe az oktatásban n Adminisztráció  Tanulmányi előrehaladás könnyebb követése  Munkaerő piaci igények hatékony visszacsatolása  Gazdasági folyamatok elemezhetősége  Lényegesen könnyebb statisztikai és minőségbiztosítási felmérések és kiértékelések  Minőség és teljesítmény kontroll

Sulinet és tartalom n A közoktatásban végbemenő változások egyik háttérbázisa  Sulinet portál ( – alappont az oktatásban  Információk  Tananyagok  Adatbázisok  Megújult portál új szolgáltatásokkal  A nyelvtanulás támogatása – Sulinet Nyelvek  Digitális tananyagok és IKT alkalmazások háttérbázisa – Sulinet Digitális Tudásbázis

Sulinet Digitális Tudásbázis n Sulinet Digitális Tudásbázis  Tesztverzió indulása: szeptember  decemberétől éles rendszer megújult tartalommal és szolgáltatásokkal  Példák, animációk, demonstrációs filmek  Kiegészítő adatbázisok, háttér információk  Módszertani segédletek, óravázlatok  Egyedileg alakítható tartalom

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!