Gyermek, család, társadalom

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

ÖRÖK ÉRTÉKEK Életünk döntések sorozata: Mózes példája; Zsid.11,24-26; „Hit által tiltakozott Mózes, amikor felnőtt, hogy a fáraó leánya fiának mondják.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
A GYERMEKKOR-TÖRTÉNET ALAPMŰVEI
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A TISZTELET RELÁCIÓI ÉS HATÁSA ÉLETÜNKRE
Mikor még semmi nem létezett..
Copyright © 1998 Child Evangelism Fellowship. All rights reserved. G y ermekek E vangéliumi T anítása - 2.
Szeretném ezt visszakapni! Működik!
A gyermek a modern európai társadalmakban
A gyermek a reneszánszban és a reformáció korában szept. 26.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gondozás,nevelés egysége
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
KÖZÉPKORI KULTÚRA I..
Az intézményes nevelés és oktatás története
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A család szerepe, jellemzői
Szeretném ezt visszakapni! Működik! Megfontolandó.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Gyermekgondozási szabadságok Korintus Mihályné Leave Policies and Research Network SZMI.
Albert Schweizer A nagy titok
Szeretném ezt visszakapni! Működik!. A férfit Flemingnek hívták, szegény skót farmer volt. Egy napon, miközben valami megélhetést próbált szerezni a családjának,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az én szüleim és a te szüleid
Boldogok, kik szegények lélekben. Boldogok, mert övék lesz a menny.
Nevelés és nevelői attitűdök
A Biblia tanítása a gyermekekről (2.) Máté 18, 1-14 © Copyright 2009 Child Evangelism Fellowship.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Szeretettel köszöntöm
Inklúzív nevelés Magyarországon
Gyermek, akit kölcsönkaptál. Anna példája (1Sám 1,11) Erős fogadalmat tett (Anna), Erős fogadalmat tett (Anna), és ezt mondta: és ezt mondta: Seregek.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
A HITOKTATÁSRÓL „…Jézus ezt mondta: „Engedjétek, és ne akadályozzátok, hogy hozzám jöjjenek a kisgyermekek, mert ilyeneké a mennyek országa.” (Mt 19,14)
Speciális gyermekvédelem
Nem tudom mikor lesz.
Szabolcs Éva, Pedagógiai Doktori Iskola, 2005/2006. tanév, I. félév Gyermekkor: művelődéstörténeti tények, történeti értelmezések.
S ZENT CSALÁD A ÉV M áté M áté 2, Miután ők elvonultak, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában és így szólt:
Alexander Fleming igaz története.
Internet a családban Székely Levente –
A gyermekkép történeti alakulása
A gyermekkor történeti alakulása
A dolgok értéke… Készítette: Via "Egyszer egy jól kereső apa úgy döntött, hogy elviszi vidékre 7 éves kisfiát azzal a céllal, hogy megmutassa.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
A helyettes szülői ellátás működése
Neveld a gyermeked! Efézus 6:1-4.
Esély a szülőknek, lehetőség
Szeretném ezt visszakapni! Működik!
Szeretném ezt visszakapni! Működik!
A férfit Flemingnek hívták, szegény skót farmer volt.
Előadás másolata:

Gyermek, család, társadalom 2007. szeptember 12. SzabolcsÉva

szocializáció családi nevelés nevelés gyermek – szülő kapcsolat család és iskola Intézményes nevelés

(Plutharkhosz: Párhuzamos életrajzok – Lükurgosz) „Az újszülött csecsemővel az apja nem rendelkezett, hanem karjába vette, és elvitte a Leszkhé nevű helyre, ahol a törzsek vénei összegyülekeztek éa megvizsgálták a kisdedet. Ha egészséges alkatú és erőteljes csecsemő volt, utasították az apját, hogy nevelje fel... De ha idétlen vagy nyomorék volt, bedobták a Taügetosz Apothei nevű szakadékába – azzal a meggyőződéssel, hogy nem előnyös sem a gyermeknek, sem az államnak, ha egy születésétől kezdve gyenge és életképtelen ember életben marad.” (Plutharkhosz: Párhuzamos életrajzok – Lükurgosz)

„Egyetemes emberi érték, hogy minden emberi élet értékes „Egyetemes emberi érték, hogy minden emberi élet értékes. Nem görcsös áldozatként, hanem belső meggyőződésből fakadóan hinnünk kell, hogy sérült gyermekünk felnevelése, a társadalomba való integrációja nem lehetetlen.” (Fatalin Andrea: A sajátos nevelési igényű gyermekek integrált neveléséről – Új Pedagógiai Szemle, 2004. március)

Gyermekek a középkorban

„Engedjétek hozzám jönni a kisdedeket, mert övék a mennyeknek országa” (Máté 19, 14-15.) „Ezen a földön senki sem tiszta színed előtt a bűntől, még az egynapos csecsemő sem...” (Augustinus: Vallomások)

A középkori gyermeknevelés néhány jellegzetessége Szoros pólyázás Szoptatós dada intézménye Gyermekek kitevése

Szoptatós dada intézménye Szoros pólyázás Gyermekek kitevése                                                                                                                                                     Szoptatós dada intézménye Szoros pólyázás Gyermekek kitevése 15.sz. forrás: www.kerikata.hu/e-keptar

Kb. 1450

Intézményes nevelés a középkorban Kolostori iskolák Plébániai iskolák Székesegyházi iskolák Középkori egyetemek

Egy öreg ember üdvözöl egy kis fiút és azt mondta neki: Élj fiam, élj, ameddig éltél, és még egyszer oly soká, és kétszer olyan soká, és háromszor olyan soká. S adjon az Isten még egyet az én éveimből, s akkor betöltöd a 100 esztendőt. Fejtse meg, aki tudja, hogy éves volt az üdvözlés idejében a fiú?

A gyermeki életkor szakaszai Infantia 7 éves korig Pueritia 7-14 éves korig Adolescencia 14-től a felnőtt korig Filius, filia 2 éves korig Puer 2-12 éves korig Adolescens 12 éves kor után

Gyermek - felnőtt Évszakok – életkorok Alá-fölérendeltségi viszonyok Átlagos életkor alakulása

Raffaelo 1503