A kifizetések és pénzügyi ellenőrzések folyamata a Közreműködő Szervezetnél Knapné Hanyecz Tünde KIKSz pénzügyi főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
A projektek pénzügyi menedzselése
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Kdkd Elektronikus fizetés a közigazgatásban
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
9400 Sopron, Csatkai E. u. 6. Tel.: 99/ Szombathely, Kőszegi u. 23. Tel.: 94/ ProjektmegvalósításNYDOP Kovács Zsolt Nyugat-dunántúli.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Lebonyolítás tapasztalatai az EU-s előírások tükrében
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
XVIII. Magyarországi Egészségügyi Napok
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
Pénzügyi Elszámolások, Helyszíni Ellenőrzések (ÚSZT) Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Előadás másolata:

A kifizetések és pénzügyi ellenőrzések folyamata a Közreműködő Szervezetnél Knapné Hanyecz Tünde KIKSz pénzügyi főosztályvezető

Témavázlat Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSZ) szerepe a kifizetési folyamatokban KA projektek kifizetési tapasztalatai KözOP projektekre vonatkozó várható kifizetési eljárásrend főbb elemei Várható jogszabály módosítások

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet NFT I. ISPA/Kohéziós Alap, Schengen Alap, TEN-T, Átmeneti támogatások, Környezetvédelem és Infrastruktúra fejlesztési OP, ÚMFT Közlekedésfejlesztési OP, Közép-Magyarország OP

KSZ pénzügyi folyamatait meghatározó legfontosabb jogszabályok 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről 1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról NFT I. 360/2004.(XII.26.) Korm. rendelet a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról; 14/2004. (VIII. 13.) TNM-GKM-FMM-FVM-PM együttes rendelet a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásának általános eljárási szabályairól

KSZ pénzügyi folyamatait meghatározó legfontosabb jogszabályok ÚMFT 255/2006. (XII.8. ) Korm. rendelet a 2007-2013 programozási időszakban az ERFA-ból, az ESZA-ból és a Kohéziós alapból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről, 281/2006. (XII.23.) Korm. rendelet a 2007-2013 programozási időszakban az ERFA-ból, az ESZA-ból és a Kohéziós alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról, 16/2006. (XII.28.) MeHVM-PM együttes rendelet a 2007-2013 időszakban az ERFA-ból, az ESZA-ból és a Kohéziós alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól

Kohéziós Alap projektek pénzügyi lebonyolítási tapasztalatai Az eredeti ütemtervekhez képest jelentős műszaki és pénzügyi csúszások, Tervek, dokumentációk nem megfelelő minősége, Jelentős költségtúllépések, Tapasztalat, kellő számú szakember hiánya, Jogszabályok és eljárásrendek megfelelő szintű ismeretének hiánya, Bonyolult, sok szereplős folyamat,

Kohéziós Alap projektek pénzügyi lebonyolítási tapasztalatai EMIR okozta problémák, Feladatfinanszírozás rendje, Közbeszerzési törvény és egyéb jogszabályok közötti ellentmondások (pl. fizetési határidő), Jelentős fizetési késedelmek, Területmegszerzések lassú és költséges folyamata

KözOP várható finanszírozási forrásai a 2007-2013 programozási időszakban   SA KA Összesen 2007 196 449 898 181 123 815 377 573 713 2008 190 822 659 388 207 487 579 030 146 2009 181 951 518 624 243 605 806 195 123 2010 188 638 468 773 131 736 961 770 204 2011 214 300 608 812 018 061 1 026 318 669 2012 345 928 885 858 636 636 1 204 565 521 2013 360 969 038 907 006 735 1 267 975 773 Összesen SA+KA 1 679 061 074 4 544 368 075 6 223 429 149

KözOP várható legfontosabb pénzügyi lebonyolítási szabályai Jelentős változások a KA-hoz képest: lebonyolítás rendje inkább az NFT I. SA projektekhez hasonló, nem feladat finanszírozott, Szállítói, utó-, vagy vegyes finanszírozás, előleg nyújtható a Kedvezményezett részére, EMIR számla betöltő program használata, pályázati információs rendszer működtetése, Hitelesítési jelentés készítése minden hónap 10. napjáig, Elektronikus működési kézikönyv (http://imk.nfu.hu)

Támogatási előleg Az irányító hatóság döntésének és a pénzügyminiszter egyetértésének megfelelően előleg nyújtható. A támogatás előleg folyósítására az Ámr.-ben nevesített esetekben, és mértékben kerülhet sor. A maximálisan igénybe vehető előleg mértéke a pályázati kiírásban és a támogatási szerződésben kerül pontos meghatározásra. Az előleget hazai és közösségi forrásból, az adott intézkedés, illetve projekt szerinti finanszírozási arányban kell nyújtani. Főszabályként előleget kizárólag a tisztán utólagos finanszírozási formát alkalmazó kedvezményezettek esetében lehet nyújtani.

Támogatási előleg részletes szabályai A támogató – a pénzügyminiszter egyetértésével – a pályázati kiírásban, illetve a támogatási szerződésben lehetővé tette a kedvezményezettnek az előleg igénybevételét. A kedvezményezett a támogatási szerződés hatálybalépésétől számított 3 hónapon belül benyújtja az előlegigénylési dokumentációt és a kedvezményezett az előlegigénylést megelőzően nem nyújtott be kifizetési igénylést (időközi, vagy záróegyenleg kifizetési igényt) a támogatónak. Az előlegigénylési dokumentáció tartalmi és formai szempontból is megfelelő.

Támogatási előleg részletes szabályai 4. A kedvezményezett kizárólag utólagos megtérítés alapján számolja el a projekt keretében felmerült költségeit A kedvezményezett legkésőbb az előlegigénylési dokumentáció benyújtásakor igazolja a biztosíték(ok) rendelkezésre állását (amennyiben biztosítékadás szükséges). A kedvezményezettnek nincs köztartozása. A projekt esetében támogatás-halmozódás nem állapítható meg.

Támogatási előleg részletes szabályai A kedvezményezett nem áll végelszámolási-, felszámolási-, vagy csődeljárás alatt. Támogatási előleg indokolt esetben nyújtható , amely nem haladhatja meg a támogatás 25 %-át, de max. 300 MFt-ot. Kiemelt projektek esetén az előleg nagyságának legmagasabb összegére vonatkozó értékhatárt az IH vezetője a Pénzügyminiszter egyetértésével figyelmen kívül hagyhatja.

Időközi kifizetési igénylés Elszámolás a projekt keretében felmerült költségekről a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylatokkal igazolt fizikai teljesítést követően. A támogatások folyósítása az alábbi formákban történhet: Utófinanszírozással (számlák utólagos megtérítése a kedvezményezett bankszámlájára), amennyiben a kedvezményezett a már kifizetett számlákkal kíván elszámolni. Feltétele a fizikai és a pénzügyi teljesítés is. Szállítói számlák közvetlen kifizetésével, a fizikai teljesítésen felül a pénzügyi teljesítést csak a támogatással csökkentett rész arányában kell igazolni. Engedményezéssel, a kifizetett számlák támogatási összegének utólagos megtérítése az engedményes (a támogatást megelőlegező intézmény) bankszámlájára történik.

Közreműködő Szervezet által végzett helyszíni ellenőrzések A KSZ által végzett kockázatelemzés alapján kerülnek kiválasztásra az éves munkatervben szereplő projektek, az ellenőrzések gyakorisága Legfontosabb ellenőrizendő területek: Eredeti pénzügyi ütemtervnek való megfelelőség Pénzügyi eljárásrend szerint történik a számlák kezelése, feldolgozása és ellenőrzése (ellenőrzési lista alkalmazása) a Kedvezményezettnél Az elszámolhatóság ellenőrzése és igazolása a kedvezményezettnél

Közreműködő Szervezet által végzett helyszíni ellenőrzések Legfontosabb ellenőrizendő területek: A számlák, bizonylatok EMIR rögzítésének szabályozottsága, a rögzítés megbízhatósága, A számlák, bizonylatok fellelhetősége, megőrzésük szabályozottsága, A projektre vonatkozó adatok elkülönített kimutatása a Kedvezményezett könyvelésében, A támogatott beruházás aktiválása megfelel a Számviteli törvény és a Kedvezményezett Számviteli Politikájában foglaltaknak.

Várható jogszabályi változások 281/2006. korm. rendelet várható módosítása (kedvezményezett-megvalósító) 217/ 1998 korm. rendelet ÁMR (előleg és időközi kifizetések összege jelenleg nem haladhatja meg a megítélt támogatás 80 %-át, kivéve központi költségvetési szerv esetén, ahol 100%)

Köszönöm figyelmüket! Elérhetőség: Knapné Hanyecz Tünde Tel: 3368-263 Mail: knapne.hanyecz.tunde@kiksz.eu